NOBKA-zigbee-alliance-and-diia-seek-to-standardize-iot-lighting

Zigbee Alliance و DiiA به دنبال استانداردسازی روشنایی اینترنت اشیا هستند

تجهیزات اینترنت اشیا IoT با یکدیگر یا با زیرساخت‌های الکترونیکی سنتی سازگار نیستند. اخیراً Zigbee Alliance و DiiA همکاری مشترک خود را در زمینه استانداردسازی روشنایی اینترنت اشیا آغاز کرده‌اند.

هرکسی که به اندازه کافی از صنعت اینترنت اشیا IoT اطلاعاتی داشته باشد از عدم استانداردسازی آن در صنایع نیز مطلع است. همه تجهیزات اینترنت اشیا IoT با یکدیگر یا با زیرساخت‌های الکترونیکی سنتی سازگار نیستند. اخیراً Zigbee Alliance و DiiA همکاری مشترک خود را در زمینه استانداردسازی روشنایی اینترنت اشیا آغاز کرده‌اند.

Zigbee Alliance با بیش از صد شرکت عضو برای ایجاد استانداردهای جهانی اینترنت اشیا IoT تلاش می‌کند. شرکت DiiA یا Digital Illumination Interface Alliance، در زمینه روشنایی فعال است. در 22 آوریل، این دو سازمان سرمایه‌گذاری مشترک را برای تهیه استاندارد روشنایی اینترنت اشیا IoT اعلام کردند.

این همکاری دوطرفه است از یک طرف Zigbee Alliance، که متخصص در توسعه شبکه‌های بی‌سیم اینترنت اشیا IoT است. از سوی دیگر شرکت DiiA پیشرو در تکنولوژی کنترل روشنایی دیجیتال است.

این همکاری به دنبال ایجاد و ارتقاء و صدور گواهینامه جدید برای دستگاه‌های روشنایی اینترنت اشیا IoT است. با استفاده از این استانداردهای جدید کاربران می‌توانند انواع دستگاه‌های هوشمند را با دستگاه‌های مختلف کنترل کننده ادغام کنند تا قابلیت همکاری و سازگاری بیشتری را برای وسایل روشنایی اینترنت اشیا IoT در آینده فراهم کنند.

همکاری Zigbee Alliance و DiiA نشانه امیدوارکننده‌ای برای صنعت روشنایی اینترنت اشیا IoT است. بسیاری از شرکت‌های روشنایی از کیلووات ساعت برای اندازه‌گیری روشنایی استفاده می‌کنند اما برای اندازه‌گیری‌های دیگر از سیستم متریک استفاده نمی‌کنند به دلیل اینکه تبدیل بین سیستم‌های مختلف کار ساده‌ای نیست.

گرچه همکاری Zigbee و DiiA اختلافات متریک را برطرف نمی‌کند اما گامی به سوی یکنواختی است. هر نوع استانداردسازی برای این دو صنعت متناقض استقبال می‌شود و قطعاً استانداردسازی یک روند آهسته‌ای در پی خواهد داشت.

استاندارد در اینترنت اشیا IoT

اخیراً اتحادیه Zigbee در یک همکاری قابل توجه دیگر درگیر شد. اواخر سال گذشته ، زیگ‌بی اعلام کرد که با آمازون ، اپل و گوگل همکاری می‌کند تا استانداردی را برای شبکه های خانگی هوشمند ایجاد کند. با توجه به محبوبیت اینترنت اشیا IoT ، باید استانداردسازی گسترده‌تری شکل بگیرد.

بدون استانداردهای یکنواخت ارتباطی ، بازار IoT آنچنان که به نظر می‌رسد متنوع نیست. کاربران در استفاده از دستگاه‌های هوشمند خاتگی محدود خواهند شد بنابراین همکاری‌هایی از این قبیل باید صورت پذیرد تا دستیابی به یک توافقنامه جدید و مطمئن حاصل شود.

آینده اینترنت اشیا IoT

امروز کاربران هنگام تصمیم‌گیری در مورد دستگاه‌های اینترنت اشیا IoT تنوع قابل توجهی دارند. البته همه دستگاه‌ها با همه شبکه‌ها سازگار نیستند. با همكاری اتحادیه Zigbee و DiiA این مسئله حتی اگر در مقیاس كوچكی برطرف خواهد شد.

مطالب مرتبط

تکنولوژی ساختمان هوشمند در هتل‌ها

صنعت هتلداری یکی از مهمترین مؤلفه‌های صنعت گردشگری و میهمان نوازی است که پیش‌بینی می‌شود با ورود تکنولوژی ساختمان هوشمند به این بخش در بین سال‌های 2020 تا 2026 ، 24 درصد رشد داشته باشد.

همکاری شرکت‌های Cree Lighting و Synapse Wireless در زمینه روشنایی هوشمند فضاهای خارجی و صنعتی

شرکت Cree Lighting در زمینه تأمین ارتباطات بی‌سیم SimpleSNAP و کاربردهای روشنایی حالت جامد (SSL) به هنگام نیاز به روشنایی با دامنه بالا در مجتمع‌های تجاری ، صنعتی (C&I) ، روشنایی فضای پارکینگ و روشنایی فضای باز با شرکت Synapse Wireless همکاری می‌کند.

میدان‌های مغناطیسی که بطور طبیعی در اطراف دستگاه‌های الکتریکی یافت می‌شود را می‌توان برای مصرف در اینترنت اشیا IoT به برق تبدیل کرد.

همکاری دو شرکت فناوری با هدف تولید تجهیزات شنوایی هوشمند

شرکت‌های CEVA و Bragi که در زمینه ارتباطات بی‌سیم و فناوری‌های سنجش هوشمند و طراحی و تولید هدفون‌های هوشمند بی‌سیم فعالیت می‌کنند، همکاری استراتژیک خود را با هدف طراحی و تولید تجهیزات شنیداری هوشمند اعلام کردند. این تجهیزات شامل هدفون، سمعک، گوشواره هدفون (TWS) و تعداد زیادی دستگاه صوتی هوشمند که در خانه هوشمند کاربرد دارند، می‌شوند.