ایلان ماسک تسلا را به فضا فرستاد

موشک فضاپیمای Falcon Heavy با موفقیت به فضا فرستاده شد.

روز سه شنبه SpaceX تاریخ آفرید و قوی ترین موشک عملیاتی دنیا با نام Falcon Heavy را به همراه ماشین شخصی تسلا رودستر ایلان ماسک، به فضا فرستاد تا بدین ترتیب فصلی جدید در تاریخ فضایی گشوده شود.

Nobka_Roadster_space.jpg

موشک های قدرتمندتری پیش از این به فضا فرستاده شده بودند، از جمله موشک Saturn V که از آن در ماموریت آپولو استفاده شد، اما Falcon Heavy حالا قدرتمندترین موشک عملیاتی دنیا است. این هیولا می تواند فشاری بیش از 5 میلیون پوند هنگام بلند شدن ایحاد کرده و محموله هایی با وزن 141000 پوند را در مدار زمین جابجا کند.

SpaceX تاریخ آفرید و قوی ترین موشک عملیاتی دنیا با نام Falcon Heavy را به همراه ماشینشخصی  تسلا رودستر ایلان ماسک، به فضا فرستاد تا بدین ترتیب فصلی جدید در تاریخ فضایی گشوده شود.

Falcon Heavy موشکی سنگین و بزرگ با قابلیت استفاده مجدد است که به شرکت های فضایی اجازه می دهد تا در محموله های سنگین تر نسبت به Falcon 9، مانند ماهواره های تجاری بزرگ و ماموریت های امنیت ملی، شرکت کنند.

Falcon Heavy موشکی سنگین و بزرگ با قابلیت استفاده مجدد است

SpaceX کاری را انجام داد تا قبل از آن در تاریخ فضایی دیده نشده است چندین هسته موشکی پس از ارسال موفقیت آمیز محموله ی اصلی دوباره روی زمین فرود آمدند .
این موشک عظیم الجثه یک مسافر ویژه هم داشت، ماشین تسلا رودستر ایلان ماسک. این ماشین با داشتن دوربینی در مدار زمین قرار گرفته و با مراجعه به لینک زیر می توانید تصاویر دوربین ماشیت را ملاحظه کنید.

لینک ویدئوی لایو ماشین

داخل خودروی تسلا که بامداد امروز با موشک فالکون هوی به فضا فرستاده شد بورد حکاکی شده ای قرار دارد که متنی با عنوان ساخته شده در زمین؛ توسط انسان‌ها روی آن نوشته شده است.

ساخته شده در زمین؛ توسط انسان‌ها