رونمایی نیسان از تکنولوژی جدید حمل‌ونقل خود در نمایشگاه CES Asia 2019

رونمایی نیسان از تکنولوژی جدید حمل‌ونقل خود در نمایشگاه CES Asia 2019

نیسان غول خودروساز ژاپنی قرار است تکنولوژی جدید خود «مغز به اتومبیل» را در نمایشگاه CES Asia 2019 شانگ‌های به نمایش بگذارد.

نیسان غول خودروساز ژاپنی قرار است تکنولوژی جدید خود «مغر به اتومبیل» را در نمایشگاه CES Asia 2019 شانگ‌های به نمایش بگذارد. گفته می‌شود که این فناوری اولین در نوع خود است که سیگنال‌های مغزی را برای بهبود تجربه رانندگی تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

وسیله نقلیه می‌تواند با در نظر گرفتن تمایلات راننده به بهبود اقدامات کمک کند. به طور مثال، هر گونه شرایط نامطلوب رانندگی نظیر آب‌وهوای بسیار سرد یا گرم، می‌تواند منجر به تنظیم خودکار کنترل اتومبیل شود. این اقدام بخشی از ابتکارات شرکت نیسان برای پیشبرد فناوری‌های رانندگی و ادغام آن‌ها در جامعه در حمل‌ونقل هوشمند خواهد بود.

Roel De Vries معاون بخش بازاریابی نیسان در این باره می‌گوید: "ما فقط روندو فناوری‌های آینده را پیش‌بینی نمی‌کنیم، ما آن‌ها را تعریف می‌کنیم. ما معتقدیم که فناوری باید مشکلات دنیای واقعی را حل کند و تا حد ممکن بیشترین افراد از آن سود ببرند. ایده‌ی حمل‌ونقل هوشمند شرکت نیسان، چشم‌انداز ما برای انتقال افراد به یک دنیای بهتر است."

ممکن است مدتی طول بکشد تا ما تکنولوژی "مغز به اتومبیل" را به طور رسمی در وسایل نقلیه و جاده‌ها ببینیم. این تکنولوژی می‌تواند علاوه بر غلبه بر خطرات بالقوه ناشی از اشتباهات رانندگی و موانع قانونی آن، نیاز به راننده را در اتومبیل‌های خودران کاملاً از بین ببرد.

با این وجود، نمایش تکنولوژی جدید نیسان چشم‌انداز جذابی در مورد اینکه است که چگونه تولیدکنندگان خودرو در حال وارد نمودن مفاهیم علمی تخیلی به خودروهای خود هستند، چرا که وسایل نقلیه بیش‌ازپیش به هم متصل می‌شوند. بگذارید فقط امیدوار باشیم که نظریه تئوری طرفداران Pixar Cars به واقعیت نزدیک می‌شود.

مطالب مرتبط

تمرکز هند بر روی بالا بردن مهارت نیروی کار خود برای هماهنگی با تکنولوژی‌های نوظهور

دولت جدید هند در زمینه‌ی بازآموزی و بالا بردن مهارت نیروی کار برای هماهنگی با تکنولوژی‌هایی نظیر اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) و برای تبدیل شدن به یکی از رهبران جهانی در فناوری‌های نوظهور برنامه‌ریزی می‌کند.

سونی تراشه جدید اینترنت اشیا خود را با برد 60 مایل معرفی کرد

شرکت سونی در نمایشگاه کامپیوتکس از تراشه جدید IoT با قابلیت استفاده در وسایل نقلیه پر سرعت و با دامنه گسترده 60 مایل (96 کیلومتر) پرده‌برداری کرد.

اتومبیل‌های خودران ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشند

محققان دانشگاه کمبریج در یک پژوهش نشان دادند که ظهور اتومبیل‌های خودران جریان ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشد.

آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است.