HoloLens تجربیات سه‌بعدی را به جراحان ارائه خواهد داد

HoloLens تجربیات سه‌بعدی را به جراحان ارائه خواهد داد

جراحان یکی از بیمارستان‌های بریتانیایی می‌خواهند از HoloLens برای ارائه تصاویر سه‌بعدی مهم در حین جراحی استفاده کنند.

جراحان یکی از بیمارستان‌های بریتانیایی می‌خواهند از HoloLens برای ارائه تصاویر سه‌بعدی مهم در حین جراحی استفاده کنند.

بیمارستان Alder Hey بیش از 270،000 کودک در هر سال مراقبت می‌کند. این بیمارستان با همکاری مایکروسافت به دنبال استفاده از هدست AR و Surface Hubs برای انجام وظایف روزانه خود است.

در طول یک عمل جراحی، یک جراح نیاز به تجسم 3D در ذهن خود از اندام یک فرد نیاز دارد. اینکار ریسک‌پذیر است و احتمال خطا را افزایش می‌دهد.

Rafael Guerrero جراح قلب بیمارستان Alder Hey، می‌گوید: "تصویربرداری قلب بیمار از داخل و خارج از آن کاملاً ضروری است. من باید این دید سه‌بعدی را در سرم برای انجام این عملیات تجسم کنم. شما می‌توانید این تصاویر را بر روی یک صفحه‌نمایش در سالن نمایش گاهی نمایش دهید، اما به راحتی در دسترس نیست؛ و من نمی‌توانم جراحی را رها کنم تا اطلاعات بیشتری درباره بیمار به دست بیاورم. بخوصوص که در بسیاری از موارد، قلب برای جراحی متوقف شده است. مایکروسافت HoloLens و واقعیت ترکیبی در آینده به من این امکان را می‌دهد که در حین انجام جراحی اسکن بیمار را در مقابل خود داشته باشم. اگر بتوانم از این تکنولوژی برای دستیابی به این اطلاعات بیمار استفاده کنم به من کمک زیادی می‌کند و نتیجه را برای بیمارم بهبود می‌بخشد."

مایکروسافت با Marble Black که یکی از اعضای شرکت مایکروسافت HoloLens Mixed Realality است در این پروژه همکاری می‌کند.

رابرت هوگ، مدیر اجرایی Marble Black می‌نویسد:

"HoloLens دارای قابلیت‌های تجسم قدرتمند است. همراه با Surface Hub که برای تبدیل تجربیات جمعی عالی است، ما طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای ایجاد یک تجربه جذاب دیدیم. عامل مشترک برای هر دو دستگاه این است که آنها با پلتفرم Universal Windows (UWP) سازگار هستند که ما را قادر به تولید یک برنامه می‌کند تا از بهترین ویژگی‌های هر دو دستگاه استفاده می‌کند."

برنامه ایجاد شده توسط Marble Black از InkCanvas و InkToolbar استفاده می‌کند که به چندین کاربر اجازه می‌دهد که در Surface Hub همکاری کنند و سپس اطلاعات به HoloLens آپلود شوند.

این اطلاعات در حال حاضر در پلتفرم Azure ماکروسافت ذخیره می‌شود، اما این شرکت به دنبال ادغام این برنامه با سیستم‌های موجود در Alder Hey است.

Iain Hennessey مدیر کلینیکی نوآوری در Alder Hey، می‌گوید: "بسیار مهم است که تکنولوژی را در آغوش بگیریم تا بهترین افراد را بیابیم و چیزهای فوق‌العاده‌ای بسازیم."

هزینه این پروژه هنوز فاش نشده است.

مطالب مرتبط

SpaceX ماهواره Telstar 19 VANTAGE که بزرگترین ماهواره مخابراتی دنیا می‌باشد را با موشک فالکون 9 (Falcon 9) به فضا فرستاد.

اولین ساختمان مسکونی با پرینت سه بعدی

بر اساس آخرین خبرها، هلند به‌زودی از پنج خانه‌ای که با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است در قالب پروژه‌ی Mileston شهر Eindhoven رونمایی می‌کند.

یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند با هدست واقعیت مجازی HTC Vive Focus

سال گذشته هدست واقعیت مجازی اختصاصی HTC به نام Vive Focus در چین معرفی شد و متعاقبا نرم افزارهای به‌روز و هوشمندی را به کار گرفت. چندی پیش در کنفرانس Vive Ecosystem اعلام شد، این هدست قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند HTC ، بهبود عمر باتری و استفاده در دنیای واقعی را دارد.

Nobka AR porsche
پورشه برای تعمیر خودروها از عینک‌های واقعیت افزوده استفاده می‌کند

پورشه برای نخستین بار از فناوری واقعیت افزوده در نمایندگی‌های تعمیر اتومبیل خود در آمریکا استفاده خواهد کرد. این شرکت آلمانی با استفاده از عینک‌های هوشمند ODG R-7، تعامل زنده تکنیسن‌ها و تیم پشتیبانی را امکان‌پذیر می‌کند.