شرکت حملونقل دریایی Topaz Energy and Marine قرارداد بلندمدتی را با شرکت نفت GE-owned امضا کرده است تا سیستم نظارت بر وضعیت روانکارها (VitalyX) را برای افزایش زمان نگهداری نفت و مواد روانکار در کشتی و زمانبندی برنامه حرکت ناوگان این شرکت مستقر نماید. این سیستم ترکیبی از IoT، سنسورهای پیشرفته و نرمافزار پایش شرایط است که دادههای به هنگام را تولید نموده و به شرکت Topaz Energy and Marine در مورد شرایط کشتی و رسیدن به عملکرد بهینه در ناوگان کمک میکند. سنسورها عمدتاً بر روی تجهیزات کشتی نظیر موتورهای دیزل نصب خواهند شد و بر روی مواد روان کننده نفت و آلایندهها نظیر دوده و ذرات فلزی، نظارت خواهند کرد.
سیستم نظارتی VitalyX احتمالاً در اواخر سال ۲۰۱۹ در ناوگان حملونقل این شرکت مستقر خواهد شد.
در ماه فوریه، بندر روتردام در هلند اولین استفاده کاربردی از سیستم hydro/meteo مبتنی بر IoT را در عملیات خود اعلام کرد. این سیستم از یک شبکه گسترده از سنسورها برای تأمین دادههای صحیح و به هنگام دریا (hydro) و دادههای آبوهوا (meteo) برای برنامهریزی و مدیریت ناوگان استفاده میکند. در حال حاضر بخشهای عمومی پیادهسازی شدهاند که مبنایی ایمن و قابلاطمینان برای نوآوری سریع، با دسترسی به آخرین تکنولوژیها نظیر رایانش لبه (Edge)، تجزیهوتحلیل بههنگام، هوش مصنوعی (AI)، دادههای بسیار دقیق و بلاکچین ارائه میدهند.
یک ماه بعد، بندر مارسی - فوس در فرانسه مشارکت در یک پروژه مبتنی بر بلاکچین برای توسعه بندر و محور تدارکات دریای مدیترانه - رون - ساون (MeRS) را اعلام کرد. این پروژه با هدف تضمین امنیت زنجیره حملونقل دیجیتال برای بهبود ایمنی و رقابت تدارکات زنجیرهای، در محور دریای مدیترانه - رون- ساون و محور رون - ساون است. این امر به اشتراکگذاری دادهها بین طرفهای ذینفع را بدون ساختاری پیچیده فراهم مینماید.