گزارش IDC از روند رو به رشد گجت‌های پوشیدنی

گزارش IDC از روند رو به رشد گجت‌های پوشیدنی در جهان

موسسه تحقیقاتی IDC می‌گوید که بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی در طول سه ماهه چهارم 2018 رشد چشمگیری داشته است.

گزارش جدید IDC نشان می‌دهد بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی در طول سه ماهه چهارم 2018 ، 31.4 درصد رشد داشته و به حدود 59.3 میلیون دستگاه رسیده است. گجت‌های پوشیدنی جدید تولید شده در زمان منتهی به تعطیلات، با گوشی‌های هوشمند قبلی و بسیاری از برندهای معروف سازگار بودند.

در مجموع، ۱۷۲.۲ میلیون گجت پوشیدنی در سال ۲۰۱۸ تولید شده ‌است که بیانگر رشد ۲۷.۵ درصدی است. گجت پوشیدنی worn (گجت‌های مربوط به ناحیه گوش مانند هدفون و هندزفری‌های بی‌سیم) که تقریباً یک چهارم از بازار را در سال 2018 پوشش می‌دادند و عامل اصلی این رشد بوده‌اند. برای دقیق‌تر بودن این موضوع بازار ear-worn device ‌‌ها ۶۶.۴ درصد رشد داشته ‌است و 21.9 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده ‌است.

در میان بسیاری از عوامل موجود در طول این مدت، ساعت‌های هوشمند، رشد 55.2 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته و 34.3 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. بااین‌حال، مچ‌بندها 30 درصد از بازار را شامل می‌شوند که اخیراً موردتوجه شرکت‌های Xiaomi، Huawei و Fitbit قرار گرفته‌اند.

Ramon T. Llamas مدیر تحقیقات بخش گجت‌های پوشیدنی در IDC در این باره می‌گوید: "در حال حاضر ساعت‌های هوشمند با رشد 54.3 درصدی به میزان 29.8 درصد از بازار گجت‌های پوشیدنی در سال 2018 را تشکیل می‌دهند. اپل تقریباً نیمی از بازار را در اختیار داشته و پس از آن یک لیست طولانی از شرکت‌هایی که رشد دو رقمی و سه رقمی قرار دارند. لیستی رو به رشد از گجت‌های موجود در قیمت‌های مختلف برای برآورده شدن نیازهای متنوع بازار است."

گزارش گارتنر در ماه دسامبر پیش‌بینی کرد که در سال 2019، بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی 25.8 درصد افزایش یابد که ارزش آن به حدود 176.3 میلیون پوند است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های کاربر نهایی در گجت‌های پوشیدنی سالانه به 32.9 میلیارد پوند برسد و همچنین پیش‌بینی شده است که گجت‌های پوشیدن ear-worn با 158 میلیون دستگاه همراه با ساعت‌های هوشمند با 115 میلیون در بالای لیست تجهیزات پوشیدنی تا سال 2022 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

هوآوی با وجود فشار آمریکا، شبکه 5G خود را در MWC 2019 به نمایش عموم گذاشت

ایالات‌متحده در سال 2018 میلادی تمام تلاش خود را برای متوقف‌کردن شرکت‌های تلفن همراه برای استفاده از سخت‌افزارهای 5G شرکت Huawei انجام داد، اما این شرکت‌ها در کنگره جهانی موبایل امسال در بارسلونا این پیام را فرستادند: در حال حاضر Huawei اینجاست و اینجا می‌ماند.

بر اساس پیش‌بینی سیسکو ترافیک اینترنت همراه تا سال 2022 به مرز zettabyte خواهد رسید

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022، ترافیک اینترنت همراه به یک zettabyte برسد و تقریبا 20 درصد از ترافیک IP جهانی را به خود اختصاص دهد که که تقریبا ۱۱۳ برابر بیش از همه ترافیک تولید شده در سال ۲۰۱۲ است. در همین حال، تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر جهان در پنج سال آینده به 5.5 میلیارد کاربر افزایش خواهد یافت.

Gemalto نخستین سیم‌کارت 5G جهان را برای نیمه اول سال 2019 عرضه می‌کند

دو ماه پس‌ازآنکه انجمن صنایع سلولی SIMalliance خواستار استاندارد جدید و امن سیم‌کارت‌های 5G شده بود، شرکت Gemalto اعلام کرد که اولین سیم‌کارت 5G جهان که با استفاده از یک راهکار امن توسعه داده شده است را در نیمه اول سال جاری عرضه خواهد کرد.

سرمایه گذاری جهانی IoT در سال 2019 به 745 میلیارد دلار خواهد رسید

طبق آخرین ارقام IDC، انتظار می‌رود که هزینه‌های جهانی اینترنت اشیا (IoT) تقریباً به نرخ 750 میلیارد دلار در سال 2019 برسد.