ویندوز 10 اکنون روی 1 میلیارد دستگاه در حال اجراست

ویندوز 10 اکنون روی 1 میلیارد دستگاه در حال اجراست

مایکروسافت غول فناوری اعلام کرده است که هم‌اکنون بیش از یک میلیارد دستگاه در سراسر جهان از ویندوز 10 استفاده می‌کنند.

مایکروسافت غول فناوری اعلام کرده است که هم‌اکنون بیش از یک میلیارد دستگاه در سراسر جهان از ویندوز 10 استفاده می‌کنند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما خوشحالیم که اعلام کنیم ویندوز 10 روی یک میلیارد دستگاه در بیش از 200 کشور جهان فعال شده است."

این آمار شامل کلیه دستگاه‌های پشتیبانی کننده از ویندوز 10 مانند کنسول Xbox One، هدست HoloLens و رایانه‌های شخصی می‌شود. مایکروسافت می‌گوید که ویندوز 10 در رایانه‌های شخصی در بیش از 80 هزار مدل مختلف و  بیش از 1000 تنظیمات مختلف نصب شده است.

" ویندوز 10 تازه وارد است. ما برای رایانه‌های شخصی نه تنها در ویندوز 10 بلکه در بسیاری از نسخه‌های دیگر ویندوز نیز سرمایه‌گذاری می‌کنیم و نیازهای متنوعی از جمله Windows IoT نسخه مختص اینترنت اشیا، نسخه Windows 10 Teams را برای Surface Hub نیز سرمایه‌گذاری خواهیم کرد."

نقطه عطف قابل‌توجه این است که این شرکت در ابتدا پیش‌بینی کرده بود در در دو تا سه سال آینده به 1 میلیارد دستگاه در حال اجرا ویندوز 10 برسد اما این شرکت طی20 ماه به بیش از دو برابر برآورد خود رسیده و از مرز 1 میلیارد دستگاه عبور کرده است.

مطالب مرتبط

مایکروسافت Windows ML Container را راه‌اندازی کرد

مایکروسافت Windows ML Container را جهت پشتیبانی از سیلیکون‌های بیشتر و همچنین ویندوز IoT گسترش داد.

مایکروسافت نسخه پیش نمایش سرویس IoT Plug and Play خود را در دسترس عموم قرار داد

مایکروسافت در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد در اوایل سال جاری میلادی، سرویس IoT Plug and Play که یک زبان مدل‌سازی متن‌باز جدید محسوب می‌شود را معرفی کرد. این سرویس به سازمان‌ها اجازه می‌دهد به راحتی با دستگاه‌های اینترنت اشیا به فضای ابری متصل شوند.

آمازون، گوگل و مایکروسافت متعهد به حذف موانع موجود اطلاعات در بهداشت و درمان شده‌اند

شورای صنعت فناوری اطلاعات (ITI) متعهد به حذف موانع موجود در پیرامون فناوری‌های ابر و هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی شده ‌است. این تعهد توسط Amazon، Google، IBM، Microsoft، Oracle و Salesforce امضا شده است، که همه آنها تجربه کسب فناوری را در صنعت بهداشت و درمان دارند.

مایکروسافت سیستم عامل ربات بر مبنای ویندوز 10 ارائه می‌دهد

سیستم عامل رباتیک یا ROS امکان کنترل سطح پایین دستگاه، کاهش محدودیت سخت افزاری و سایر خدمات را فراهم می‌کند. پیش از این، ROS به طور تجربی توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی شده بود اما اخیرا این شرکت اعلام کرده است که در ساخت ویندوز 10 از ROS استفاده کرده است.