‌شرکت‌های بزرگ ارائه فناوری تشخیص چهره را متوقف کرده‌اند

شرکت‌های بزرگ ارائه فناوری تشخیص چهره را متوقف کرده‌اند

بحث در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره به دلیل اینکه کاربردهای آن منجر به ایجاد مشکلاتی شده است، شدیدتر شده است.

بحث در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره به دلیل اینکه کاربردهای آن منجر به ایجاد مشکلاتی شده است، شدیدتر شده است. هوش مصنوعی (AI) و تشخیص چهره فناوری‌های یکسانی نیستند اما عمیقاً به هم مرتبط هستند. تشخیص چهره با استفاده از برخی جنبه‌های هوش مصنوعی توسعه یافته است. یک برنامه تشخیص چهره ویژگی‌های صورت را از یک فیلم یا تصویر نقشه‌برداری می‌کند و سپس اطلاعات را با یک پایگاه داده از چهره‌های شناخته شده برای پیدا کردن وجوه تمایز مقایسه می‌کند.

در حالی که این فناوری می‌تواند ابزاری فوق‌العاده مفید برای موارد خاصی نظیر باز کردن قفل آیفون یا مشخص کردن دوستان در فیسبوک باشد اما بسیاری آن را مزاحم می‌دانند. بسیاری معتقدند که این فناوری برای اقلیت‌ها می‌تواند تهدیدآمیز و ظالمانه باشد.

به دلیل اعتراضات گسترده و شورش‌های ناشی از قتل جورج فلوید که نه تنها آمریکا بلکه شهرهای بزرگ خارجی را نیز در بر گرفته بود، این جنبش اخیراً دوباره از سر گرفته شد. در نتیجه برخی از شهرها مانند سان فرانسیسکو، پلیس مجاز به استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره برای شناسایی مجرمان احتمالی نیست.

در اوایل این ماه شرکت IBM نامه‌ای مبنی بر عدم ارائه نرم‌افزار تشخیص چهره یا تجزیه‌وتحلیل چهره به كنگره آمریکا ارسال كرد. Arvind Krishna مدیر IBM همچنین در این نامه عنوان کرده است که این شرکت دیگر تحقیق و توسعه در زمینه این فناوری را انجام نخواهد داد.

وی در ادامه گفته است که IBM کاملاً مخالف استفاده از هر فناوری تشخیص چهره برای نظارت جمعی، پروفایل نژادی، نقض حقوق و آزادیهای اساسی بشر یا هر هدفی که سازگار با ارزش‌های ما و شفافیت نباشد حمایت نخواهد کرد.

در همان هفته آمازون اعلام کرد که به دلیل سؤالاتی مبنی بر اینکه این شرکت متعهد به نبرد با نژادپرستی نیست، ارائه فناوری تشخیص چهره را متوقف کرده است.

آمازون از طریق شرکت تابعه خود با 1300 مؤسسه اجرای قانون همکاری می‌کند. این امر باعث می‌شود که افزایش نظارت پلیس با استفاده از دوربین‌های نظارت بر خانه‌های خصوصی می‌شود.

تنها یک روز بعد، مایکروسافت نیز اعلام کرد که از فروش این فناوری به ادارات پلیس را تا زمان تصویب قانون فدرال فروخته نمی‌شود.

مطالب مرتبط

کوالکام چیپست‌های جدید Snapdragon Wear 4100 را معرفی کرد

کوالکام این هفته دو چیپست جدید WearOS با نام Snapdragon Wear 4100 و Snapdragon Wear 4100+ معرفی کرد.

دیجیتالی شدن فرایندها و افزایش بهره‌وری در شرکت‌ها

اتوماسیون و دیجیتالی شدن از موضوعات مهمی در شرکت‌های فناوری هستند. در همین راستا شرکت maxon در فروشگاه آنلاین خود یک امکان شخصی‌سازی محصول را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می توانند یک درایو با ویژگی‌های خاص خود را برای رایانه سفارش دهند. هنگامی که شخصی یک درایو را بصورت آنلاین که متشکل از موتور، دنده دستی و رمزگذار پیکربندی می‌کند، قیمت آن را در زمان واقعی می‌بیند و به محض تکمیل پیکربندی، مشتری به داده‌های ساخت دوبعدی و سه‌بعدی دسترسی پیدا می‌کند.

نقص امنیتی در بلوتوث کم مصرف تهدید جدی برای تجهیزات پزشکی

بلوتوث در همه چیز از بلندگوها گرفته تا ضربان‌ساز ایمپلنت کاشته شده استفاده می‌شود به همین علت آسیب‌پذیری‌های مربوط به بلوتوث کم‌مصرف می‌تواند بر روی این تجهیزات تأثیر بگذارد.

نقص امنیتی در گهواره هوشمند Snoo

گهواره هوشمند SNOO با هدف کمک به نوزادان و مراقبان از آنها طراحی شده است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که همانند بسیاری از تجهیزات هوشمند موجود در بازار دارای نقاط ضعفی است که ممکن است توسط هکرها مورد استفاده قرار گیرد.