سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند آغاز بکار کرد

سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند آغاز بکار کرد

سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، شهردار تهران، رئیس شورای شهر و شهردار تهران در در سالن هایش‌های برج میلاد آغاز بکار کرد.

سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در سالن همایش های برج میلاد آغاز بکار کرد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، شهردار تهران، رئیس شورای شهر و شهردار تهران در مراسم افتتاحیه این رویداد به سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم محمد فرجود مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: فاز اول هوشمندسازی خدمات شهرسازی تهران انجام شده و به صورت کارتابلی در اختیار شهروندان قرار گرفته و تا کنون به ۱۶هزار استعلام الکترونیک در این حوزه پاسخ داده شده است.

او در ادامه افزود: کاربران سامانه «تهران من» به عنوان درگاه واحد خدمات شهرداری تهران از سال پیش تا کنون ۵ برابر شده و تا کنون بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر از سرویس‌های مختلف این سامانه استفاده می‌کنند.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به این که در نقشه راه هوشمندسازی موفق بوده‌ایم، اظهار داشت: هوشمندسازی تهران نباید شبیه ویترینی باشد که ظاهر زیبایی دارد اما در پشت پرده مردم راه‌های برای مشکلات مردم ندارد. این موضوع نیاز به ارائه نقشه راه دارد که خوشبختانه شهرداری تهران در این زمینه موفق عمل کرده است.

او در ادامه افزود: چالش اصلی در هوشمندسازی تهران در بحث داده باز یا بیگ ‌دیتاست که نیاز به صحت دقت و روزآمدی داده‌ها را برطرف می‌کند. سهولت دسترسی، سرعت، انسجام و کارآمدی داده‌ها موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. نرم‌افزارها در زمینه هوشمندسازی تهران به‌خوبی عمل می‌کنند اما تفاوت تهران با شهرهای هوشمند در کشورهای پیشرفته در کیفیت جمع‌آوری داده‌هاست.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به اینکه شهرداری باید صاحب شهر شود، اظهار داشت: متاسفانه امروز شهرداری صاحب اتفاقات و رخدادها در شهر نبوده و باید در قالب یک نرم افزار ایفای نقش کند. شهرداری باید در عمل، ماهیت و کاربری شهر را تغییر دهد و به عنوان یک سیستم عامل بومی، هدایت شهر را بر عهده گیرد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به اینکه فعال‌ترین تفاهم‌نامه دولتی تفاهم‌نامه هوشمندسازی بوده است، اظهار داشت: سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران قرار شد شهر تهران در حوزه هوشمندسازی و مدیریت شهری به شهر هوشمند تبدیل شود. تا امروز فعال‌ترین تفاهم‌نامه دولتی که به مرحله اجرا رسیده و تا این لحظه موفق بوده، همان تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهرداری تهران بوده است. به موجب این تفاهم‌نامه به میزان قابل توجهی زمان خدمت‌رسانی به شهروندان کاهش پیدا کرده است.

جهرمی در ادامه افزود: امروز مدیریت شهر هوشمند از لایه زیرساخت گذشته و به لایه مشارکتی بین دستگاه‌های دولتی رسیده است. امسال وظیفه ما این است که بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارتباط بیشتری برقرار شود، تا خدمت رسانی بهتری برای شهروندان به‌همراه داشته باشد.

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به این نکته که لایحه ایجاد فضای مناسب برای استارتاپ‌ها را به شورا می‌بریم، اظهار داشت: وظیفه شهرداری علاوه‌ بر ارائه خدمات و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای شهروندان، ایجاد محیطی مناسب برای فعالیت کسب‌وکارهاست. در حال حاضر شهرداری تهران در نقش یکی از اصلی‌ترین شتاب‌دهنده‌ها عمل می‌کند و به‌زودی لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌شود که ایجاد فضای مناسب برای استارتاپ‌ها را هدف قرار داده است. موضوع بهره‌برداری باز از داده‌‌های اشتراکی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و با توجه به فضای همکاری استثنایی که در حال حاضر در دستگاه‌های مختلف کشور وجود دارد، فرصتی طلایی برای کشور در این حوزه وجود دارد. همچنان که درمورد چالش‌های شهری مثل موضوع پسماندها نیز تاکنون از این فرصت بهره گرفته‌ایم.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن اشاره به توسعه زیرساخت ها و اصلاح فرایندها مهمترین گام هوشمندسازی، اظهار داشت: نقطه توفیق مشهد در مسیر هوشمندسازی، شناخت هنجارها، هوش جاری در زندگی شهری، کسب و کار روزمره مردم و فرهنگ شهروندی آنهاست. شهرها در ذات خود هوشمند هستند و باید به آنها به عنوان موجودات زنده نگاه کرد. شاید علاوه بر توسعه زیرساخت ها و اصلاح فرایندها در زمینه هوشمندسازی شهرها باید به قواعد و هنجارهای جاری آنها توجه شود.

در پایان این مراسم با حضور محمد فرجود مدیر عامل فاوا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، محمد جواد آذری جهرمی وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات، محمود میرلوحی از اعضای شورای شهر تهران و سردار احمد دولت‌خواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا از ۵ پروژه‌ منتخب شهری نظیر اپلیکیشن دوچرخه، نسخه جدید اپلیکیشن تهران من، پروژه پارک هوشمند حاشیه‌ای و شارژ برخط کارت بلیت رونمایی شد.

در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه تبادل خدمات شهروندی، میان شهرداری تهران و شهرداری مشهد با حضور شهرداران هر دو شهر به امضا رسید.

حضور شرکت نبکا در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند

شرکت نبکا ضمن حضور در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند از شما عزیزان برای بازدید از غرفه این شرکت در مرکز همایش‌های برج میلاد در تاریخ 18 و 19 آذر ماه 1398 دعوت می‌نماید.

نبکا شهرها و شهروندان را از طریق ارائه خدمات خلاقانه‌ی دیجیتال و نوآوری‌های مرتبط با شهر هوشمند، برای دستیابی به زندگی سالم، ایمن‌تر، و با کیفیتی بالاتر توانمند می‌کند.

 

مطالب مرتبط

حضور شرکت نبکا در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

شرکت نبکا ضمن حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از شما عزیزان برای بازدید از غرفه خود به شماره 4038/1 در سالن 40، دعوت می‌نماید.

حضور شرکت نبکا در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند

شرکت نبکا ضمن حضور در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند از شما عزیزان دعوت می‌نماید برای بازدید از غرفه این شرکت از مرکز همایش‌های برج میلاد در تاریخ 19 و 20 آذر ماه 1397 و از ساعت 8.30 لغایت 17 بازدید نمایید.

شرکت نبکا ضمن حضور در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ 1397 از شما عزیزان برای بازدید از غرفه ما به شماره 1430 در سالن 27 ، دعوت می‌نماید.

CeBiT 2018

رویداد بین‌المللی CEBIT 2018 به طور رسمی از امروز 21 خردادماه (11 ژوئن ) آغاز شد و شرکت نبکا به عنوان یکی از ارائه دهندگان و تولیدکنندگان راهکارهای شهر هوشمند و اینترنت اشیا از شرکت های ایرانی حاضر در این رویداد جهانی است.