این فناوری از الگوهای رانندگی تبعیت میکند و تا حد امکان ایمن است. استفاده از هوش مصنوعی خودآموز به معنای این است که ویژگیهای خودراندقیقتر تکرار و کنترل میشوند و رانندگی به طور کامل در اختیاروسیله نقلیه خواهد بود.
هیوندای در ابتدا فناوری جدید خود که کروز کنترل هوشمند خودآموز (SCC-ML) نام دارد را با ویژگی کنترل کروز اتومبیل جایگزین میکند.
وونگ جوون جنگ از اعضای گروه موتور هیوندای در این باره گفت:
SCC-ML جدید با استفاده از فناوری ADAS بهبود میبخشد تا به طور چشمگیری عملکرد ویژگیهای خودران را بهبود بخشد.
گروه هیوندای موتور تلاشهای توسعه در مورد فناوریهای نوآورانه هوش مصنوعی را ادامه خواهد داد تا صنعت رانندگی خودران را هدایت کند. SCC-ML عادتهای معمول رانندگی نظیر شتاب، تطبیق با شرایط جاده و فاصله معمول بین اتومبیل را در نظر میگیرد.
از سنسورهای موجود در اتومبیل به طور مداوم برای بهروزرسانی سبک رانندگی خودرو استفاده میشود. CC-ML به طور ویژه به منظور جلوگیری از یادگیری الگوهای ناامن رانندگی برنامهریزی شده است.
درحالیکه این فناوری هنوز در طبقهبندی فناوری سطح 2 (Level 2) قرار دارد اما یک انسان هنوز هم باید برای کنترل مجدد در دسترس باشد. هیوندای این فناوری را "سطح 2.5" میداند. هیوندای و شرکت وابسته آن کیا موتور قصد دارند از فناوری SCC-ML در مدلهای جدید خود استفاده کنند.