گزارش جدید IDC نشان میدهد بازار جهانی گجتهای پوشیدنی در طول سه ماهه چهارم 2018 ، 31.4 درصد رشد داشته و به حدود 59.3 میلیون دستگاه رسیده است. گجتهای پوشیدنی جدید تولید شده در زمان منتهی به تعطیلات، با گوشیهای هوشمند قبلی و بسیاری از برندهای معروف سازگار بودند.
در مجموع، ۱۷۲.۲ میلیون گجت پوشیدنی در سال ۲۰۱۸ تولید شده است که بیانگر رشد ۲۷.۵ درصدی است. گجت پوشیدنی worn (گجتهای مربوط به ناحیه گوش مانند هدفون و هندزفریهای بیسیم) که تقریباً یک چهارم از بازار را در سال 2018 پوشش میدادند و عامل اصلی این رشد بودهاند. برای دقیقتر بودن این موضوع بازار ear-worn device ها ۶۶.۴ درصد رشد داشته است و 21.9 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
در میان بسیاری از عوامل موجود در طول این مدت، ساعتهای هوشمند، رشد 55.2 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته و 34.3 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. بااینحال، مچبندها 30 درصد از بازار را شامل میشوند که اخیراً موردتوجه شرکتهای Xiaomi، Huawei و Fitbit قرار گرفتهاند.
Ramon T. Llamas مدیر تحقیقات بخش گجتهای پوشیدنی در IDC در این باره میگوید: "در حال حاضر ساعتهای هوشمند با رشد 54.3 درصدی به میزان 29.8 درصد از بازار گجتهای پوشیدنی در سال 2018 را تشکیل میدهند. اپل تقریباً نیمی از بازار را در اختیار داشته و پس از آن یک لیست طولانی از شرکتهایی که رشد دو رقمی و سه رقمی قرار دارند. لیستی رو به رشد از گجتهای موجود در قیمتهای مختلف برای برآورده شدن نیازهای متنوع بازار است."
گزارش گارتنر در ماه دسامبر پیشبینی کرد که در سال 2019، بازار جهانی گجتهای پوشیدنی 25.8 درصد افزایش یابد که ارزش آن به حدود 176.3 میلیون پوند است. همچنین پیشبینی میشود که هزینههای کاربر نهایی در گجتهای پوشیدنی سالانه به 32.9 میلیارد پوند برسد و همچنین پیشبینی شده است که گجتهای پوشیدن ear-worn با 158 میلیون دستگاه همراه با ساعتهای هوشمند با 115 میلیون در بالای لیست تجهیزات پوشیدنی تا سال 2022 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.