روند رو به رشد ارزش بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا تا سال 2029

روند رو به رشد ارزش بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا تا سال 2029

بر اساس گزارش جدید تحلیل بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا شرکت تحقیقاتی BISپیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال 2029 به میزان 38.61 میلیارد دلار رشد داشته باشد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 15.8 درصد برسد.

این گزارش که با عنوان "بازار جهانی تراشه‌های IoT - تجزیه‌وتحلیل و پیش‌بینی سال‌ 2019-2029" منتشرشده نشان می‌دهد که این بازار در سال 2019 به میزان 9.40 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود و اکنون انتظار می‌رود تا سال 2029 به میزان 38.61 میلیارد دلار رشد داشته باشد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 15.8 درصد برسد.

این شركت تحقیقاتی اضافه كرد كه تقاضای كلی بازار برای تراشه‌های IoT با افزایش نرخ پذیرش تجهیزات مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) و كاهش هزینه سنسورهای IoT انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، تقاضای رو به رشد برای دستگاه‌های مصرف‌کننده و وسایل صنعتی IoT، همراه با ادغام هوش مصنوعی در چندین صنعت، برخی از عوامل برجسته در رشد بازار تراشه‌های IoT در سراسر جهان هستند. بااین‌حال سرمایه‌گذاری اولیه اساسی و پیچیدگی در رابطه با یکپارچه‌سازی فناوری اینترنت اشیا (IoT) با دستگاه‌های موجود، برخی از جنبه‌های چالش‌برانگیز است که باید در مرحله فعلی موردتوجه قرار گیرد.

علاوه بر این، BIS اضافه کرد که یکپارچه شدن دو فناوری اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) به‌احتمال‌زیاد از فرصت‌های بسیاری را در بازار ایجاد می‌کند زیرا بسیاری از داده‌های سازمان‌یافته تولید شده از تجهیزات هوشمند با کمک یکپارچه‌سازی با الگوریتم‌های هوش مصنوعی (AI) به اطلاعات مفیدی تبدیل می‌شوند.

مطالب مرتبط

پیاده‌سازی موفق اینترنت اشیا صنعتی با استفاده از تکنولوژی WiFi 6

انجمن صنعتی Wireless Broadband Alliance موفق به پیاده‌سازی سناریوهای IIoT یا همان اینترنت اشیا صنعتی با نسل ششم تکنولوژی WiFi شده است.

تولیدکنندگان دوربین‌های IoT باید امنیت محصولات خود را بهبود بخشند

با توجه به گزارش‌های متعدد در مورد هک و دسترسی غیرمجاز به دوربین‌ها و زنگ هوشمند درب، استانداردهای امنیتی دوربین‌های متصل به درب‌ها یا سیستم‌های امنیتی باید افزایش پیدا کند.

سازگاری تجهیزات با شبکه NB-IoT روز به روز افزایش خواهد یافت

مطمئناً سازگاری سیستم‌های NB-IoT و همتای آن LTE-M همچنان خواهد ادامه داشت و دوران نسل دوم (G2) و نسل سوم (G3) شبکه سلولی به زودی افول خواهد کرد. تکنولوژی Narrowband-IoT از سال 2016 وارد بازار شده است و به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.

75 درصد از رهبران کسب‌وکارها از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند

در گزارشی که توسط شرکت ARM منتشر شده مشخص شده است که 75 درصد از رهبران مشاغل بطور جدی در حال تحقیق در مورد فرصت‌های ایجاد شده توسط اینترنت اشیا (IoT) هستند.