VR and AR to grow by 2022.jpg

رشد 550 درصدی تکنولوژی های AR و VR تا سال 2022

استفاده از هدست های AR و VR در بازی ها باعث 5 برابر فروش بیشتر آن ها شده است و رشد اقتصادی بسیار خوبی را تا سال 2022 در پی خواهد داشت.

بر اساس نظرسنجی CCS Insight انتظار می رود که ارزش اقتصادی این بازار در سال جاری معادل 1.8 میلیارد دلار باشد و تا سال 2022 به 9.9 میلیارد دلار برسد. به نظر می رسد که دلیل اصلی این رشد اقتصادی، کاربرد این هدست ها در بازی های واقعیت مجازی ( VR ) است که تا چند سال آینده نیز به رشد صعودی خود ادامه خواهند داد. 

با وجود اینکه برای استفاده از عینک های VR در زمینه های دیگر مثل کسب و کار امید کمی وجود دارد، با این حال CCS بر استفاده از این عینک ها در زمینه های گسترده تر پافشاری می کند.

تحلیلگر ارشد CCS Insight می گوید: " هدست های VR منبع اصلی رشد بازار و فروش تا به امروز بوده اند. با این حال انتظار می رود از هدست های مستقل مثل Oculus Go و HTC Vive برای ایجاد موج جدیدی در این رشد اقتصادی استفاده شود که به گسترش VR به ویژه در زمینه کسب و کار و آموزش و پرورش کمک می کنند. همچنین ما در طول 12 ماه گذشته شاهد بهبود چشمگیر در اندازه، وزن و طراحی عینک های هوشمند بوده ایم. موارد استفاده ی این تکنولوژی واضح است اما تا کنون اکثر شرکت ها به ارزیابی بخش هایی از این تکنولوژی متناسب با عملکرد مورد نظر خود پرداخته اند."

بر اساس این تحقیق، گوگل برتکنولوژی دوربین های تلفن هوشمند خود متمرکز شده است. در ماه فوریه این کمپانی از نرم افزار AR Core رو نمایی کرد. این نرم افزار می تواند به برنامه نویسان آندروید برای ساخت اپلیکیشن هایی که می توانند به شناسایی محیط از طریق دوربین گوشی های هوشمند بپردازند و اشیا و اطلاعات مرتبط با آن را به تصویر اضافه نمایند، کمک کند.

غول های تکنولوژی مثل اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت که تلاش برای توسعه هدست ها یا عینک های AR دارند، در بخش تجاری و صنعتی مثل شرکت های نفت و گاز نیز به کار گرفته شده اند تا هزینه های تیم پرواز و مهندسین را برای کنترل از راه دور کاهش دهند.
به نظر می رسد در سال های آینده، کاربرد هدست ها و عینک های AR و VR فراتر از بازی ها باشد و شاهد استفاده ی گسترده ی آن در صنایع بیشتری خواهیم بود.