بردهای پیشرفته و توسعه‌پذیر اینترنت اشیا-بخش دوم

بردهای پیشرفته و توسعه‌پذیر اینترنت اشیا-بخش دوم

در بخش اول این مطلب به برخی بردهای ARDUINO MKR و RASPBERRY PI پرداختیم. در ادامه این مبحث چند نمونه دیگر از بردهای مناسب برای توسعه کاربردهای اینترنت اشیا معرفی می‌شود.

در بخش اول این مطلب به برخی بردهای ARDUINO MKR و RASPBERRY PI پرداختیم. در ادامه این مبحث چند نمونه دیگر از بردهای مناسب برای توسعه کاربردهای اینترنت اشیا معرفی می‌شود.

بردهای BEAGLEBone

ویژگی های برجسته:

  • کاربرد در زمینه رباتیک و صنعت
  • پشتیبانی از لوازم جانبی برای گسترش قابلیت‌ها
  • پشتیبانی از اتصالات موتور Grove و DC

اگر می‌خواهید SBC متفاوتی نسبت به Raspberry Pi امتحان کنید که قابلیت اینترنت اشیا (IoT) نیز داشته باشد، بردهای BeagleBone یک جایگزین عالی هستند. در حالی که تعداد بردهای BeagleBone از Raspberry Pi کمتر است اما BeagleBones برای پروژه های رباتیک و موارد دیگر بسیار عالی هستند.

در اینجا سه برد BeagleBones جهت کاربرد در دستگاه‌های رباتیک IoT معرفی می‌شود:

BeagleBone Black Wireless (اتصال Wi-Fi / Bluetooth)

BeagleBone Black Wireless که از ابتدایی ترین نمونه هاست. به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و نسخه لینوکس آن اصلاح شده است.

BeagleBone Blue (اتصال Wi-Fi / Bluetooth)

در حالی که هر سه برد BeagleBones برای پروژه‌های رباتیک عالی هستند اما اگر قرار باشد یکی از آنها را توصیه کنیم، BeagleBone Blue خواهد بود. نه تنها Wi-Fi و بلوتوث دارد بلکه شامل یک فشارسنج IMU، تنظیم قدرت و LED های تغییر یافته برای یک دو سلولی Li-Po، پل-H و اتصال دهنده‌های گسسته برای چهار موتور DC و رمزگذار و هشت سرویس که Blue را به یک رایانه مبتنی بر لینوکس برای کاربرد رباتیک تبدیل می کنند.

BeagleBone Green Wireless (اتصال Wi-Fi / Bluetooth)

BeagleBone Green Wireless محصول یک پروژه مشترک با Seeed و BeagleBoard.org است. آنها این نسخه از BeagleBone را توسعه دادند به طوری که شامل رابط Wi-Fi / Bluetooth و دو اتصال دهنده Grove است. سیستم محبوب Grove از استودیوی Seeed سرچشمه گرفته تا ارتباط با خانواده بزرگی از سنسورهای Grove آسانتر شود. اگر با سیستم Grove آشنا هستید ، این BeagleBone برای شما مناسب است.

بردهای خاص

ویژگی‌های برجسته:

  • یک پلتفرم IoT واحد
  • برنامه‌های IoT آن یا موجود است یا می‌توانند بر روی سیستم‌عامل ساخته شوند.
  • مناسب برای شبکه‌های مش بندی
  • اتصال Wi-Fi، Bluetooth، LTE، 2G، 3G

دارای کیت‌های توسعه سخت‌افزاری با کاربردی آسان هستند که شامل Wi-Fi ، تلفن همراه ، بلوتوث و مش به همراه یک ابر داده IoT ایمن است و به شما در ساخت برنامه‌های iOS، Android و تحت وب کمک می‌کند. بردهای توسعه یافته آن مورد تایید بیش از 8،500 شرکت است و بسیاری از نمونه پروژه‌های آن به صورت آنلاین وجود دارد.

برد فوتون (اتصال Wi-Fi)

این دستگاه Wi-Fi IoT کوچک قدرتمند است. دارای میکروکنترلر STM32 Arm Cortex M3) و یک تراشه محبوب Wi-Fi Cypress است که در Nest Protect و Amazon Dash استفاده شده است. پلتفرم خود را در وب یا IDE محلی Particle بنویسید، آن را از طریق فضای مجازی توسعه دهید و برنامه‌های وب و موبایل خود را با Particle JS و SDK های موبایل بسازید.

