تلویزیون، مرکز ارتباطات در خانه‌های هوشمند

تلویزیون مرکز ارتباطات در خانه های هوشمند

هنگامی که از هوشمندسازی، به ویژه خانه‌های هوشمند صحبت می‌شود، تلویزیون نقش مهی ایفا می‌کند. به طور متوسط مردم نسبت به فعالیت‌های دیگر، زمان بیشتری را صرف مشاهده‌ی برنامه‌های متنوع از تلویزیون می‌کنند.

هنگامی که از هوشمندسازی، به ویژه خانه‌های هوشمند صحبت می‌شود، تلویزیون نقش مهی ایفا می‌کند. به طور متوسط مردم نسبت به فعالیت‌های دیگر، زمان بیشتری را صرف مشاهده‌ی برنامه‌های متنوع از تلویزیون می‌کنند.

تلویزیون بهترین گزینه برای برقراری ارتباطات در یک خانه‌ی هوشمند محسوب می‌شود، چرا که در تلویزیون‌های امروزی تعادلی بین پخش سنتی برنامه‌ها و ارائه‌ی خدمات آنلاین به وجود آمده است. این روند منجر به انسجام محتوای درخواست شده برای استفاده در طیف وسیعی از دستگاه‌ها شده است. در واقع، تلویزیون به عنوان مرکز تعاملات هوشمند، باعث ایجاد نوعی اکوسیستم در همکاری اشیا شده که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آلات امکان پذیر می‌شود.

پتانسیل واقعی اینترنت اشیا در این روند قابل مشاهده است. یک پلتفرم مرکزی به دستگاه اجازه می‌دهد تا با همکاری هم بتوانند در محیط مناسب با یکدیگر سازگار باشند. مفهوم اینترنت اشیا، اغلب درباره‌ی امکان اتصال دستگاه‌هایی که در طول روز با آن‌ها سر و کار داریم مانند لامپ‌های هوشمند، ترموستات بی سیم و یخچال‌های هوشمند ارائه شده است اما این تنها کاربرد تکنولوژی اینترنت اشیا نیست.

بدون در نظر داشتن چگونگی جمع آوری منظم و بهینه‌ی داده‌ها، مفهوم خانه‌ی هوشمند به مجموعه ای از دستگاه‌های متصل که هیچ هدف واقعی ندارند، تبدیل می‌شود. در واقع اکثر مصرف کنندگان تا زمانی که نیازشان برطرف شود به چگونگی فرآیند بر طرف شدن خواسته‌ی شان اهمیتی نمی‌دهند؛ اما آنچه اهمیت دارد، اعتماد مشتریان به سیستم‌های هوشمند است. هر چه تعاملات بین اشیای هوشمند بیشتر باشد، داده‌های بیشتری قابل استفاده خواهند بود، این روند منجر به آشنایی و اعتماد بیشتر مشتریان خواهد شد.

اهمیت تلویزیون در چنین سیستمی مشخص می‌شود. بیش از نیم قرن است که تلویزیون در خانه‌های ما مورد استفاده بوده است. یک مصرف کننده می‌تواند یک دقیقه یا کمتر در روز را صرف تعامل با سیستم گرمایش هوشمند کند اما استفاده از تلویزیون و خدمات مرتبط با آن مشمول صرف وقت بیشتری توسط مشتری می‌شود.

عملکرد مناسب خانه‌های هوشمند بیشتر از توانایی جمع آوری داده‌ها و درک تعاملات بین آن‌هاست و مشارکت مجازی و قابلیت همکاری بین دستگاه‌ها برای مشتریان حائز اهمیت است. در کنار هم قرار گرفتن این دو ویژگی در عملکرد تلویزیون‌ها قابل مشاهده است و همین امر باعث می‌شود کسانی که در صنعت تلویزیون مشغول کار هستند، به دنبال ارتقا سطح محصولات تولیدی خود باشند تا در رقابت بین دستگاه‌های هوشمند حرف اول را بزنند.

مطالب مرتبط

طبق آخرین گزارش در رابطه با بازار لوازم خانگی منتشر شده از سوی مرکز مشاوره Futuresource، پیش بینی می‌شود حجم محموله‌های هوشمند لوازم خانگی، به ویژه ماشین لباسشویی و یخچال‌های مجهز به فناوری IoT، تا پایان سال 2018 دو برابر خواهد شد.

پریز هوشمندی که از آتش‌سوزی خانه جلوگیری می‌کند

اخیراً، یک گروه در بخش مهندسی مکانیک دانشگاه MIT با کمک هوش مصنوعی پریز برق هوشمند را ارائه کرده‌اند که می‌تواند توان مصرفی هر دستگاه الکترونیکی را تجزیه‌ و تحلیل نماید و جریان‌های الکتریکی خطرناک را تشخیص دهد.

تاکنون Alexa به‌طورکلی قادر به برنامه‌ریزی برخی جلسات بوده است ، اما اخیرا این دستیار صوتی می‌تواند جلسات کاری را با هماهنگی هر دو طرف جلسه برنامه‌ریزی نماید. همچنین دستیار برنامه‌ریزی هوشمند الکسا می‌تواند با توجه به تقویم کاری شما زمان‌های مناسب برقراری جلسات را اعلام کند که این قابلیت اولین بار برای کاربران تجاری در ایالات‌متحده ارائه شده است.

تحقیقات اخیر Metova ، میزان استفاده از وسایل هوشمند خانگی در ایالات متحده امریکا را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، 90% از ساکنان ایالات متحده امریکا در حال حاضر از انواع دستگاه‌های هوشمند خانگی استفاده می‌کنند.

اخیرا کمپانی گوگل تعداد دستگاه هایی که توسط Google Assistant پشتیبانی می شوند برای به کارگیری در خانه های هوشمند افزایش داده است. به نظر می رسد با کم رنگ شدن فعالیت های گوگل در تعاملات گوشی های هوشمند، رقابت برای خانه های هوشمند به وضوح در الویت های اول شرکت گوگل است.

دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) به زودی قادر خواهد بود با کسب‌و‌کارهای مختتلف تماس بگیرد، قرار ملاقات را رزرو کند و زمانی که این کار انجام می‌شود به شما اطلاع‌رسانی کند.