اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت پیشبرد منابع درآمدی شرکت‌های نیمه هادی

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت رشد منابع درآمدی صنایع نیمه هادی

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید.

صنعت نیمه هادی یکی از سریعترین بخش های در حال رشد در فناوری است. اطلاعات ارائه شده توسط انجمن صنایع نیمه هادی (SIA) نشان می دهد که فروش جهانی نیمه هادی‌ها در ماه اوت 2018 به 40.16 میلیارد دلار رسیده است، که در مقایسه با اوت 2017، 14.9 درصد افزایش یافته است. Stratistics MRC همچنین اعلام کرده است که بسیاری از شرکت های نیمه هادی شروع به استفاده از IoT برای پیشبرد مدل های درآمدزایی خود کرده اند.

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید. Syed Alam مدیر بخش تجهیزات نیمه هادی در Accenture، می‌گوید: "در سراسر زنجیره تأمین پیچیده صنعت، بلاک چین و تراشه‌های نیمه هادی ، عملیات تجاری و فن‌آوری‌های مرتبط را ساده‌تر می‌کنند.

وی می‌افزاید: "ردیابی سریع‌تر منجر به بهبود عملکرد شرکت‌های تجاری می‌گردد و با کاهش هزینه‌ها، سرعت تحویل محصولات خود را به بازار افزایش می‌دهند. شرکت‌های نیمه هادی همچنین می‌توانند از blockchain در جهت مدیریت همکاری‌های مبتنی بر فناوری استفاده کنند و تعریف جدیدی از معاملات تجاری در آینده ارائه دهند."
به گزارش Power Electronics شرکت‌های نیمه هادی در ایجاد رقابت در زمینه‌های مختلف از جمله اتومبیل‌های خودران، رایانش ابری و هوش مصنوعی، اهمیت زیادی دارند.

درعین‌حال، هزینه توسعه تراشه‌ها همچنان رو به افزایش است و به طور عمده بر تعداد طراحی در گره‌های پیشرفته تأثیر می‌گذارد. با افزایش هزینه‌ها، توسعه محدود می‌شود و این روند منجر به طولانی‌تر شدن برنامه‌های شرکت‌ها برای نوآوری در تجهیزات جدید می‌گردد. 

مطالب مرتبط

افزایش فرصت‌های شغلی جدید و تولید ناخالص داخلی با هوش مصنوعی

تحلیل گران موسسه جهانی McKinsey و Tata Communications اخیراً در گزارش‌های جداگانه از تداوم روند اجتناب‌ناپذیر اتوماسیون خبر دادند.

یک تیم از دانشجویان مهندسی،یک سیستم هوش مصنوعی (AI) را توسعه داده‌اند که می‌تواند مناطق مستعد ورود به آب را شناسایی کرده و این امکان را بوجود اورد که به شهرهایی که از مترو استفاده می‌کنند کمک کند تا به ازدحام جاده ای خسته کننده ناشی از بارندگی های موسمی پایان دهد.

هوش مصنوعی حیات وحش را با دقت 96 درصدی رصد می‌کند

کاربرد تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) فراتر از دستیار صوتی و ماشین‌های خودران است. محققان دانشگاه Auburn ، هاروارد، آکسفورد، دانشگاه مینه سوتا و دانشگاه Wyoming الگوریتمی را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند حیات وحش را با دقت 96.6 درصد شناسایی و توصیف کند.

اینترنت اشیا و بلاک‌چین صنعت باربری در جهان را تغییر می‌دهند

در سال‌های اخیر ، ردیابی تریلرها ، کانتینرها ، واگن‌های قطار و جعبه‌های بارگیری به‌طور فزاینده‌ای در همه جای دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. در این راستا ، تکنولوژی‌های جدید مانند اینترنت اشیا (IoT) و بلاک‌چین (blockchain) ، اتوماسیون بیشتری را برای این فعالیت فراهم می‌آورد.