Nobka_aimage_HETIoT.jpg

کاربرد IOT در دانشگاه ها و موسسات آموزشی

بر اساس گزارش موسسه EDUCAUSE، تنها در سال 2015 بیش از 13.4 میلیارد دستگاه در سراسر جهان متصل شده است که تقریبا دو برابر جمعیت انسانی هاست.

بر اساس گزارش موسسه EDUCAUSE، تنها در سال 2015 بیش از 13.4 میلیارد دستگاه در سراسر جهان متصل شده است که تقریبا دو برابر جمعیت انسانی هاست. این روزها دستگاه های هوشمند از تلفن های همراه و کامپیوترهای شخصی بسیار فراتر رفته اند. ظهور اینترنت اشیا بدین معنی است که به معنای واقعی هر چیزی - از آرام پز تا ماشین آلات صنعتی - می تواند به اینترنت متصل شود. 

فلورانس هادسون، مدیر اجرایی تحقیق و توسعه سازمان Internet2، در مقاله ای در وب سایت EDUCAUSE می نویسد: جامعه آموزش عالی می تواند در توسعه فن آوری، مدل های کسب و کار و رهبری تکنولوژی های اینترنت اشیا نقش ممتازی داشته باشد.
برخي از دانشگاه ها تا کنون نیز اين چالش را با پردازش داده های IoT، ايجاد محوطه های هوشمند و تحقيقات جديد به طور جد آغاز کرده اند. 

تعداد دستگاه های بیشتر به معنی فرصت های بیشتر برای پردازش داده هاست

داده ها در چند سال گذشته با ظرفیت بالاتری در فضاهای دانشگاهی برای پیشرفت دانشجویان و کمک به تصمیم گیری استفاده شده اند. به گزارش Technology Campus، دانشگاه کالیفرنیا جنوبی، محققان تلاش کرده اند داده های تولید شده از فناوری IoT را برای بهبود آموزش و یادگیری دانشجویان استفاده کنند.

مرکز مشاغل کاربردی و اینترنت اشیا (CHARIOT) با مشارکت USC’s Rossier و Viterbi School of Engineering ، قصد دارد روش های مدل سازی را که توسط دوربین ها با سنسورها ردیابی می شود به دست آورده و از داده ها به منظور بهینه سازی و شخصی سازی یادگیری برای همه دانش آموزان، استفاده نماید.

محوطه های هوشمند دانشگاهی، علاوه بر بهبود تجریه دانشجویان، هزینه ها را نیز کاهش می دهد

جمع آوری داده ها از طریق دستگاه های IoT همچنین می تواند به محوطه دانشگاه کمک کند تا "هوشمندتر" شده که به نوبه خود می تواند منجر به بهبود خدمات به دانشجویان و تصمیم گیری های هزینه ای موثر تر شود.

محققان دانشگاه Carnegie Mellon در حال حاضر دو برنامه IoT را توسعه داده اند: Snap2It که کاربران را به یک چاپگر یا پروژکتور پس از گرفتن عکس از آن بر روی گوشی هوشمند خود متصل کرده و بدین ترتیب امکان نمایش یا چاپ آن را فراهم می اورد. همچنین Impromptu یک سیستم است که برنامه های مشترک را هنگامی که مورد نیاز هستند فراخوانی می کند، مانند زمانی که دانش آموز وارد فروشگاه می شود و یا نزدیک یک ایستگاه اتوبوس است.

دانشگاه ها راه را برای فناوری جدید IoT هموار می سازند

همانطور که دانشگاه های بیشتر و بیشتری از IoT در کاربردهای روزانه خود استفاده می کنند ، به طور همزمان نیز به دنبال توسعه تکنولوژی های جدید در این حوزه هسستند. Carnegie Mellon با مشارکت گوگل برای ایجاد یک پلت فرم قدرتمند که سنسورها، ابزارها و ساختمان های متصل به اینترنت را برای برقراری ارتباط با یکدیگر برقرار می کند با دانشگاه های متعددی همکاری می کند.
در Case Western، توسعه اینترنت اشیا اکنون بر عهده موسسه Smart، Secure and Connected Systems که در تابستان گذشته تاسیس شده، می باشد. این موسسه جدید در تلاش است تا توانایی های مهندسی و تکنولوژی دانشگاه را برای توسعه ابزارهای جدید و ایجاد به روش ها برای علم اطلاعات و امنیت سایبری را توسعه دهد.

فوربس در سال 2014 در گزارشی دانشگاه هایی که در زمینه های نوآوری های IoT فعال بوده اند را معرفی کرده است. از جمله آن ها دانشگاه سیراکیوز است، که حداقل یک دهه ارتباطات ماشین-ماشین M2M را مورد بررسی و پژوهش قرار داده است.

Lee McKnight، استاد کارآفرینی و نوآوری می گوید: ما تنها به دنبال روندهای صنعت نیستیم. دانشجویان و اعضای هیئت علمی به طور فعال برنامه های کاربردی متنوعی IoT و M2M جدید را مورد آزمایش قرار می دهند.