انتخاب قهوه مناسب افراد با استفاده از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشین

انتخاب قهوه مناسب افراد با استفاده از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشین

به‌طور متوسط روزانه یک تا سه فنجان قهوه مصرف می‌شود اما آیا ما بهترین قهوه موجود را مصرف می‌کنیم؟ آیا فقط آنچه را که در فروشگاه‌های مواد غذایی به فروش می‌رسد را خریداری می‌کنیم؟ الگوریتم قهوه یک راه مناسب که مجموعه‌ای از 400 نوع قهوه در سراسر جهان که به صورت الگوریتم و بر اساس ورودی افراد انتخاب شده‌اند را پیشنهاد می‌دهد.

به‌طور متوسط روزانه یک تا سه فنجان قهوه مصرف می‌شود اما آیا ما بهترین قهوه موجود را مصرف می‌کنیم؟ آیا فقط آنچه را که در فروشگاه‌های مواد غذایی به فروش می‌رسد را خریداری می‌کنیم؟ الگوریتم قهوه یک راه مناسب که مجموعه‌ای از 400 نوع قهوه در سراسر جهان که به صورت الگوریتم و بر اساس ورودی افراد انتخاب شده‌اند را پیشنهاد می‌دهد.

تجارت قهوه در ایالات‌متحده از برخی برند‌های شناخته‌شده گرفته تا شرکت‌هایی که هرگز نام آنها را نشنیده‌اید نظیر Intelligentsia ، Stumptown ، La Colombe ، Verve، Huckleberry، Passenger، Onyx، Blueprint، Ro Rooster، Irving Farm، DOMA، Madcap ، Tandem ، Atomic و Dune است. تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام برند، همان چیزی است که شما از نوشیدن آن لذت می‌برید به تنهایی دشوار خواهد بود درحالی‌که ممکن است فکر کنید و چه فرقی باهم دارند.

به خاطر سادگی ظاهری فعالیت‌های الگوریتم موجود، پاسخ‌های شما از طریق یک آزمون سبک Buzzfeed اتفاق می‌افتد. به جای اینکه پرسیده شود چه نوع ژاکتی برای سبک زندگی شما مناسب است؛ آزمون می‌پرسد چه نوع قهوه‌ای با سلیقه شما مطابقت دارد. این آزمون میزان مصرف قهوه شما را بررسی می‌کند، خواه شما در خانه از آن کنید یا در محل کار، زبان آن قابل‌دسترسی و کاربرپسند است.

این برنامه بازاریابی نیست بلکه بینش‌های کمی و کیفی اختصاصی در انتخاب قهوه مناسب برای افراد را ارائه می‌دهد. درحالی‌که تجارت قهوه با جابجایی آن بر اساس داده‌های دریافتی از پاسخ مشتری مطابقت داشته است اما هنوز هم می‌تواند تصادفی باشد زیرا اکثر مردم نمی‌توانند تفاوت بین قهوه‌ها را متوجه شوند.

فرض کنیم که یک الگوریتم پشتیبان محکم وجود دارد. این الگوریتم از یادگیری ماشین استفاده می‌کند که توسط رتبه‌بندی کاربر برای هر قهوه به همراه با بازخورد متنی کاربر جفت می‌شود. یادگیری ماشین برای ارائه پیشنهادهایی در مورد قهوه استفاده می‌شود و بر اساس آن، تنظیمات انجام می‌شود.

در حال حاضر هیچ روش استانداردی برای مقایسه قهوه‌ها وجود ندارد بنابراین اولین کاری که ما باید انجام دهیم ایجاد سیستمی است که امکان تطابق مداوم را فراهم می‌کند. بر اساس تست‌هایی که متخصصان قهوه تجربه انجام داده‌اند ، هر قهوه را به انواع طعم طبقه‌بندی کرده و به آنها نمره می‌دهند. در بیش از دوازده ویژگی از جمله اسیدیته، بدن، سطح کافئین و غیره ، که همه این ویژگی‌ها به عنوان ابرداده به الگوریتم منتقل می‌شوند.

نکته این است که این الگوریتم باعث می‌شود افراد به سادگی سلیقه قهوه مورد نظر خود را تغییر دهند و هر بار که سفارش می‌دهند شانس تغییر نظر خود را بدست آورند و همواره چیز جدیدی را امتحان کنند. استفاده هوشمندانه از یادگیری ماشین باعث می‌شود که با سهولت نسبی آنچه را که می‌نوشیم درک کنیم.

الگوریتم قهوه یک روش کاربردی را برای کشف برندهای ناشناخته قهوه ارائه می‌دهد که باعث افزایش مصرف روزانه قهوه افراد می‌شود. این برنامه یک سرویس است و هزینه دارد.

مطمئناً همه افراد متخصص قهوه نیستند، تجارت قهوه با استفاده از یک آزمون ساده و کنار گذاشتن آن در یک الگوریتم، باعث می‌شود که افراد به سرعت به طعم موردنظر خود نزدیک شوند.

مطالب مرتبط

پیراهن ورزشی هوشمند مجهز به اینترنت اشیا رونمایی شد

Ralph Lauren یک شرکت طراح لباس در ایالات‌متحده است که در صنعت مد فعالیت می‌کند.این شرکت با تولید پیراهن ورزشی مبتنی بر اینترنت اشیا و معرفی یک برنامه تمرینی سازگار با بدن که از داده‌های دریافتی بدن برای دستیابی به نتایج دقیق استفاده می‌کند، می‌خواهد صنعت مد فناوری‌های پوشیدنی را در دست داشته باشد.

سنجش دقیق میزان مصرف آب از طریق شبکه هوشمند LoRaWAN

شركت Semtech اعلام كرد كه با همکاری شرکت Hanbit ارائه دهنده راهکارهای اتوماسيون در اندازه‌گيری هوشمند گاز، آب و برق يك راهکار جديد (UWM) مبتنی بر پروتكل LoRaWAN را بر روی محصولات خود ابداع کرده است.

تسلا به کاربران اجازه می‌دهد تا بوق و صدای اتومبیل خود را سفارشی کنند

Tesla به زودی به کاربران امکان سفارشی‌سازی صدای بوق و حرکت باسرعت کم وسایل نقلیه خود را می‌دهد.

امکانات رفاهی پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس هوشمند می‌شوند

پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس به نیمکت‌ها و امکانات رفاهی هوشمند مجهز خواهند شد تا مقامات شهری بتوانند انتقال یا جابجایی اموال عمومی را بین پارک‌ها و مکان‌های مختلف رهگیری کنند.