تحویل مواد غذایی با استفاده از ربات‌‌های خودران

تحویل مواد غذایی با استفاده از ربات‌‌های خودران

شرکت Domino فعال در زمینه ساخت ناوگان ربات‌های خودران برای تحویل کالا به صورت محلی، خبر از ساخت ربات برای پخش و تحویل پیتزا در سطح شهر می‌دهد.

شرکت Domino فعال در زمینه ساخت ناوگان ربات‌های خودران برای تحویل کالا به صورت محلی، خبر از ساخت ربات برای پخش و تحویل پیتزا در سطح شهر می‌دهد. Domino در حال اجرای این پروژه در چارچوب DRU (واحد رباتیک Domino) است. با استفاده از فناوری‌های ربات و پهپاد این فناوری را به قابلیت اجرا رسانده است.

ربات‌های Starship می‌توانند در شعاع 1 مایلی در اطراف فروشگاه‌های Domino در شهرهای آلمان و هلند می‌توانند پیتزاهای درخواستی را پخش کنند.

دومینو بزرگترین نماینده برند پیتزا Domino در جهان است که روزانه صدها هزار تحویل در بیش از 2000 فروشگاه در هفت بازار این شرکت را انجام می‌دهد. واحد رباتیک Domino پس از آزمایش هر دو راهکار تحویل زمینی و هوایی در سال 2016، روی به این سیستم آورده است.

آتی هاینلا مدیر اجرایی در Starship Technologies در این باره می‌گوید: "ما دیدگاه خود را با Domino به اشتراک می‌گذاریم تا به طور مداوم راحتی مشتری را بهبود بخشیم. پیتزای دومینو نه تنها خوشمزه است بلکه ارسال آن با استفاده از این روش به صرفه‌جویی در وقت و کنترل مشتری بهبود می‌بخشد و رباتها بهترین گزینه برای انجام این کار هستند."

Don Meij مدیرعامل گروه Domino نیز در این باره گفت :"ما یک شرکت جهانی هستیم و مشتاق پیشرفت فناوری‌های نوآورانه در همه کشورهایی هستیم که در آن فعالیت می‌کنیم.واحدهای تحویل رباتیک و روش‌های تحویل موجود ما از جمله تحویل با اتومبیل، اسکوتر و دوچرخه الکترونیکی را تکمیل می‌کنند و می‌توان اطمینان حاصل کرد که مشتریان ما داغترین و تازه‌ترین پیتزاها را به طور مستقیم در هر کجا که هستند تحویل بگیرند."

او در ادامه می‌گوید: "با این برنامه‌ها در طی 5 تا 10 سال آینده اگر به دنبال اضافه كردن مشتری از طریق ابتکاراتی مانند این نباشیم، رانندگان تحویل كافی نخواهیم داشت.

درباره فناوری خودروهای هوشمند و خودران

Starship Technologies در حال ساخت ناوگان ربات‌های خودران است که برای تحویل کالا به صورت محلی طی 15-30 دقیقه در شعاع 2 مایل طراحی شده‌اند. این ربات‌ها به صورت خودران رانندگی می‌شوند اما توسط انسان‌ها کنترل می‌شوند و در هر زمان می‌توانند کنترل خود را روی آن اعمال کنند. Starship در ژانویه سال 2014 توسط دو همکار بنیانگذار اسکایپ، Ahti Heinla و Janus Friis راه‌اندازی شد، Starship با پیشرفت تکنولوژی در حال تغییر پروسه تحویل بسته‌ها و مواد غذایی است.

مطالب مرتبط

فولکس‌واگن ربات سیار شارژ راه‌اندازی می‌کند

با وجود بیش از 5.1 میلیون اتومبیل برقی در سطح جهان در جاده‌ها نیاز به ایستگاه‌های زیربنایی و شارژ برای ادامه حرکت این خودروها وجود دارد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد فولکس استفاده از واگن شارژ را به عنوان یک راهکار نوین در نظر گرفته است.

افزایش 50 درصدی ارسال محموله‌ها با استفاده از پهپادها در سال 2020

گارتنر پیش‌بینی می‌کند ارسال محموله‌ها با استفاده از پهپادها (Drone) در سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

تحویل کالا با ربات‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی

JD، دومین شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چین، در ماه نوامبر 2018 ربات مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد که می‌تواند تا فاصله 5 کیلومتری کالاها را تحویل دهد.

راه‌اندازی تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا توسط Waymo

شرکت Waymo اعلام کرده است که مجوز راه‌اندازی تاکسی‌های خودران را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرده ‌است. این مجوز اجازه مشارکت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالیفرنیا را به این شرکت متعلق به کمپانی Alphabet می‌دهد.