فولکس‌واگن ربات سیار شارژ راه‌اندازی می‌کند

فولکس‌واگن ربات سیار شارژ راه‌اندازی می‌کند

با وجود بیش از 5.1 میلیون اتومبیل برقی در سطح جهان در جاده‌ها نیاز به ایستگاه‌های زیربنایی و شارژ برای ادامه حرکت این خودروها وجود دارد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد فولکس استفاده از واگن شارژ را به عنوان یک راهکار نوین در نظر گرفته است.

با وجود بیش از 5.1 میلیون اتومبیل برقی در سطح جهان در جاده‌ها نیاز به ایستگاه‌های زیربنایی و شارژ برای ادامه حرکت این خودروها وجود دارد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد فولکس استفاده از واگن شارژ را به عنوان یک راهکار نوین در نظر گرفته است.

گروه فولکس‌واگن کامپوننت با هدف ایجاد انقلابی در پارکینگ‌های زیرزمینی، مفهوم شارژ جدید را با ربات‌های سیار ارائه می‌دهد تا وسایل نقلیه الکتریکی به طور کاملاً خودکار در آینده شارژ شوند. این خودروساز آلمانی نگاهی اجمالی در مورد آینده اتومبیل‌های ایکتریکی و ایستگاه‌های شارژ ارائه می‌دهد.

پس از اینکه ارتباط با خودرو از طریق اپلیکیشن برقرار شد، ربات سیار خود را به وسیله نقلیه‌ای که نیاز به شارژ دارد می‌رساند و با آن ارتباط می‌کند. از باز کردن فلپ سوکت شارژ گرفته تا اتصال پلاگین و جدا کردن آن و کل فرایند شارژ بدون هیچ‌گونه تعامل انسانی و کاملا خودکار انجام می‌شود. دستگاه ذخیره انرژی در طی کل فرایند شارژ همراه با وسیله نقلیه می‌ماند. پس از اتمام سرویس شارژ، ربات دستگاه ذخیره انرژی را قطع می‌کند و آن را به ایستگاه شارژ باز می‌گرداند.

این ربات شارژ سیار در اماکن مختلف نظیر پارکینگ‌های چندطبقه و پارکینگ‌های زیرزمینی، تحول ایجاد خواهد کرد زیرا زیرساخت‌های شارژ به داخل ماشین آورده می‌شود. با این کار تقریباً هر پارکینگ بدون هیچ‌گونه اقدامات پیچیده زیرساختی شخصی‌سازی می‌شود."

مولر ادامه می‌دهد: "این یک نمونه اولیه است که در صورت درست کار کردن در شرایط مختلف می‌تواند خیلی سریع به واقعیت تبدیل شود. گروه فولکس در حال تحقیق بر رویکردهای مختلف در مورد شارژ زیرساختها است و تاکنون چندین محصول موفق را توسعه داده است. ایستگاه شارژ سریع و انعطاف‌پذیر و جعبه‌های دیواری DC در حال حاضر بخشی از یک پک شارژ هستند.

خودکار، جمع‌وجور و انعطاف‌پذیر

نمونه اولیه این ربات، یک ربات خودران و کامپکت، انعطاف‌پذیر و چابک برای ذخیره‌سازی انرژی است که به واگن باتری نیز معروف است. هنگامی‌که به طور کامل شارژ می‌شود، در حدود 25 کیلووات ساعت انرژی جذب می‌کند. یک ربات شارژ می‌تواند چندین واگن باتری را به طور همزمان حرکت دهد. هنگامی‌که از طریق برنامه یا ارتباط V2X فراخوانی می‌شود، دستگاه انرژی ذخیره شده را به وسیله نقلیه الکتریکی منتقل می‌کند. با ذخیره‌سازی انرژی شارژ شده، دستگاه امکان شارژ سریع DC را تا حداکثر 50 کیلووات بر روی وسیله نقلیه فراهم می‌کند.

این ربات که می‌تواند به صورت مستقل حرکت کند مجهز به دوربین، اسکنر لیزری و سنسور اولتراسونیک است. ترکیبی از این سیستم‌ها نه تنها به ربات اجازه می‌دهد تا روند شارژ را کاملاً خودکار انجام دهد بلکه می‌تواند آزادانه در منطقه پارکینگ حرکت کند، موانع احتمالی را بشناسد و نسبت به آنها واکنش نشان دهد. بسته به اندازه محل پارکینگ یا پارکینگ زیرزمینی ، چندین ربات شارژ به طور هم‌زمان قابل استفاده هستند.

هر پارکینگ می‌تواند به یک نقطه شارژ انعطاف‌پذیر تبدیل شود

ربات شارژ سیار را می‌توان به طرق مختلف استفاده کرد. رانندگان می‌توانند در هر مکانی پارک کنند، فارغ از اینکه به ایستگاه شارژ رایگان نزدیک باشند یا خیر. این ربات خود را به وسیله نقلیه می‌رساند. این رویکرد پتانسیل اقتصادی عظیمی دارد. کار ساخت و همچنین هزینه‌های مونتاژ زیرساخت شارژ می‌تواند با استفاده از ربات‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.

طراحی جمع‌وجور ربات شارژ کاملاً مناسب برای استفاده در مناطق محدود پارکینگ بدون تخریب زیرساخت‌ها نظیر پارکینگ‌های زیرزمینی است. حتی مشکل پر شدن ایستگاه شارژ که توسط وسیله نقلیه دیگر مسدود شده است دیگر وجود نخواهد داشت. شما به سادگی هر فضایی را می‌توانید انتخاب کنید و خودروی خود را پارک کنید باقی امور به دست ربات سپرده خواهد شد.

مطالب مرتبط

تمرکز آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا بر روی خودروهای متصل

گزارش جدیدی از سوی آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا (ENISA) منتشر شده است که اهمیت امنیت سایبری اتومبیل‌های متصل را مورد تأکید قرار می‌دهد.

حریم خصوصی بزرگترین نگرانی کاربران اتومبیل‌های متصل

مطالعه جدید صورت گرفته توسط ENGINE Insights نشان می‌دهد که قابلیت اطمینان و حفظ حریم خصوصی داده‌ها بزرگترین نگرانی کاربران اتومبیل‌های متصل هستند.

ویرجین مدیا از کابین‌های خود برای شارژ وسایل نقلیه برقی استفاده خواهد کرد

Virgin Media قصد دارد از کابین‌های خود استفاده کند تا یکی از بزرگترین موانع جلوگیری از استقرار وسایل نقلیه برقی (EVS) را برطرف کند.

راه‌اندازی تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا توسط Waymo

شرکت Waymo اعلام کرده است که مجوز راه‌اندازی تاکسی‌های خودران را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرده ‌است. این مجوز اجازه مشارکت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالیفرنیا را به این شرکت متعلق به کمپانی Alphabet می‌دهد.