یکی از مطالعات جدید نشان میدهد که بیش از ۳۷ درصد شرکتها با اندازه متوسط و بازدهی بالاتر از میانگین، تکنولوژیهای اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) را به عنوان بخش مهمی از برنامهریزی سرمایهگذاری خود در نظر دارند. این مطالعه همچنین نشان میدهد که تنها 18 درصد از شرکتها با بازدهی برابر یا کمتر از حد میانگین، این موضوعات را در دستور کار خود قرار دادهاند.
شرکت Creditshelf طراح تأمین مالی SMEهای حوزه دیجیتال، همراه با دانشکده فنی Darmstadt، تعداد 200 نفر از تصمیمگیرندگان مالی را از شرکتهای متوسط صنعتی، تجاری و خدماتی مورد بررسی قرار دادند. پروفسور دیرک شویرک مدیر بخش امور مالی دانشکده فنی Darmstadt نیز مزایای یک شرکت فعال را به صورت دیجیتالی میبیند و بیان میدارد که پروژههای دیجیتالی کردن برای سالها فرصت بیشتری را برای خود به ارمغان آورده است: "در 72 درصد از شرکتهایی که مورد مطالعه قرار گرفتهاند، اهمیت دیجیتالسازی مهم یا بسیار مهم در برنامههای سرمایهگذاری فعلی آنهاست."
بررسیهای انجامشده توسط شرکت تحقیقاتی Metova منجر به کشف روند تمایلات مصرفکنندگان و نظرات بیش از ۱۰۰۰ مصرفکننده را در مورد اینترنت اشیا (IoT) و تکنولوژیهای مرتبط با خانه هوشمند شد. بر اساس این نظرسنجی، کمتر از ۲۵ درصد از پاسخگویان فکر میکردند که درک مناسبی از اینترنت اشیا (IoT) دارند درحالیکه حدود ۷۵ درصد گفتهاند که حداقل یک دستگاه IoT دارند. علاوه بر این، ۸۵ درصد نیز خواهان نظارت بههنگام بر کاربرد ابزارها و دستگاههای متصل و همچنین ایجاد مزیت رقابتی برای کمک به انتخاب میان ارائهکنندگان خدمات مناسب بر اساس آن قابلیتها هستند.