نقش داده در استراتژی کسب و کار

نقش داده در استراتژی کسب و کار

زیرساخت اصلی کلیه محصولات و خدمات و تعامل با مشتریان، داده‌ها هستند. درست همانطور که آب برای زندگی روی کره زمین بسیار حیاتی است و به اکوسیستم‌های موجود در کره زمین کمک می‌کند، داده‌ها نیز جزء اصلی است که در زیربنای هر استراتژی تجاری به شمار می‌روند.

زیرساخت اصلی کلیه محصولات و خدمات و تعامل با مشتریان، داده‌ها هستند. درست همانطور که آب برای زندگی روی کره زمین بسیار حیاتی است و به اکوسیستم‌های موجود در کره زمین کمک می‌کند، داده‌ها نیز جزء اصلی است که در زیربنای هر استراتژی تجاری به شمار می‌روند. این واقعیت‌ها بینش و هوش لازم را برای پیشبرد فعالیت و رشد در هر رشته کاربردی فراهم می‌کند.

کیفیت پایین داده‌ها می‌تواند مشاغل را به سمت مشتریان ناراضی، افشای مقررات و ناتوانی در پیش‌بینی دقیق درآمدها سوق دهد. بنابراین مهم است که داده‌ها از کیفیت خوبی برخوردار باشند. تنها با استفاده از داده‌هایی با بالاترین کیفیت می‌توان یک کسب و کار رضایت بخشی را توسعه داد، خطر نقص را کاهش داد و راندمان عملیاتی را بهینه کرد. در بسیاری موارد این امر به همکاری سازمانها نیاز دارد تا داده‌های مورد استفاده خود را تصفیه کنند.

فیلتر ناخالصی‌ها

فرایند تصفیه باید از مشاغل آغاز شود، در واقع باید مجموعه‌ای از مراحل ساختاری که می‌توانند برای اطمینان از اینکه داده‌ها بالاترین استاندارد ممکن را داشته باشند، تشریح شوند. بیش از هر چیز، تدوین یک استراتژی با کیفیت و مدیریت داده‌ها، این مزیت را دارد که شفافیت بیشتری را در مورد داده‌های سازمان ایجاد می‌کندو به راحتی می‌توان متوجه شد این داده‌ها از کجا تهیه می‌شوند، چه مقدار داده وجود دارد، آیا به همه آنها نیاز داریم یا خیر و چه کسی باید به آن دسترسی داشته باشد. بدین منظور، به هنگام اجرا، سازمانها می‌توانند بلافاصله فرصتهایی را برای کاهش هزینه و بهبود کارایی شناسایی کنند.

قبل از شروع برنامه، باید تحقیق در مورد ابزارها و فناوری‌هایی انجام شود تا روند آسانتر شود. از این گذشته با داشتن طیف گسترده‌ای از راهکارهای تجزیه و تحلیل و یادگیری ماشین برای انجام امور سنگین، مداخله به صورت دستی فقط برای دستیابی به داده و افزایش کیفیت داده‌ها لازم است. این ابزارها باید متناسب با نیازهای یک سازمان باشند و هزینه‌های آن برآورده شود.

سپس باید یک ممیزی انجام شود تا ارتباط هرگونه اطلاعاتی که در حال حاضر توسط سازمان در دسترس است، ارزیابی شود. به عنوان مثال نوع داده استفاده شده برای افزایش فروش با آنچه برای بهبود خدمات به مشتری یا ساده‌سازی زنجیره تأمین مورد نیاز است، متفاوت خواهد بود. هدف از انجام چنین ممیزی این است که سازمانها بتوانند روی خالص کردن داده‌های مورد نیاز خود تمرکز کنند.

ذهنیت و آگاهی

از آنجا که سازمان‌ها در همه جا دچار تحول دیجیتالی شده‌اند، حجم داده‌های ایجاد شده افزایش می‌یابد. بنابراین کیفیت داده‌ها به عنوان محرک موفقیت سازمان بسیار اهمیت دارد.

حفظ سطح بالایی از کیفیت و خلوص داده‌ها مستلزم تغییر در طرز فکر شرکت است. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، اختصاص دادن وکلایی به هر واحد تجاری، آپدیت کردن همکاران از آخرین تحولات و مزایای فرایند تصفیه اطلاعات شرکت و نیاز مداوم برای اطمینان از صحت و به روز نگه داشتن داده‌ها است.

سازمان‌ها باید نسبت به مقررات مربوط به حفاظت از داده‌ها مانند GDPR نیز توجه داشته باشند تا از عدم انطباق آنها برای جلوگیری از گردش اطلاعات بین سیستم‌های داخلی و مشتریان خارجی و تأمین کنندگان اطمینان حاصل كنند. آگاهی از بهترین شیوه‌های تعیین شده استانداردهای صنعت و ابتکارات مشابه انجام شده توسط شرکت‌های قابل مقایسه به جلوگیری از این امر کمک می‌کند.

امروزه داده‌ها برای کسب و کاری ضروری هستند زیرا کارایی را بهبود می‌بخشند و به سازمانها کمک می‌کند تا از مزیت رقابتی خود استفاده کنند و مانند آب باید از هرگونه آلاینده غیرضروری و ... تمیز نگه داشته شود.

مطالب مرتبط

حمایت از ایده‌های فناورانه حمل و نقل هوشمند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از حمایت از ایده‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی در حوزه حمل و نقل هوشمند خبر داد.

دستگاه تقویت کننده سیگنال Wi-Fi راهکاری برای بهبود سرعت اینترنت

ممکن است تاکنون احساس کرده باشید که سرعت اینترنت وای‌فای شما کم شده است. این اتفاق به احتمال زیاد به این دلیل است که شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) یک روتر ضعیف به شما داده است که سرعت اینترنت شما را کند می‌کند. آنها معمولاً روتر ارزان به شما می‌دهند که با گذشت زمان کندتر می‌شود.

محققان می‌گویند محاسبات عصبی باید مبتنی بر مغز حشرات باشد نه انسان

دانشمندان می‌گویند مغز حشرات الگوی بهتری نسبت به مغز انسان برای هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) است زیرا ساده‌تر هستند و روی فرایندهای کلیدی تمرکز می‌کنند.

لنز دوربین مسطح با ضخامت یک هزارم اینچ

محققان لنز دوربین مسطحی ساخته‌اند که بسیار نازک است و می‌توان با کمک آن تصاویر واضحی ثبت کرد. ضخامت این لنز یک هزارم اینچ است.