آپارتمان‌های هوشمند

آپارتمان‌های هوشمند

بازار خانه‌های هوشمند داغ است اما آپارتمان‌های هوشمند چطور؟ ماه گذشته شرکت SmartRent یک سرمایه‌گذاری استراتژیک از صندوق آمازون Alexa دریافت کرد که به وسیله آن می‌توان بینش عمیق‌تری از پلتفرم خانه هوشمند خود برای مدیران املاک و بنگاه‌های اجاره املاک در اکوسیستم آمازون فراهم کند.

بازار خانه‌های هوشمند داغ است اما آپارتمان‌های هوشمند چطور؟ ماه گذشته شرکت SmartRent یک سرمایه‌گذاری استراتژیک از صندوق آمازون Alexa دریافت کرد که به وسیله آن می‌توان بینش عمیق‌تری از پلتفرم خانه هوشمند خود برای مدیران املاک و بنگاه‌های اجاره املاک در اکوسیستم آمازون فراهم کند. این سرمایه گذاری سیستم SmartRent را قادر می‌سازد تا با دوربین‌های نظارتی ارتباط برقرار کند.

لوكاس هالدمن بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت SmartRent در این باره می‌گوید: "به‌عنوان‌مثال اگر یو پی اس UPS در آپارتمان قرار داشته باشد می‌توان قفل درب را باز كرد تا پستچی بسته را در آپارتمان قرار دهد."

شرکت SmartRent با جمع‌آوری سرمایه‌ای حدود 41.5 میلیون دلار تا به امروز تمرکز خود را بر چیزی فراتر از بلندگوهای هوشمند گذاشته است. هالدمن می‌گوید: "ما از همکاری با آمازون بسیار هیجان زده‌ایم و تمام تلاش ما این بوده است که یک بستر باز فراهم شود. فناوری این شرکت با Google Home و Siri از Apple سازگار است. پلتفرم SmartRent همچنین به مدیران املاک امکان می‌دهد تا به‌عنوان‌مثال قفل‌ها، چراغ‌ها و ترموستات‌ها را در آپارتمان‌های خالی و مناطق مشترک در مجتمع‌های آپارتمانی هوشمند کنترل کنند.

از زمان تکامل فناوری خانه‌های هوشمند هالدمن این چالش را داشت که چرا از فناوری اینترنت اشیا (IoT) برای کمک به کارآمدتر کردن مدیریت املاک استفاده نشده است. اگر یک خانه می‌تواند هوشمند باشد، چرا یک آپارتمان هوشمند نباشد؟

یکی از چالش‌های هولناک تعداد و تنوع دستگاه‌های هوشمند است. اگرچه یک مصرف‌کننده ممکن است 100 دستگاه هوشمند داشته باشد، صاحب چندین ملک می‌تواند ده‌ها هزار دستگاه هوشمند داشته باشد. بنابراین هدف این بوده است که یک نرم‌افزار برای ادغام بسیاری از دستگاه‌های متفاوت در یک پلتفرم طراحی شود. این دستگاه‌ها می‌توانند از کنترلرهای صوتی گرفته تا سنسورهای نشت، ترموستات و قفل‌ها و همه‌چیز.

به‌عنوان‌مثال کنترل آب و برق یک نمونه کاربردی است. یک مؤلفه اقتصادی که یک محیط‌زیست برای این امر وجود دارد. بنابراین با ترموستات‌ها و سیستم‌های هوشمند دیگر لازم نیست نگران این باشید که فضایی گرم باشد یا سرد یا اینکه کسی ترموستات را در سالن بدنسازی به 60 درجه فارنهایت بدون اطلاع کاهش دهد و مشکلی به وجود آید.

حفاظت از دارایی و نظارت بر دارایی‌ها با تشخیص نشتی در سیستم یک کاربرد محبوب دیگر محسوب می‌شود. جلوگیری از خرابی‌های نشت آب در یک ملک نه تنها میلیون‌ها دلار در سال صرفه‌جویی می‌کند بلکه باعث بهبود زندگی ساکنین نیز می‌شود.

حریم خصوصی

دستگاه‌های IoT بعضی‌اوقات می‌توانند جنجال‌برانگیز شوند و شرکت ها باید به مشتریان این اطمینان را بدهند که از آنها جاسوسی نمی‌کنند. اگر یک آپارتمان نشت آب یا آتش‌سوزی داشته باشد، مالک خانه و سایر مستأجرین حق دارند بدانند که آیا این ملک خسارت پذیر است یا خیر. مالک فقط می‌تواند در مورد چیزهایی که به طور بالقوه برای دارایی خطرناک هستند را بیاموزد. اغلب سؤالات مستأجران در مورد حریم خصوصی بخشی از دلیل عدم تمرکز این شرکت بر قرار دادن دستیار صوتی در تأسیسات خود است. در هر صورت فرصت واقعی ایجاد شده است تا با استفاده از فناوری اینترنت اشیا (IoT) در وقت و پول مالکان املاک و مدیران صرفه‌جویی شود.

مطالب مرتبط

روند رو به رشد ارزش بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا تا سال 2029

بر اساس گزارش جدید تحلیل بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا شرکت تحقیقاتی BISپیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال 2029 به میزان 38.61 میلیارد دلار رشد داشته باشد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 15.8 درصد برسد.

پیاده‌سازی موفق اینترنت اشیا صنعتی با استفاده از تکنولوژی WiFi 6

انجمن صنعتی Wireless Broadband Alliance موفق به پیاده‌سازی سناریوهای IIoT یا همان اینترنت اشیا صنعتی با نسل ششم تکنولوژی WiFi شده است.

تولیدکنندگان دوربین‌های IoT باید امنیت محصولات خود را بهبود بخشند

با توجه به گزارش‌های متعدد در مورد هک و دسترسی غیرمجاز به دوربین‌ها و زنگ هوشمند درب، استانداردهای امنیتی دوربین‌های متصل به درب‌ها یا سیستم‌های امنیتی باید افزایش پیدا کند.

تویوتا شهر هوشمند می‌سازد

تویوتا در حال ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 2000 نفر برای آزمایش هوش مصنوعی، ربات‌ها و اتومبیل‌های خودران است.