کاربرد های اینترنت اشیا در حوزه آموزش; تخته‌های هوشمند

کاربرد های اینترنت اشیا در حوزه آموزش; تخته‌های هوشمند

حتماً برای شما پیش آمده است که هنگام نوشتن مطالب درسی از روی تخته‌ی کلاس، معلم تخته را پاک کند و شما از نوشتن باز بمانید. تخته‌های هوشمند در کلاس‌های درس با ذخیره نمودن مطالب درسی، این مشکل را بر طرف کرده‌اند.

اینترنت اشیا IoT

حتماً برای شما پیش آمده است که هنگام نوشتن مطالب درسی از روی تخته‌ی کلاس، معلم تخته را پاک کند و شما از نوشتن باز بمانید. تخته‌های هوشمند در کلاس‌های درس با ذخیره نمودن مطالب درسی، این مشکل را بر طرف کرده‌اند. تمام یادداشت‌ها با استفاده از این تکنولوژی ثبت و همیشه در دسترس دانش آموزان خواهد بود. این روند منجر به ایجاد یک همکاری مؤثر بین دانش آموزان می‌شود چرا که آن‌ها می‌توانند یادداشت‌های Smartboard را از طریق سیستم مدیریت آنلاین کلاس مورد بحث قرار دهند.

تعریفی که دانش آموزان از تخته‌های هوشمند در وبسایت ویکیپدیا ارائه داده‌اند به شرح زیر است: " یک تخته‌ی سفید تعاملی به شکل یک صفحه‌نمایش بزرگ لمسی است که به طور مستقل برای انجام وظایف و عملیات استفاده می‌شود."

تخته‌های هوشمند بخش مهمی از کلاس‌های درسی هوشمند را تشکیل می‌دهند زیرا آن‌ها می‌توانند به عنوان یک مرکز برای همه‌ی دستگاه‌های متصل در یک کلاس درس عمل کنند. به عنوان مثال، در یک کلاس موسیقی معلم در مورد نوشتن نت‌ها و ترکیب آن‌ها با یکدیگر توضیح می‌دهد. یک صفحه‌کلید هوشمند به معلم این امکان را می‌دهد که به صورت به هنگام نحوه‌ی یادگیری نت‌ها را با شنیدن صدای هر کدام از آن‌ها و ساختن آهنگ با آن‌ها را به دانش آموزان تعلیم دهد.

علاوه بر این، همان تخته‌ی هوشمند می‌تواند یادداشت‌های ترکیبی که قبلاً در کلاس به اشتراک گذاشته شده بودند را برای استفاده‌های بعدی و به عنوان مرجع برای دانش آموزان ارائه دهد. بدین ترتیب تخته‌ی هوشمند می‌تواند معلم را قادر به رفع اشکالات دانش آموزان به صورت به هنگام کرده و تجربه‌ی تدریس را به صورت واقعی به اشتراک بگذارد.

آمار به دست آمده از مقالات نشان می‌دهد تجهیزات هوشمند در یادگیری دانش آموزان بسیار مؤثر هستند:

  • پذیرش 70 درصد از تخته‌های هوشمند در حوزه آموزش طی پنج سال گذشته
  • افزایش 55 درصدی تعاملات دانش آموزان با تجهیزات هوشمند

اما مشکل اصلی که مانع از فراگیری این تکنولوژی‌ها در نقاط مختلف شده است، هزینه‌ی زیاد به‌کارگیری آن در مدارس است.

GoTouch Pen یک جایگزین مناسب برای تخته‌های هوشمند است. این محصول با استفاده از نور مادون‌قرمز برای نوشتن روی تخته‌ی وایت برد استفاده می‌شود. قلم آن به وسیله‌ی بلوتوث به یک گوشی هوشمند یا رایانه متصل می‌شود و امکان نوشتن بر روی هر صفحه‌ی نمایش را فعال می‌کند.
این تکنولوژی تعامل معلمان و شاگردان و همچنین مخاطبانی که در سخنرانی‌ها شرکت می‌کنند با سخنران را فراهم می‌کند. محصولات متنوع‌تری در این راستا برای ایجاد محیطی فعال‌تر در مدارس در وبسایت آمازون وجود دارد.

مطالب مرتبط

اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در حوزه ورزش

اینترنت اشیا به سازمان‌ها و افراد، قدرت جمع‌آوری و درک داده‌ها را می‌دهد تا آن‌ها بتوانند برای مشکلات و چالش‌هایی که با آن روبرو هستند اقدامات لازم را فراهم کنند. در زمینه‌ی ورزش نیز همان قدرت را می‌توان به دست آورد اما قبل از آن باید بررسی کرد که آیا اینترنت اشیا در حوزه ورزش کاربرد دارد یا خیر؟

اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در زمینه‌ی مدیریت خدمات

پیشرفت در اقسام متفاوت تکنولوژی منجر به تغییرات گسترده‌ای در همه‌ی جوانب زندگی ما شده است. این تغییرات در مورد هر صنعت وجود دارد اما تکنولوژی در سال‌های اخیر اثرات تکان‌دهنده‌ای در زمینه صنعت مدیریت خدمات داشته است.

کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت توربین‌های بادی

دنیای متصل به انرژی است؛ اگر تولید کنندگان سخت‌افزارها بتوانند نیاز به ابزارهای الکترونیکی را تضمین کنند، باد می‌تواند بخش بزرگی از این تصویر باشد. باد می‌تواند بخش بزرگی از این تصویر باشد اگر تولید کنندگان بتوانند نیازهای بی‌سیم را برآورده سازند.

اینترنت اشیا و تحول در حوزه آموزش

اینترنت اشیا انقلابی در جهان صنعتی است و همچنین تأثیر عمیقی بر روی بخش مصرف کننده نیز داشته است. با پیشرفت مداوم به سمت یک جهان هوشمند، IoT بخشی از جنبه‌های متعدد زندگی شما خواهد بود.