طبق نظرسنجی جدیدی که توسط ENGINE Insights انجامشده است، 65 درصد از خریداران احتمالی خودرو به دنبال یک یا چند ویژگی اتومبیلهای متصل در ماشین فعلی خود هستند، بااینحال 54 درصد خریداران نیز نگران امنیت دادهها و نحوه استفاده از دادههای آنها هستند و 19 درصد از پاسخدهندگان هم نگرانیهای مربوط به مدیریت دادهها میتواند آنها را از خرید یک اتومبیل متصل در آینده منصرف کند.
این نظرسنجی نشان میدهد که ترس از امنیت دادهها فراگیر است.
طبق این نظرسنجی، 65 درصد از افرادی که قصد خرید اتومبیل دارند، علاقه زیادی به درک این مسئله دارند که چگونه اطلاعات شخصی آنها توسط شرکتها اداره میشود. علاوه بر این، 50 درصد از نوآوریها در تکنولوژی وسایل نقلیه نظیر اتومبیلهای خودران را پیگیری میکنند.
این بررسی همچنین نشان داد که اعتماد یکی از مهمترین موضوعات بین خودروسازان و مصرفکنندگان آنها است، هنگامیکه خریداران به قصد خرید خودرو در نظر گرفتهشده به یکی از برندهای خودرو مراجعه کردند، از آنها پرسیدهاند که آیا آنها نسبت به حفظ امنیت دادههای خود به آنها اعتماد دارند که نمرات سطح اعتماد پایین را نشان داد.
شرکت تویوتا خودروسازی ژاپنی با کسب 20 درصد اعتماد از مصرفکنندگان در صدر فهرست معتبرترین برند مصرفکنندگان قرار دارد و شرکتهای هوندا با 19 درصد در رده دوم، شورلت با 16 درصد در رده سوم و فورد و لکسوس با 14 درصد در رده پنجم قرار گرفتند.
اندی تورتون معاون بخش حملونقل ENGINE Insights در این باره میگوید: "این واقعیت که خودروسازان در مورد اعتماد مصرفکننده به طور گستردهای ازهمگسیخته هستند نشان میدهد که هرکدام با مجموعه از چالشها مواجهه هستند. بنابراین به عنوان قدم اول باید هر یک تحقیقاتی انجام دهند تا که ریشه مشکلات خاص آنها مشخص شود."