سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری آسیا و اقیانوسیه برای توسعه اینترنت اشیا

سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری منطقه آسیا و اقیانوسیه برای توسعه اینترنت اشیا

تازه‌ترین گزارش IDC پیش‌بینی کرده است که منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) رهبران سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2019 خواهد بود که پیش‌بینی قبلی این شرکت تحلیلگر را تأیید می‌کند.

تازه‌ترین گزارش IDC پیش‌بینی کرده است که منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) رهبران سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2019 خواهد بود که پیش‌بینی قبلی این شرکت تحلیلگر را تأیید می‌کند. گزارش سرمایه‌گذاری جهانی صنایع نیمه‌هادی منتشرشده توسط IDC پیش‌بینی می‌کند که APAC بیش از یک‌سوم (35.7 درصد) از سرمایه‌گذاری جهانی را به خود اختصاص داده و پس از آن ایالات‌متحده و اروپای غربی به ترتیب با 27.3 درصد و 21.2 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در منطقه APAC کشورهای چین با 168.6 میلیارد دلار (135 میلیارد پوند)، کره جنوبی با 26.2 میلیارد دلار (21 میلیارد پوند) و هند با 20.6 میلیارد دلار (16.4 میلیارد پوند) سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۹ مواجه هستند. خدمات اینترنت اشیا (IoT) نیز به عنوان بزرگترین گروه فناوری با سرمایه‌گذاری 94.6 میلیارد دلار (76 میلیارد پوند) در خدمات سنتی IT، نصب و همچنین خدمات غیر سنتی و عملیاتی مواجه می‌شود.

هزینه‌های سخت‌افزاری در حدود ۹۱.۶ میلیارد دلار (۷۳ میلیارد پوند) است که به بیش از ۷۴.۸ میلیارد دلار (۶۰ میلیارد پوند) آن در تهیه ماژول‌ها و سنسورها هزینه خواهد شد. هزینه‌های نرم‌افزاری IoT نیز در سال ۲۰۱۹ به ۳۹.۳ میلیارد دلار (۳1.4 میلیارد پوند) خواهد رسید که با 14.4 درصد، سریع‌ترین رشد نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) را در طول دوره پیش‌بینی پنج‌ساله (۲۳ - ۲۰۱۸) خواهد دید.

در ماه فوریه IDC پیش‌بینی کرده بود که منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن (APEJ) حدود 36.9 درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه IoT به خود اختصاص داده‌اند و این امر باعث شده است که این موسسه منطقه آسیا و اقیانوسیه را به عنوان رهبر جهانی سرمایه‌گذاری در بخش IoT در سال 2019 پیش‌بینی کند.

در ماه گذشته، با توجه به روند جهانی، شرکت تحلیلگر پیش‌بینی کرد که سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2022 از 1 تریلیون دلار عبور می‌کند و تا سال 2023 با در نظر گرفتن رشد نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به 1.1 تریلیون دلار خواهد رسید. بر اساس این گزارش، تولیدات گسسته، فرایند تولید و حمل‌ونقل، سه صنعت تجاری خواهد بود که در طول دوره پیش‌بینی شده بیش‌ترین سرمایه‌گذاری IoT را درپی خواهند داشت. گفته می‌شود که این صنایع، تقریباً یک‌سوم سرمایه‌گذاری جهانی را به عهده دارند.

مطالب مرتبط

گزارشات اخیر روند رو به رشد سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه دیجیتال‌سازی را نشان می‌دهد

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیش ۳۷ درصد از شرکت‌ها با اندازه متوسط با بازدهی بالاتر از میانگین، تکنولوژی‌های اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) را به عنوان بخش مهمی از برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری خود در نظر دارند.

گزارش گارتنر از روند رو به رشد صنایع نیمه‌هادی در جهان

موسسه تحقیقاتی گارتنر می‌گوید که درآمد صنایع نیمه‌هادی در سال 2018 ، ۱۲.۵ درصد افزایش داشته‌است.

سرمایه‌گذاری در blockchain و IoT تا سال 2024 به بیش از 2.31 میلیارد پوند می‌رسد

اخیراً گزارشی از موسسه MarketsAndMarkets منتشر شده است که پیش‌بینی می‌کند تا سال 2024 سرمایه گذاری در بازار اینترنت اشیا مبتنی بر بلاک چین (blockchain IoT market) به بیش از 2.31 میلیارد پوند می‌رسد.

موسسه تحقیقاتی IDC، آسیا و اقیانوسیه را رهبران سرمایه‌گذاری جهانی IoT در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌کند

موسسه تحقیقاتی IDC به تازگی گزارشی 6 ماهه از روند سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه اینترنت اشیا منتشر کرده است. در این گزارش منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن (APEJ) حدود 36.9 درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه IoT به خود اختصاص داده‌اند، ایالات‌متحده و اروپای غربی با 26.1 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.