نگرانی انجمن آزادی‌های مدنی کانادا از برنامه شهر هوشمند تورنتو

نگرانی انجمن آزادی‌های مدنی کانادا از برنامه شهر هوشمند تورنتو

انجمن آزادی‌های مدنی کانادا (CCLA) از برنامه گوگل برای ساخت شهر هوشمند در تورنتو شکایت کرده است. بر اساس این تصمیم هر سه سطح حکومتی کانادا دولت، فدرال، شهرداری و ایالت‌ها توسط این انجمن مورد دادخواهی قرار گرفته‌اند.

انجمن آزادی‌های مدنی کانادا (CCLA) از برنامه گوگل برای ساخت شهر هوشمند در تورنتو شکایت کرده است. بر اساس این تصمیم هر سه سطح حکومتی کانادا دولت، فدرال، شهرداری و ایالت‌ها توسط این انجمن مورد دادخواهی قرار گرفته‌اند.

آزمایشگاه affiliate Sidewalk گوگل چشم‌انداز خود را برای احداث یک شهر هوشمند در سال ۲۰۱۷ تنظیم کرده است. این پروژه پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد اما برخی نگرانی‌ها نیز در مورد آن مطرح شده است.

مایکل برایانت مدیر اجرایی CCLA در این باره گفت:

شما می‌توانید اینطور استدلال کنید که وقتی دستیار صوتی الکسا را در خانه قرار می‌دهید و یا لوازم الکترونیکی خود را به حساب‌های آنلاین خود متصل می‌کنید، یا زمانی که از یک بلوک به بلوک بعدی می‌روید رضایت خود را اعلام می‌کنید."

این انجمن در دادخواست خود به دنبال ابطال قرارداد بین آزمایشگاه sidewalk و Waterfront تورنتو است که بخش دولتی مسئول این پروژه است.

در طرح پیشنهادی شهر هوشمند، قرار است از مقادیر زیادی داده جمع‌آوری شده برای بهبود عملکرد و کاهش تأثیرات محیطی و بهبود زندگی شهروندان استفاده شود. یکی از گزینه‌های پیشنهادی استفاده از سنسورهای باران است تا مشخص شود که چه زمانی یک سقف شفاف بر روی اماکن عمومی مانند زمین‌های بازی گسترش یابد و به مردم اجازه می‌دهد تا زندگی اجتماعی خود را در هنگام بارندگی ادامه دهند و یا از نور خورشید در سایر زمان‌ها لذت ببرند.

از انرژی خورشیدی و انرژی حاصل از عمق زمین (ژئوترمال) برای تأمین انرژی این شهر استفاده می‌شود و مناطق عابر پیاده را در طی ماه‌های سرد زمستان پاک می‌کند. آلودگی کاهش می‌یابد و جاده‌ها با استفاده از شبکه‌های زیرزمینی تونل‌ها مشخص می‌شوند و ربات‌ها از طریق این تونل‌ها به انتقال و دفع زباله اقدام می‌کنند.

انجمن آزادی‌های مدنی کانادا نگران این موضوع هستند که این امر منجر به نظارت و کنترل‌های امنیتی و رهگیری افراد خواهد شد. با این حال، لازم به ذکر است که هیچ کجا از مستندات مربوط به شهر هوشمند پیشنهادی، بهره‌برداری از داده‌های مرتبط با اشخاص وجود ندارد.

Keerthana Rang سخنگوی آزمایشگاه affiliate Sidewalk گوگل در این باره اظهار داشت:

"آزمایش‌های ما به طور کامل از مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی، مالکیت داده‌ها و حاکمیت حمایت می‌کند، اما این مباحث باید در حقیقت ریشه داشته باشد، نه در افسانه‌ها و ترس‌های غیر واقعی. تأسف‌بار است که CCLA تصمیم گرفته است که کار ما و تعامل ما با مردم تورنتو را به پایان برساند. ما منتظر ارائه پیشنهاد به Waterfront تورنتو و ادامه کار با آنها برای به دست آوردن این حق هستیم."

این نکته بسیار حائز اهمیت است که پروژه‌های شهر هوشمند باید برای هر گونه نقض بالقوه حریم خصوصی و حقوق بشر مورد ارزیابی و بررسی جدی قرار گیرد، اما به جای کمک به شکل دادن به پروژه، احساس می‌شود که CCLA سعی در کشتن آن و پاک کردن صورت مسئله را دارد. این خیلی خوب است که شهرهای هوشمند می‌توانند برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی به کمک ما بیایند و قابل قبول نیست که این پیشرفت‌های قابل توجه به خاطر ترس‌های که در حال حاضر پایه و اساس واقعی ندارند متوقف شود.

مطالب مرتبط

همکاری مایکروسافت و BMW برای توسعه کارخانه‌های هوشمند

مایکروسافت و BMW برای پشتیبانی از توسعه کارخانه‌های هوشمند یک پلتفرم منبع‌باز راه‌اندازی می‌کنند.

کمپانی سیسکو یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرد

کمپانی Cisco یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرده است که کاربر می‌تواند از طریق گوشی هوشمند و انتخاب زبانه مورد نظر موقعیت دام را آنلاین پیگیری کند.

گوگل در حال ساخت یک شهر هوشمند زیر زمینی است

اتصال زیرساخت‌های محلی شهرها به منظور هوشمند سازی آن‌ها برای اهداف بلند پروازانه‌ی گوگل کافی نیست. در این راستا به نظر می‌رسد گوگل در پی احداث یک شهر هوشمند زیر زمینی تمام عیار باشد.

بر اساس پیش‌بینی سیسکو ترافیک اینترنت همراه تا سال 2022 به مرز zettabyte خواهد رسید

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022، ترافیک اینترنت همراه به یک zettabyte برسد و تقریبا 20 درصد از ترافیک IP جهانی را به خود اختصاص دهد که که تقریبا ۱۱۳ برابر بیش از همه ترافیک تولید شده در سال ۲۰۱۲ است. در همین حال، تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر جهان در پنج سال آینده به 5.5 میلیارد کاربر افزایش خواهد یافت.