یک شرکت فناوری آلمانی به نام tado که تولید کننده ترموستات هوشمند خانگی و کنترلرهای تهویه مطبوع است، در حال کار بر روی اولین محصول خدماتیمبتنی بر نرمافزار (SaaS) خود است که ضمن کاهش انتشار کربن به تسریع در تعمیرات سیستمهای گرمایشی کمک میکند.
tado 360 پیشنهادی برای شرکتهای خدمات گرمایشی است که بر سلامتی سیستم گرمایش مشتری نظارت میکند. هنگامیکه خرابی رخ میدهد، مهندسین فوراً پس از کسب اطلاعات دقیق در مورد مشکل، اقدام به رفع آن میکنند.
سیستمهای گرمایشی ضروری است خصوصاً در ماههای زمستان که بیشترین خرابی رخ میدهد و برای افراد مسن و آسیبپذیر کیفیت و کارآمدی سیستم گرمایشی میتواند مرز زندگی و مرگ را تعیین کند.
سیستمهای گرمایشی قدیمی که اکنون مورد استفاده قرار میگیرد، مشکلات زیر را دارد:
- صاحبخانه بعد از یک روز طولانی از محل کار بر میگردد، خانه سرد است و دیگ بخار کار نمیکند. برای رفع این مشکل، از مهندس خواسته میشود كه سیستم را بررسی كند. آزمایشهایی روی سیستم انجام میدهند و قطعات لازم را سفارش میدهند. در صورت وجود قطعات ، مهندسین با حذف هزینه اضافی، سیستم را فوراً به راه میاندازد و سرانجام مشتری میتواند بعد از چند روز زندگی در خانه سرد، صاحبخانه میتواند طعم گرما را بچشد.
- به حداقل رساندن زمان خرابی سیستمهای گرمایشی منجر به رضایت بیشتر مشتری میشود و باعث صرفهجویی در زمان پرسنل خدماتی شرکت و صاحبخانه میشود.
کریستین دیلمان بنیانگذار و مشاور ارشد محصولات در tado دراینباره توضیح میدهد: "tado 360 به شرکتهای خدمات گرمایشی کمک میکند تا سیستمهای گرمایشی مشتریان خود به طور کامل به صورت 24/7 رصد کنند." به گفته یوان مارتین مدیر تولید و مهندسی شرکت Kaluza و OVO Group ، محصولات tado پتانسیل خوبی در سیستم امنیتی دارد و این امر اطمینان بازار و مشتری را از تولید تا مصرف افزایش میدهد."
tado 360 یک نرمافزار هوشمند با قدرت حل چالشها در مقیاسهای متغییر است. الگوریتمهای tado 360 برای تجزیهوتحلیل مواردی از قبیل کد خطا، فشار آب و سرعت پمپ استفاده میشوند. این پارامترها میتوانند تعمیر و نگهداری موردنیاز را پیشبینی و به طور بالقوه از بروز یک مشکل بزرگتر جلوگیری کنند. دادههای حاصل به شرکت سیستمهای گرمایشی منتقل میشود و یا به مشتری نسبت به اقداماتی که باید انجام شود هشدار میدهد و یا یک مهندس را با قطعات صحیح برای بازدید از سیستم اعزام میکند.