چالش‌های پیش روی شرکت‌ها برای اجرای اینترنت اشیا

چالش‌های پیش روی شرکت‌ها برای استقرار اینترنت اشیا

استقرار IoT به عنوان یکی از مهمترین اقدامات شرکت جهانی Fortune 2000 محسوب می‌شود؛ بااین‌حال، در 90 درصد موارد، این شرکت در مواجهه با اجرا و گسترش اینترنت اشیا در سازمان‌هایش به علت کمبود مهارت نیروی متخصص در این زمینه با مشکل مواجه می‌شود.

استقرار IoT به عنوان یکی از مهمترین اقدامات شرکت جهانی Fortune 2000 محسوب می‌شود؛ بااین‌حال، در 90 درصد موارد، این شرکت در مواجهه با اجرا و گسترش اینترنت اشیا در سازمان‌هایش به علت کمبود مهارت نیروی متخصص در این زمینه با مشکل مواجه می‌شود.

در این راستا، یک نظرسنجی مستقل توسط محقق بازار انگلستان Vanson Bourne و با حمایت مالی شرکت آلمانی Software AG انجام شد که در آن، 800 نفر از کارشناسان ارشد فناوری اطلاعات و کسب و کار در سازمان‌هایی با درآمد سالانه بیش از 500 میلیون دلار از 13 کشور مختلف در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه مورد بررسی قرار گرفتند. پاسخ دهندگان در این تحقیق از شرکت‌هایی بودند که سیستم‌عامل‌های IoT را مستقر کرده و دارای سطح بالایی از مشارکت و مسئولیت پذیری در ارائه‌ی راهکارهای مرتبط بودند.

نتایج به دست آمده حاکی از آن است که 8٪ از پاسخ دهندگان از سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش‌های مختلف بهره می‌برند، 89٪ آنها هنوز معتقدند که باید رویکرد خود را به سمت IoT افزایش دهند تا نتایج سودآور به دست آید. صرف‌نظر از تخصص و مهارت موردنیاز برای به کارگیری IoT، 29 درصد از پاسخ دهندگان قادر به مدیریت و پردازش حجم زیادی داده نیستند، 28 درصد دارای مشکلات یکپارچه سازی هستند، 28 درصد دیگر از سیستم‌های قدیمی و تکراری در محل کار خود استفاده می‌کنند، 26 درصد مشکلات موجود برای پاسخگویی به درخواست‌های IoT را نادیده می‌گیرند و در نهایت 25٪ باید با چالش‌های امنیتی سایبری مواجه می‌شوند.

یکی دیگر از شرکت‌های تحقیقاتی بازار، IDC، پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های فناوری اطلاعات بر روی زیرساخت‌های رایانش لبه تا سال 2020 تا 18 درصد از مجموع هزینه‌های زیرساخت‌های IoT را تشکیل خواهد داد.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا راهکارهای جدیدی برای بانکداری ارائه می‌دهد

اخیراً شرکت Standard Chartered با همکاری Huawei در پی ایجاد راهکاری مبتنی بر اینترنت اشیا برای ساده‌سازی تعاملات شرکت‌ها با بانک‌ها و نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ها هستند.

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت پیشبرد منابع درآمدی شرکت‌های نیمه هادی

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید.

رایانش ابری Alibaba و راهکارهای کلیدی برای اینترنت اشیا

اخیراً Libelium، تولید کننده‌ی شبکه‌های بی‌سیم، به سرویس رایانش ابری کمپانی Alibaba، جهت برقراری ارتباط و سرعت بخشیدن به روند به‌کارگیری IoT پیوسته است.