Nobka_learning_Recycling_with_vr.jpg

آموزش بازیافت زباله‌ها از طریق واقعیت مجازی

با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی ، کودکان می‌توانند بدون اینکه دست‌های خود را آلوده کنند در فرآیند بازیافت زباله‌ها شرکت نمایند.

اخیرا شرکت‌های Creative Agency Protein One و Rotor Studios اعلام‌ کردند که یک اپلیکشن جدید برای آموزش بچه‌ها در استرالیا درباره‌ی فرآیند بازیافت زباله‌ها ساخته شده است. این اپلیکیشن با استفاده از تجهیزاتی مثل Oculus Rift به صورت مجازی بچه‌ها را به یک مرکز بازیافت زباله می‌برد تا کارهایی را که توسط متخصصان بازیابی منابع مثل Re.Group انجام می‌شود را یاد بگیرند. این سفر مجازی از چند فیلم 360 درجه ساده تشکیل شده است.

این اپلیکیشن تمام امکانات را به طور دقیق در VR برای جستجوی کاربران در اختیار آنان قرار می‌دهد. علاوه بر این بچه‌ها قادر خواهند بود در حین بازی خود با محیط زیست و عملکرد ماشین آلات تعامل داشته باشند و بدین ترتیب در مورد چگونگی کار این مراکز به آن‌ها آموزش داده شود. علاوه بر این ، کمک‌های صوتی و تصویری به تمرکز بر روی یادگیری تمام وقت کمک می‌کنند و انتظار می‌رود این برنامه مانند سایر برنامه‌های آموزشی به گونه‌ای عمل کند که بچه‌ها از طریق فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند موضوعات را بهتر یاد بگیرند.

این برنامه در حال حاضر در تاسیسات Recycling Discover Hub مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پیشرفت روند تکنولوژی ، ساخت همچین اپلیکیشن‌هایی که نحوه‌ی استفاده ی بهتر از تکنولوژی VR را نشان می‌دهد ، پیشرفت خوبی به حساب می‌آید و به بهینه‌سازی فعالیت‌های مختلف کمک شایانی می‌کند.