shutterstock_204615085.jpg

یخچال هوشمند آمازون

گفته می‌شود آمازون قصد دارد برخی از فناوری‌هایی را که در فروشگاه‌های Amazon Go ( فروشگاه‌های بدون صندوق آمازون) استفاده می‌کند را به آشپزخانه شما بیاورد. به گفته Insider ، این شرکت روی یخچال هوشمندی کار می‌کند که می‌تواند محتویات یخچال را رصد کرده و در صورت کمبود چیزی، به شما کمک کند که آن را سفارش دهید.

گفته می‌شود آمازون قصد دارد برخی از فناوری‌هایی را که در فروشگاه‌های Amazon Go ( فروشگاه‌های بدون صندوق آمازون) استفاده می‌کند را به آشپزخانه شما بیاورد. به گفته Insider ، این شرکت روی یخچال هوشمندی کار می‌کند که می‌تواند محتویات یخچال را رصد کرده و در صورت کمبود چیزی، به شما کمک کند که آن را سفارش دهید. 

گفته می‌شود همان تیمی که پشتیبانی سیستم های "آمازون گو" را انجام می‌دهد، مسئول این پروژه‌ است و حداقل دو سال است که این پروژه را پیگیری می‌کند. فناوری Just Walk Out که در فروشگاه‌های Amazon Go استفاده می‌شود، آنچه خریداران در سبد خود قرار می‌دهند را اسکن می‌کند و هنگام خروج به صورت اتوماتیک در حساب مشتری وارد می‌شود. گفته می‌شود اعضای تیم سخت‌افزاری Amazon Fresh و Lab126 نیز با این پروژه یخچال هوشمند درگیر هستند. بر اساس این گزارش، یخچال، اقلام داخل خود را نظارت می‌کند و عادات خرید شما را نیز زیر نظر می‌گیرد. اگر چیزی را که مکرراً خریداری می‌کنید در حال اتمام باشد، یخچال به شما اطلاع می‌دهد و سفارش آنلاین براحتی روی سرویس‌های مختلف انجام می‌شود. همچنین این یخچال می‌تواند بر اساس مواد موجود در داخل آن، پیشنهاد پخت غذا های مختلف را بدهد. اگر جزء افرادی هستید که معمولا فراموش می‌کنید تاریخ انقضای مواد داخل یخچال را چک کنید، این ویژگی می‌تواند برایتان مفید باشد. منبع Insider می‌گویند آمازون خودش این یخچال را نخواهد ساخت و به دنبال همکاری با یک تولید کننده لوازم خانگی است. این امکان وجود دارد که فناوری کنترل صوتی الکسا نیز به این یخچال اضافه شود و با توجه به علاقه مازون برای قرار دادن الکسا، تقریباً در هر نوع محصولی، از جمله روبات‌های خانگی و تلویزیون‌های خود، جای تعجب ندارد که این یخچال از دستیار صوتی الکسا پشتیبانی کند. گفته می‌شود که این شرکت تاکنون بیش از 50 میلیون دلار در سال، برای این پروژه هزینه کرده است. با این وجود، هیچ تضمینی وجود ندارد که این یخچال به بازار بیاید. احتمالاً این یخچال ارزان نخواهد بود. سخنگوی آمازون به Engadget گفت که این شرکت "در مورد این شایعات یا گمانه زنی ها" اظهار نظر نمی‌کند. این اخبار و شایعات اصلا جدید نیستند، در سال 2016 ، سامسونگ یخچالی را معرفی کرد که شما می‌توانستید بدون نیاز به باز کردن درب، چیزهای داخل آن را بردارید و با استفاده از صفحه لمسی یخچال، مواد غذایی سفارش دهید. یخچال آمازون کمی پیشرفته‌تر است، چون می‌تواند موادی را که در حال اتمام هستند را شناسایی کرده و از طریق سیستم فروشگاه خود، سفارش را انجام دهد.

مطالب مرتبط

این ترندهای جدید باعث ایجاد نوآوری در فناوری خانه هوشمند خواهند شد. امروزه خانه های هوشمند در سرتاسر جهان در حال تبدیل شدن به یک "جریان اصلی تکنولوژیک" هستند. ترندهای رو به رشد خانه هوشمند، فضا را برای بسیاری از نوآوری‌های جدید ایجاد می‌کند. در این مقاله در مورد خانه هوشمند و روندهای آن صحبت می‌کنیم.

هفته گذشته، گوگل متعهد شد که حداقل به مدت پنج سال دستگاه‌های خانه هوشمند متصل به سیستم ابریِ خود را برای رفع اشکالات مهم و به‌روزرسانی‌های امنیتی پشتیبانی کند. بنابراین، خیال شما راحت می شود که مثلا ترموستات هوشمند 250 دلاری شما پس از نیم دهه هنوز هم به خوبی کار خواهد کرد. این غول فناوری همچنین میگوید كه تمام دستگاه های هوشمند خانگی گوگل (Google Nest) تولید شده از سال 2019 با استفاده از یك استاندارد امنیتی مستقل، مانند آنچه توسط اینترنت اشیا امن (ioXt) توسعه یافته است، تمام دستگاه‌های Google Nest را تأیید و نتایج را منتشر می‌كند.

رشد بی‌سابقه استخدام در فروشگاه‌های آنلاین در سال 2020؛ مطالعه موردی آمازون

سال 2020 رو به پایان است اما موج عظیم استخدامی آمازون ظاهراً هنوز تمام نشده است. در حال حاضر ، این غول آنلاین بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در سراسر جهان نیروی کار دارد که 50 درصد رشد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. (پس از اضافه شدن 427،300 کارمند در 10 ماه اول سال 2020)

شش فناوری خانه هوشمند که با ویروس کرونا مبارزه می‌کند

شیوع جهانی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و همه ما می‌خواهیم که از این بیماری در امان باشیم. با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در بیرون از خانه می‌توان از این بیماری مصون ماند اما وقتی در خانه هستید چه باید کرد؟