راهنمای استفاده از انواع پلتفرم‌های ابری اینترنت اشیا

راهنمای استفاده از انواع پلتفرم‌های ابری اینترنت اشیا

استقرار و مدیریت تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) سخت است. سرویس‌دهندگان پایگاه‌های داده ابری در تلاشند با ارائه خدمات مبتنی بر ابر که همه دستگاه‌های موجود در شبکه IoT را کنترل و داده‌ها را بارگیری و پردازش کند، کار را آسانتر کنند.

اینترنت اشیا IoT

استقرار و مدیریت تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) سخت است. سرویس‌دهندگان پایگاه‌های داده ابری در تلاشند با ارائه خدمات مبتنی بر ابر که همه دستگاه‌های موجود در شبکه IoT را کنترل و داده‌ها را بارگیری و پردازش کند، کار را آسانتر کنند.

سرویس‌های ابری IoT نظیر Google Cloud IoT Core ، AWS IoT Core و Azure IoT Hub جز بهترین انتخاب‌ها از نظر عملکرد، هزینه و سایر اطلاعات مرتبط هستند.

هر یک از ابرهای داده در حال حاضر شامل یک سرویس IoT برای این منظور هستند. در AWS ، آن را IoT Core می‌نامند. Google Cloud سرویس خود را Cloud IoT Core می‌نامد و Azure، آنرا Azure IoT Hub نام‌گذاری می‌کند. به‌طورکلی هر ارائه‌دهنده خدمات ابری باید خدمات مکمل IoT را نیز ارائه دهد.

در سطح بالاتر این ابرها برای پلتفرم‌های IoT عملکرد مشابهی را ارائه می‌دهند و به سازمانها اجازه می‌دهند تا برای مدیریت آنها و اضافه کردن آنها به شبکه IoT استفاده کنند. این سرویس همچنین امکان جمع‌آوری داده‌ها از دستگاه‌های IoT ، پردازش داده‌ها در ابر و اقدام بر اساس نتایج حاصله را فراهم می‌آورد.

هرچه جزئیات بیشتر شود ، هر سرویس IoT ویژگی‌های خاص خود را خواهد داشت و با توجه به کاربرد در نظرگرفته می‌شود که کدام سرویس IoT متناسب با نیاز مربوطه است.

عواملی که در انتخاب ابر برای سرویس‌های IoT تأثیر می‌گذارد عبارتند از مقیاس‌پذیری ، عملکرد شبکه ، در دسترس بودن، به‌روزرسانی، قیمت و جزئیات مربوط به خدمات پرداخت.

تعداد مناطقی که از خدمات ابری اینترنت اشیا (IoT) و پروتکل‌های ارتباطی می‌توانند پشتیبانی کنند باید موردتوجه قرار گیرند. ساختار خدمات ابری، میزان ساعات اختلال در عملکرد ابر بر حسب SLA، ضمانت سرعت و توان برای uplink / downlink ، حداکثر اتصالات همزمان مجاز در هر اکانت ، حداکثر اتصالات همزمان مجاز در هر دستگاه، حداکثر تعداد انتشار درخواست‌های خروجی در هر ثانیه، رمزگذاری و پردازش آفلاین داده‌ها همگی در انتخاب یک سرویس ابری مناسب نقش دارند.

مطالب مرتبط

سنسورهای برتر در اینترنت اشیا صنعتی-بخش اول

شرکت‌ها همواره به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند از طریق راهکارهای اینترنت اشیا (IoT) پلی بین دنیای واقعی و دنیای دیجیتال بسازند. در فناوری‌های سخت‌افزاری و راهکارهای ابری یک اندازه متناسب برای همه کاربردها وجود ندارد به همین علت باید لیستی از سنسورهای صنعتی IoT که به پوشش اغلب الزامات نظارت کمک می‌کند، تهیه شود.

6 زبان برتر برنامه‌نویسی برای توسعه اینترنت اشیا-بخش اول

هر روز دستگاه‌های بیشتری به اینترنت متصل می‌شوند و در انتظار دستورات ما جهت اجرای عملکرد مطلوب هستند اما این دستگاه‌ها واقعاً با چه زبانی صحبت می‌کنند؟

در هنگام انتخاب پردازنده IoT ملاحظاتی را باید در نظر بگیرید. به‌علاوه باید نگاهی به نحوه تأثیرگذاری بنیاد RISC-V بر چشم‌انداز پردازنده داشته باشید.

نقش سنسورها و محرکها در سیستم‌های اینترنت اشیا

اینترنت اشیا به ندرت بدون گفتگو در مورد داده‌ها و اطلاعات جدید اکوسیستم مورد بحث قرار می‌گیرد. هوش و ارزش یک سیستم اینترنت اشیا (IoT) بر اساس آنچه می توان از داده‌ها آموخت عنوان می‌شود و سنسورها منبع اصلی این داده‌ها هستند.