برد آرگون (اتصال Wi-Fi / Bluetooth)

برد آرگون بیشتر برای پروژه‌های اتصال به ابر اطلاعات ساخته شده است تا بتواند تمام گروه‌ها از نقاط انتهایی محلی را بهم متصل کند. این برد مبتنی بر Nordic nRF52840 است و دارای مدار شارژ باتری داخلی است.

برد Boron LTE (ایالات متحده) (اتصال سلولی / بلوتوث)

Boron شبیه به برد آرگون است اما تفاوت این دور در این است که Boron از اتصال LTE M1 در ایالات متحده به جای Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و برای استفاده در پروژه‌هایی که Wi-Fi در آن وجود ندارد یا غیرقابل اعتماد است، مناسب است. اگر خارج از ایالات متحده هستید، نسخه های 2G و 3G Boron وجود دارد.

برد زنون (اتصال بلوتوث)

برد زنون به عنوان یک نقطه پایانی یا تکرارکننده در یک شبکه مش عمل می‌کند و برای سنسورهای اتصال، موتورها، پمپ‌ها، دریچه ها بهترین گزینه است. این برد از آرگون یا Boron پشتیبانی می‌کند و تمام داده‌های موجود در ابر داده را مدیریت می کند.

برد دراگون

ویژگی های برجسته:

  • برای کاربردهای بصری / چندرسانه‌ای عالی است.
  • SBC قدرتمند با افزودنیهای موجود
  • اتصال Wi-Fi ، Bluetooth و GPS

DragonBoard 410C یکی دیگر از SBC های محبوب در بازار است که شامل اتصال Wi-Fi ، بلوتوث و GPS است. اگر شما یک دستگاه IoT را طراحی می‌کنید که به برنامه‌های چند رسانه‌ای با کارایی بالا نیاز داشته باشد ، DragonBoard 410C در کاربردهای تصویری برتر است. از سیستم‌عامل لینوکس ، اندروید و ویندوز 10 IoT Core پشتیبانی می‌کند ، چهار هسته‌ای Arm Cortex A53 با سرعت 1.2 گیگاهرتز در هر هسته است.

نتیجه

اولین قدم در ساخت یک دستگاه IoT انتخاب سخت‌افزار مناسب است. باید بررسی کنید که آیا مقرون به صرفه است یا خیر به چه نوع ارتباطی نیاز خواهد داشت؟ بسته به اینکه چه نوع دستگاه IoT را طراحی می‌کنید: رباتیک ، بصری، محصول خانگی، دستگاه هوشمند و دیگر محصولات می‌توانید پلتفرم خود را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

بردهای پیشرفته و توسعه‌پذیر اینترنت اشیا-بخش اول

امروزه شاهد افزایش باورنکردنی محصولات اینترنت اشیا (IoT) هستیم. از خانه‌های هوشمند گرفته تا شهرهای هوشمند، اتومبیل‌های هوشمند و موارد دیگر. حتی با وجود این رشد شگرف به نظر نمی‌رسد که روند کندی پیش‌بینی شود و سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا (IoT) تا سال 2022 به 1.2 میلیارد دلار و تا سال 2023 به 3.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

راهنمای استفاده از انواع پلتفرم‌های ابری اینترنت اشیا

استقرار و مدیریت تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) سخت است. سرویس‌دهندگان پایگاه‌های داده ابری در تلاشند با ارائه خدمات مبتنی بر ابر که همه دستگاه‌های موجود در شبکه IoT را کنترل و داده‌ها را بارگیری و پردازش کند، کار را آسانتر کنند.

پلتفرم‌های برتر اینترنت اشیا در سال 2019

Microsoft Azure، Google Cloud و AWS در زمینه پلتفرم‌های کاربردی اینترنت اشیا بسیار محبوب هستند و به زودی از آنها به عنوان رهبران پلتفرم IoT نام برده می‌شود.

اینترنت اشیا و روند فناوری‌های بی‌سیم

فناوری ارتباطات بی‌سیم به تغییر چشم‌انداز ارتباطات از راه دور می‌پیوندد. رشد فزاینده این تکنولوژی در حوزه‌های مختلف به تسریع سهم تکنولوژی‌های وای‌فای (Wi-Fi) و بلوتوث (Bluethoth) در ارتباطات تجهیزات کمک خواهد کرد.