مدیریت دستگاههای IoT مجموعهای از چالشهای مرتبط با امنیت و اتصال را به همراه دارد که بهطورمعمول خارج از تواناییهای اصلی تکنولوژی IT/OT میباشد. بکار گیری یک راهکار مدیریتی برای حل این چالشها امری دشوار است و شرکتها را مجبور میکند تا یک راهکار داخلی را ایجاد کنند یا یک راهکارخارجی برای ادامه کار خود، بپردازند. اگر راهکارهای مدیریتی نادرست انجام شوند، برنامهریزیها با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.
مشکلات علاوه بر به تأخیر انداختن برنامهی IoT بهطور نامحدود، میتوانند منجر به خرابیهایی شوند که حمایت اجرایی را تهدید کند و نیازمند هزینههای عمده ثابت باشد. در ادامه چهار عامل که میتواند نشان دهندهی عدم کفایت شاخصهای مدیریتی دستگاه شما باشد، بررسی میشود.
1. کارکنان شما زمان زیادی را برای بهروز رسانی نرمافزار صرف میکنند
حتی یک پروژه خانگی در IoT میتواند متشکل از تیمی 5 تا 8 نفره برای چندین سال برنامهریزی و پشتیبانی باشد. هر تیم به زمان و منابع موردنیاز برای پشتیبانی مداوم و هزینه عملیاتی نیاز دارد. یک تیم غیر متخصص یا عدم تجربه مدیریت دستگاه میتواند به سختی در نگهداری و یا جایگزینی دستگاههای شکست خورده مؤثر واقع شود.
با وجود راهکار از قبل تعیین شده، سازمانها میتوانند از راه دور پیکربندی، نظارت، بهروز رسانی و در نهایت انهدام تجهیزات متصل را متوقف کنند. با سازماندهی دستگاهها به گروههای منطقی، بهروز رسانیهای نرمافزاری OTA، تغییرات پیکربندی، نگهداری و مدیریت نرمافزاری میتواند کارآمدتر انجام شود. یک راهکار از پیش ساخته شده همچنین به سازمانها اجازه میدهد تا به راحتی اطلاعات تجهیزات خود را متمرکز کنند و بهروز رسانیهای به هنگام را تغییر دهند.
2. خرابی دستگاه ناشی از عدم درآمد کافی یا تولید بیکیفیت است
برای اینکه یک راهکار IoT بهطور مؤثر عمل کند، تمام دستگاهها باید به صورت آنلاین و متصل باشند تا از یکپارچگی و دقت داده اطمینان حاصل شود. کاهش حتی یک دستگاه در برنامه کل IoT میتواند منجر به از دست رفتن تولید یا حتی بدتر از آن کاهش درآمد شود. سازمانها نمیتوانند از اتصال ابرهای نا امن و یا افراد غیرمتخصص برای تعمیر دستگاههای شکست خورده استفاده کنند.
برای سرعت بخشیدن به ROI و کاهش خطر بالقوه استقرار IoT، راهکارهای از پیش ساخته شده میتواند به شما در دستیابی به این هدف کمک کند، بنابراین فرصتهای از دست رفته و محدودیتهای عملیاتی را به حداقل میرسانید. اگرچه دستیابی به این هدف میتواند هزینهی بالاتری داشته باشد اما در نهایت هزینه کل به دلیل کمینه شدن خرابی اتفاقات غیر برنامهریزی شده و هزینههای نگهداری مرتبط با آن کاهش مییابد.
3. پیچیدگی یا حجم دستگاه فراتر از ظرفیت مدیریت دستگاه فعلی است
IoT یک ترکیب چالشبرانگیز از مقیاس، امنیت و ارتباطات است. برای موفقیت، شما باید عملیات روزمره گروههای چندگانه دستگاهها را با پروفیلهای مختلف کنترل کنید. دستگاههای مرتبط با توزیع جغرافیایی نیاز به سطح بالایی از تدارکات و هماهنگی اضافی دارند که ممکن است خارج از تواناییهای فعلی تیم شما باشد.
شناسایی راندمان عملیاتی میتواند به تقویت پیشنهادات IoT کمک کند. اگر تیم شما زمان و منابع بیشتري را نسبت به نتایج کسب شده ، صرف میکند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که از راهکارهای از پیش ساخته استفاده کنید.
4. افزایش هزینههای خدمات در زمینه کاهش حاشیه
ازآنجاکه خرابی میتواند به شدت به یک برنامه مدیریت دستگاه IoT آسیب برساند، سازمانها اغلب هزینه خدمات تعمیر و نگهداری را برای اطمینان از اینکه تجهیزات دوباره راهاندازی شده است، پرداخت میکنند. اگر شما این مشکل را تجربه کردهاید، یا اگر پیشبینی میکنید، بهتر است که یک سیستمعامل مجتمع با تجربه برای استقرار و ارتقاء را انتخاب کنید. بهعنوانمثال، شما میتوانید کارهای دستی و وقتگیر مانند بازدید از دستگاههای از راه دور به صورت فیزیکی، به صورت خودکار انجام دهید. این اتوماسیون به شما این امکان را میدهد که مزایای جدیدی از قبیل هزینههای عملیاتی به حداقل رسیده، ثبات روند و کاهش تقلید را داشته باشید.