اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در بهداشت و درمان(قسمت اول)

اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در بهداشت و درمان (قسمت اول)

پیشرفت تکنولوژی اینترنت اشیا در سال‌های اخیر چشمگیر و باورنکردنی بوده است. اتصالات هوشمند را می‌توان در همه‌جا از مزارع تا تولید بطری آب مشاهده نمود. علاوه بر اینترنت اشیا، شاهد افزایش بخش‌های خاص صنعت مانند IIoT (اینترنت صنعتی اشیا) یا IoMT (اینترنت پزشکی) نیز هستیم.

اینترنت اشیا IoT

پیشرفت تکنولوژی اینترنت اشیا در سال‌های اخیر چشمگیر و باورنکردنی بوده است. اتصالات هوشمند را می‌توان در همه‌جا از مزارع تا تولید بطری آب مشاهده نمود. علاوه بر اینترنت اشیا، شاهد افزایش بخش‌های خاص صنعت مانند IIoT (اینترنت صنعتی اشیا) یا IoMT (اینترنت پزشکی) نیز هستیم.

یکی از بزرگترین فرصت‌های بازار در IoT در داخل بخش پزشکی اینترنت اشیا یا IoMT است. محققان، بازار IoMT را زمینه‌ای برای تبدیل شدن به یک صنعت 158 میلیارد دلاری تا سال 2022 با بیش از 2/3 دستگاه پزشکی هوشمند می‌دانند. بسیاری از سازمانهای بهداشت و درمان و مصرف کنندگان از تجهیزات پوشیدنی مانند FitBits و ساعتهای Garmin استفاده می‌کنند.

بنابراین مهم است بدانیم که شرکت‌ها در این راستا چه اقداماتی را انجام می‌دهند. بهداشت و درمان در ایالات‌متحده یکی از پیچیده‌ترین صنایع است. این صنعت بخش‌های مختلفی دارد که شامل برنامه‌های بهداشتی، سیستم‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها، مدیران شخص ثالث، سازمان‌های مراقبت‌های پاسخگو و مصرف کنندگان می‌شود.

برای IoMT در صنعت مراقبت‌های بهداشتی یک رویکرد برای همه‌ی مشکلات مناسب به نظر نمی‌رسد. راهکارهای ارائه شده در مراقبت‌های بهداشتی که از IoT استفاده می‌کنند به‌طور قابل توجهی از مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی متفاوت خواهد بود.

در ادامه اپلیکیشن‌های IoT در بخش مراقبت‌های بهداشتی در سه بخش بررسی می‌شوند: برنامه‌های کاربردی برای بیمه‌گذاران مراقبت‌های بهداشتی، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و مصرف کنندگان. بیمه درمانی با گذشت زمان تغییر کرده است، اما با ظهور برنامه‌های IoT برای آن، احتمال تغییر بیشتر از آنچه قبلاً دیده‌ایم، بیشتر است.

1.    بیمه گذار

بیمه نامه پزشکی کمی شبیه به پیش‌بینی آینده است. با استفاده از پرونده‌های بهداشتی و سوابق بیمار در گذشته، بیمه گذاران هزینه‌ی تأمین بیمه درمانی برای هر متقاضی را تعیین می‌کنند. این محاسبه کمک می‌کند تا پرداخت کنندگان هزینه‌های حق بیمه مراقبت‌های بهداشتی که فرد پرداخت می‌کند، پیش‌بینی کنند.

با تجهیز به مصرف کنندگان با دستگاه‌های پزشکی IoT فعال و استفاده از اپلیکیشن underwriters افراد می‌توانند نسبت به سلامت روزانه و نه در فواصل زمانی تاریخی طولانی, آگاه باشند و بدین ترتیب هزینه‌های مربوط به بیمه‌ی درمان نیز کاهش می‌یابد.
فعال کردن underwriters در صدور صورتحساب به سه روش مهم کمک می‌کند: پایین‌ترین مقدار پرداخت با توجه به آنچه که هر یک از اعضای جدید این اپلیکیشن هزینه می‌کنند؛ صرفه‌جویی در هزینه با جلوگیری از درمان بیماری‌های کم‌خطری که به درمان احتیاج ندارند و کاهش زمان درمان بیماری‌هایی که در کوتاه‌مدت بهبود می‌یابد.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط

6 کاربرد جالب اینترنت اشیا در بهداشت و درمان

با ظهور اینترنت اشیا (IoT) شاهد پیشرفت‌های هیجان‌انگیزی در قرن 21 خواهیم بود. اگرچه اغلب IoT با تولیدات، انبارداری و کارخانجات هوشمند آینده مرتبط است، اما تنها به این موارد محدود نمی‌شود و شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش‌های بهداشتی و درمانی نیز هستیم.

روند جدید فناوری در بهداشت و درمان ( قسمت اول)

شکی نیست که آخرین روندهای مراقبت‌های بهداشتی، ما را قادر به داشتن زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و بهتر می‌سازد. این روند جهانی به گونه ایست که پیش‌بینی می‌شود سال 2018 با ارائه‌ی راهکارهای پیشرفته در سیستم‌های بهداشتی غنی‌تر شود. بیمارستان‌های هوشمند و جراحی‌های روباتیک تحولاتی در این زمینه هستند که در سال‌های آینده به یک امر بدیهی تبدیل می‌شوند.

تکنولوژی در هر صنعتی از جمله مراقبت و درمان تغییراتی را به وجود آورده است. در این راستا مراقبت‌های بهداشتی با به کارگیری اینترنت اشیا ، انقلابی در تشخیص و درمان بیماری به جود آورده اند. هنگامی که صحبت از اینترنت اشیا به میان می‌آید، مزایای زیادی از جمله بهبود کارایی و کیفیت خدمات با استفاده از دستگاه‌های پزشکی مطرح می‌شوند.

اپلیکیشن های مراقبت درمانی گوشی های هوشمند می توانند به بیماران جهت برقراری ارتباط با پزشکان و تسهیل در روند درمان کمک کنند. در ادامه عوامل تاثیرگذار در توسعه ی برنامه های سلامت و درمان در سال 2018 بررسی می شوند.