روش‌های استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کار (قسمت دوم)

روش‌های استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کار (قسمت دوم)

هوش مصنوعی (AI) اصطلاحی است که اخیراً توسط آلن تورینگ مورد استفاده قرار گرفت، هر چند که در ابتدا توسط جان مک کارتی در سال 1955 ابداع شده بود. مشخصه اولیه هوش مصنوعی سیستمی است که هوش و منطق انسان را شبیه‌سازی می‌کند. سیستم‌های AI امروزه بیش از منطق انسانی گسترش یافته‌اند.

هوش مصنوعی AI

هوش مصنوعی (AI) اصطلاحی است که اخیراً توسط آلن تورینگ مورد استفاده قرار گرفت، هرچند که در ابتدا توسط جان مک کارتی در سال 1955 ابداع شده بود. مشخصه اولیه هوش مصنوعی سیستمی است که هوش و منطق انسان را شبیه‌سازی می‌کند. سیستم‌های AI امروزه بیش از منطق انسانی گسترش یافته‌اند.

در مطلب گذشته به یکی از مزایای AI برای تقویت توان بالقوه کسب و کارها پرداختیم، در این مطلب به 4 مورد باقیمانده می‌پردازیم.

2. دستگاه‌های خسته کننده را خودکار کنید

اگر بتوانید یک فرآیند را به صورت اتوماتیک انجام دهید، می‌توانید به فرآیندهای مختلف یا توسعه سیستم‌های اتوماسیون اضافی تمرکز کنید که مسئولیت‌های بیشتر، هزینه‌ها و هدر دادن انرژی را کاهش می‌دهد.

هوش مصنوعی یک وسیله ایده‌آل است که می‌تواند کار ما را دقیق‌تر کند. امروزه هر نوع اتوماسیونی امکان‌پذیر است. بنابراین، بهتر است شروع به تفکر در مورد مهم‌ترین فاکتورهای کار یعنی زمان و مسئولیت‌های خود کنید بدین ترتیب تصور کنید یک راهکار"ایده‌آل"، یک راه‌حل "هوشمند" است که کارها را خودکار انجام دهد. اگر پاسخی پیدا کنید، به این معنی است که این راهکار می‌تواند از طریق استفاده از AI (اختصاصی) قابل دسترس باشد.

3. بهبود مدیریت

اگر می‌خواهید تأثیر و درآمد شرکت خود را افزایش دهید،AI  همان چیزی است که باید در نظر بگیرید. AI می‌تواند خود را به عنوان یک مدیر و یک رهبر با بینش‌های مبتنی بر شواهد و داده‌ها جایگزین کند و در حالی که "بینش کسب و کار" از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها را نشان می‌دهد، به شما این امکان را بدهد که آنها را درک کنید. یک مدل AI مطمئن، می‌تواند راهکارهای خاصی که می‌توانید انجام دهید را برجسته کند و یا ناهنجاری‌ها در داده‌های شما را برطرف نماید.

4. بازاریابی و تبلیغات

اگر ما کنترل بیشتری بر داده‌ها، رفتار کاربر و الگوهای پیچیده داشته باشیم، چه چیزی مانع از کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات فروش دستگاه‌های سودآور می‌شود؟ پاسخ هیچ چیزی نیست. AI در حال حاضر به ما این امکان را می‌دهد که برای نوشتن و بازنویسی مطالب در عرض چند ثانیه، از ربات‌های مختلف برای تعامل با مخاطبان و انجام دیگر کارها خودکار ساده اما وقت‌گیر استفاده کنیم.

5. شخصی‌سازی بهتر

یادگیری ماشین شما را قادر می‌سازد تا از مشتریان بالقوه و یا افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند یاد بگیرید. یک برنامه AI که به درستی تنظیم شده می‌تواند الگوهایی را در تعاملات بالقوه مشتری با وب سایت شما، در زمان تهدید یا بهترین زمان برای ارائه پیشنهادات خاص یا فرم‌های محتوا ارائه دهد و شما می‌توانید نتایج این تلاش‌ها را به یک فرایند یادگیری مداوم که در طول زمان خود را بهبود می‌بخشد، تعمیم دهید.

امروزه بیشتر برنامه‌های بازاریابی دیجیتالی در الگوریتم‌ها و برنامه‌های کاربردی خود یکپارچه‌سازی AI را آغاز کرده‌اند. همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید، صنعت AI به طور مداوم در حال تغییر و دگرگونی است. این حرکت رو به جلو است، و محیط کسب و کار ما و جهان به سرعت در حال انطباق با این فناوری جدید است.

هوش مصنوعی پیشرفت مهم بعدیست درست مثل اینترنت یا تلویزیون، این کار دنیا را برای همیشه تغییر خواهد داد. به عبارت دیگر، ما راه درازی را پیش روی خود داریم. ما به اولین کوه هوش مصنوعی صعود کردیم و حالا می‌توانیم همه افراد دیگر را ببینیم که در حال صعود هستند. ما دنبال هوش مصنوعی عمومی و ایده‌آل هستیم که می‌تواند در کنار بشریت کار کند.

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی (AI) از داده‌ها برای آموزش رایانه‌ها، تفسیر جهان اطراف آنها و تصمیم‌گیری مستقل استفاده می‌کند و پس از کامپیوتر و اینترنت پیشرفت بزرگ برای جهان ما است. در این مطلب به پنج مورد از مزایای AI برای تقویت توان بالقوه کسب و کارها اشاره می‌شود.

کاربردهای واقعیت ترکیبی و هوش مصنوعی در صنعت کشاورزی

واقعیت ترکیبی (MR) و هوش مصنوعی (AI) از تکنولوژی‌های نو ظهور در صنعت کشاورزی هستند که می‌توانند بهره‌وری مزارع را افزایش دهند. کشاورزان با استفاده از این تکنولوژی‌ها می‌تواند سلامت محصولات و تجزیه و تحلیل خاک را بررسی کنند و تجهیزات را از راه دور مدیریت کنند و فرصت‌های جدیدی برای رشد ایجاد کنند.

راهکارهای اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در روان‌درمانی (قسمت اول)

تکنولوژی IoT می‌تواند متخصصان را در جهت بهبود وضعیت سلامت بیماران خود که با مشکلات روحی روانی رو به رو هستند، تکمیل کند. Chatbot ممکن است اولین چیزی باشد که باعث می‌شود کاربر متوجه شود که زمان آن است که به دنبال کمک بیشتر باشد.

هوش مصنوعی جایگزین چه شغل‌هایی خواهد شد؟

از زمان پیدایش تکنولوژی هوش مصنوعی و فراگیر شدن آن، همواره مردم نگران جایگزین شدن ربات‌ها به جای انسان‌ها بوده‌اند. به نظر می‌رسد این یک موضوع مشترک در فیلم‌های علمی تخیلی است که یک روز، ربات‌ها به جای انسان‌ها قرار خواهند گرفت اما آیا این تخیل جای خود را به واقعیت خواهد داد؟