اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در زمینه‌ی مدیریت خدمات

کاربردهای اینترنت اشیا در حوزه مدیریت خدمات

پیشرفت در اقسام متفاوت تکنولوژی منجر به تغییرات گسترده‌ای در همه‌ی جوانب زندگی ما شده است. این تغییرات در مورد هر صنعت وجود دارد اما تکنولوژی در سال‌های اخیر اثرات تکان‌دهنده‌ای در زمینه صنعت مدیریت خدمات داشته است.

اینترنت اشیا IoT

پیشرفت در اقسام متفاوت تکنولوژی منجر به تغییرات گسترده‌ای در همه‌ی جوانب زندگی ما شده است. این تغییرات در مورد هر صنعت وجود دارد اما تکنولوژی در سال‌های اخیر اثرات تکان‌دهنده‌ای در زمینه صنعت مدیریت خدمات داشته است. در سال 2019 مانند دیگر سال‌ها، همچنان معرفی فناوری‌های جدید ادامه دارد که در حال شکل‌گیری در این زمینه هستند و تعاریف جدیدی از نحوه عملکرد کارکنان در زمینه مدیریت خدمات را به عهده دارد.

در حالی که ممکن است این پیشرفت‌ها یک مجموعه علمی تخیلی به نظر برسد، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) امروزه وجود دارند و می‌توانند در بسیاری از برنامه‌های کاربردی حرفه‌ای فوق‌العاده مفید باشند. واقعیت مجازی هم‌اکنون می‌تواند به عنوان یک ابزار آموزشی برای تکنسین‌ها و سایر متخصصان ماهر مورد استفاده قرار گیرد. این کار باعث می‌شود کارگران جدید برای یادگیری شغل با خیال راحت در یک محیط کنترل شده باشند و نیازی به آموزش‌های مستقیم که ممکن است خطرناک باشد، نداشته باشند.

تکنولوژی شرایط کار را بهبود می‌بخشد و باعث دقت بیشتر می‌شود چرا که شرایط محیط کار را شبیه‌سازی می‌کند. تکنولوژی‌های VR و AR قادر به آماده‌سازی افراد برای دقیقاً همان چیزی هستند که در کار خود با آن مواجه می‌شوند، بدون اینکه کارکنان آموزش ندیده مجبور باشند در این زمینه مستقیماً روش‌های کار کردن را یاد بگیرند.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی می‌تواند به تکنسین‌ها فراتر از آموزش کمک کند. دستگاه‌های هوشمند و بیشتر تکنولوژی‌های متصل به اینترنت به لطف اینترنت اشیا (IoT) باعث بهبود کارایی و ارتباطات در این زمینه هستند. استفاده از اغلب دستگاه‌های هوشمند و دقیق که با توانایی بهبود یافته برای اتصال به دستگاه‌های دیگر ساخته شده‌اند، منجر به تسهیل دسترسی تکنسین‌ها به اطلاعات مهم به صورت به هنگام خواهند شد.

چنین پیشرفتی باعث می‌شود زمان تعمیر سریعتر فناوری، افزایش تقسیم داده‌ها و مدیریت آسان‌تر بیشتر شود. پیش‌بینی می‌شود که این تکنولوژی در آینده نیز رشد کند. کارشناسان انتظار دارند که تا سال 2020، "تعداد اشیای متصل" 26 برابر بیشتر از افراد باشد.

در زمینه صنعت خدمات دشوار است که فقط تجهیزات و لوازم موجود برای شما و تکنسین‌هایتان را دنبال کنید. با این حال، به لطف افزایش قابلیت‌های تکنولوژی و سیستم‌های دیجیتال، حفظ موجودی با ارزش صفر آسانتر است. برنامه‌های کاربردی و دستگاه‌های متصل اکنون شما را قادر به نگهداری و بهینه‌سازی فهرست موجودی خود می‌کنند، بنابراین شما هرگز به تکیه بر قطعات سهام نشسته در یک انبار نمی‌پردازید. برخی از آنها حتی به اندازه کافی دقیق هستند که ابزار ویژه‌ای را که یک تکنسین در جعبه ابزار خود دارند را شامل می‌شوند.

هر سال پیشرفت‌های تکنولوژیکی جدید را به ارمغان می آورد. به دنبال این پیشرفت‌های تکنولوژی در محیط کاری خود باشید و ببینید آیا شما قادر به استفاده از آنها هستید تا گردش کار خود را به قرن بیست و یکم برسانید.

مطالب مرتبط

تغییر در روش‌های مسافرت با اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) به مجموعه‌ی در حال رشد از دستگاه‌های متصل و هوشمند اشاره می‌کند که شما ممکن است بسیاری از آنها را قبلاً داشته باشید. مزایای استفاده از IoT در صنایع مختلف از کشاورزی تا سرگرمی را در بر می‌گیرد.

بهبود قابلیت اطمینان مراکز داده با اینترنت اشیا (قسمت اول)

قابلیت اطمینان و در دسترس بودن برای بسیاری از سیستم‌های تجاری ضروری هستند. مراکز داده‌ها مثالی از این هستند که چگونه ابزارهای IoT می‌توانند با جمع‌آوری داده‌ها و ردیابی بهتر را ابزارها به بهبود پایداری و شناسایی سریع مسائل کمک کنند.

اینترنت اشیا چگونه می‌تواند بهره‌وری در صنعت را بهبود بخشد

IoT به ما امکان می‌دهد داده‌های قابل اعتماد، ایمن و به‌هنگام را جمع‌آوری و آن را به اطلاعات بسیار مفید برای کسب و کار تبدیل کنیم. این روند به کاهش مصرف منابع برای بهبود کارایی و بهره‌وری کمک می‌کند.

اینترنت اشیا و تحول در حوزه آموزش

اینترنت اشیا انقلابی در جهان صنعتی است و همچنین تأثیر عمیقی بر روی بخش مصرف کننده نیز داشته است. با پیشرفت مداوم به سمت یک جهان هوشمند، IoT بخشی از جنبه‌های متعدد زندگی شما خواهد بود.