با پیشرفت واقعیت افزوده (AR) این تکنولوژی از یک داستان علمی تخیلی به یک واقعیت مبتنیبر علم تبدیل شده است و به نظر میرسد پتانسیل و توانایی برای تبدیل و بازسازی صنایع مختلف بهطور کلی در سالهای آینده در گرو کاربردهای این سری از پیشرفتها است. با توجه به این روند، AR به ابزاری قابل دسترس و مقرون به صرفه تبدیل شده است، که به مردم این امکان را میدهد که بیشتر و بیشتر به تجربه برنامههای کاربردی AR از طریق گوشیهای و سایر لوازم هوشمند بپردازند.
ظهور AR و VR دارای پیامدهای بیحد و حصری برای طراحان و ذینفعان در سراسر افق کسب و کار است. طراحان شروع به استفاده از AR برای ارائه تجربهای بینظیر به کاربران میکنند. در ادامه، چگونگی تاثیر تکنولوژی واقعیت افزوده در حوزهی طراحی وب بررسی میگردد.
واقعیت افزوده متفاوت با واقعیت مجازی است. واقعیت مجازی مستلزم تجربه کامل غوطهوری است که به کاربران امکان میدهد احساس کنند که از جهان فیزیکی بیرون میآیند و با محیط مجازی مانند دنیای فیزیکی تعامل دارند. در حالی که AR به معنای هم پوشانی و یا "افزودن" یک واقعیت غیر دیجیتال با استفاده از ابزار و بینش دیجیتال است.
واقعیت افزوده در طراحی وب
AR با کمترین احتمال خطا در مقایسه با فناوریهای پوشیدنی، شروع به بهینهسازی تجربه کاربر در موبایل و دسکتاپ میکند. طراحان وب که در سالهای اخیر اقدام به ساخت AR کردهاند، از دوربینهای گوشیهای هوشمند یا وب کم ها برای تشویق کاربران برای تعامل با محصول و خدمات خود استفاده می کنند.
به عنوان مثال، در خردهفروشی مد، AR میتواند به عنوان یک اتاق پرو مجازی استفاده شود. مشتریان میتوانند دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت خود بیاورند و لباس را به گونهای مناسب انتخاب کنند. در واقع، JCPenney در حال حاضر این تکنولوژی چشمگیر را اجرا میکند. برخی از خردهفروشان عینک نیز تحت پوشش این تکنولوژی قرار گرفتهاند.
AR برای طراحان وب
برنامههای کاربردی AR برای طراحی وب به لطف ایجاد و توسعه پلاگینهای سازگار مانند وردپرس VR به طرز گستردهای مورد استفاده گرفته است. واقعیت افزوده به طراحان وب اجازه میدهد ویدیوهای 360 درجه را در سایت های خود آپلود کنند. با دسترسی آسان طراحان به AR ، آنها میتوانند به استفاده از تکنولوژی در UI تلفن همراه ادامه دهند. این تغییر به کاربران یک گزینه ارزان قیمت ارائه میدهد که به طور چشمگیری تجربه جستجوی آنها را افزایش میدهد.
AR برای بازاریابی دیجیتال
کارآفرینان و بازاریابان به طور یکسان باید داستانگوهای بزرگی باشند. واقعیت افزوده مطمئنا راهکاری بهتر از بازاریابی دیجیتال و تبلیغات در زندگی خواهد بود. با استفاده از این تکنولوژی ، کاربران میتوانند با آنچه شما در بخش فروش سایت قرار میدهید، قبل از تصمیمگیری برای خرید آن، تعامل داشته و با آن ارتباط برقرار کنند.
به گفته کارآفرینان، AR راه خوبی برای نمایش محصولات برای کاربران فراهم میکند و راه را برای ایجاد محیطهای شبیهسازی شده در اطراف محصولات خود راهاندازی مینماید که در نتیجه باعث جذب بیشتر کاربران میشود.
بازاریابان میتوانند دنیایی را ایجاد کنند که کاربران را تشویق و تحریک میکند تا با آنها ارتباط برقرار کرده همکاری کنند.در نهایت، AR بدون شک، امکانات جدیدی را برای طراحان UX / UI ایجاد خواهد کرد.
ادامه دارد...