تمرکز هند بر روی بالا بردن مهارت نیروی کار خود برای هماهنگی با تکنولوژی‌های نوظهور

تمرکز هند بر بالا بردن مهارت نیروی کار و هماهنگی با تکنولوژی‌های نوظهور

دولت جدید هند در زمینه‌ی بازآموزی و بالا بردن مهارت نیروی کار برای هماهنگی با تکنولوژی‌هایی نظیر اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) و برای تبدیل شدن به یکی از رهبران جهانی در فناوری‌های نوظهور برنامه‌ریزی می‌کند.

دولت جدید هند در زمینه‌ی بازآموزی و بالا بردن مهارت نیروی کار برای هماهنگی با تکنولوژی‌هایی نظیر اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) و برای تبدیل شدن به یکی از رهبران جهانی در فناوری‌های نوظهور برنامه‌ریزی می‌کند. این دولت قصد دارد با استفاده از طرح «مهارت هند» سیاست‌های اختصاصی خود را در جهت اطمینان جوانان این کشور برای درک تکنولوژی‌های نوظهور گسترش دهد.

یک مقام ارشد دولتی در مصاحبه با Economic Times India در این باره گفت: "بازآموزی و بالا بردن مهارت در دستور کار دولت جدید است. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که افراد در فضای جدید رقابتی کار به فرصت‌های اقتصادی دسترسی داشته باشند و اینکه کسب‌وکارها به مشاغلی که برای کارهای آینده نیاز دارند دسترسی دارند."

در کنار ارائه مهارت‌های جدید به نیروی کار، دولت قصد دارد تا مجدداً بازآموزی کارگران موجود را انجام دهد. این مقام ارشد دولتی افزود: "انتظار می‌رود که یکی از وزارتخانه‌ها بخش شورای مهارت و همچنین جوانان را به عهده بگیرد."
دولت هند برنامه بازآموزی نیروی کار خود را بر اساس تقاضا از بخش‌هایی که شناسایی شده است، آماده خواهد کرد. برخی از بخش‌های شناسایی‌شده عبارت‌اند از بانکداری، تولید، خدمات مالی، بیمه، تجارت الکترونیک، خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، لجستیک و مخابرات.

چندی پیش مایکروسافت مطالعه‌ای در مورد نحوه همکاری با شرکت ICICI Lombard برای توسعه اولین ویژگی معاینه اتومبیل با هوش مصنوعی در هند ارائه داد. این نوآوری ارزیابی خسارت ناشی از تصادف اتومبیل را با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه به ارمغان می‌آورد و نمونه خوبی از چگونگی استفاده از تکنولوژی‌های IoT و AI برای جامعه هندی است.

هند نیروی کار بسیار زیادی در حدود ۵۰۰ میلیون نفر دارد. گزارشی از Nasscom پیش‌بینی می‌کند که حدود ۴۰ درصد از کارگران (حدود ۲۰۰ میلیون نفر) در پنج سال آینده باید با زمینه‌هایی نظیر IoT، AI و blockchain مهارت کسب کنند. حزب (Janata Bharatiya (BJP در سال گذشته موفق پیروزی چشمگیری شد. این حزب در بیانیه خود بازآموزی مهارت نیروی کار را به عنوان یک اولویت مورد تأکید قرار داد.
 

مطالب مرتبط

سونی تراشه جدید اینترنت اشیا خود را با برد 60 مایل معرفی کرد

شرکت سونی در نمایشگاه کامپیوتکس از تراشه جدید IoT با قابلیت استفاده در وسایل نقلیه پر سرعت و با دامنه گسترده 60 مایل (96 کیلومتر) پرده‌برداری کرد.

اینترنت اشیا تغییرات اقلیمی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد

دبیرستانی در شهر شفیلد انگلستان یک شبکه‌ی IoT ایجاد کرده است تا دانش آموزان را در زمینه فناوری‌های نوظهور و تغییرات اقلیمی آموزش دهد.

شرکت‌ها به ارزیابی اثرات IoT در محصولات خود نیاز دارند

آخرین مطالعه شرکت امنیتی Zscaler حاکی از آن است که بیش از هزار سازمان در سراسر جهان برای انتقال اطلاعات تجهیزات IoT از شبکه داخلی خود به اینترنت، از پلتفرم اختصاصی ابری این شرکت استفاده می‌کنند.

5G در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار اینترنت اشیا خواهد رسید

بر اساس گزارش جدیدی از شرکت Berg Insight، شبکه 5G در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار اینترنت اشیا خواهد رسید و ما باید 18 ماه دیگر برای استفاده از این تکنولوژی در توسعه اینترنت اشیا منتظر بمانیم.