هوش مصنوعی (AI) از دادهها برای آموزش رایانهها، تفسیر جهان اطراف آنها و تصمیمگیری مستقل استفاده میکند و پس از کامپیوتر و اینترنت پیشرفت بزرگ برای جهان ما است. در این مطلب به پنج مورد از مزایای AI برای تقویت توان بالقوه کسب و کارها اشاره میشود. هوش مصنوعی (AI) اصطلاحی است که اخیراً توسط آلن تورینگ مورد استفاده قرار گرفت، هرچند که در ابتدا توسط جان مک کارتی در سال 1955 ساخته شد. مشخصه اولیه هوش مصنوعی"دستگاهی است که هوش و منطق انسان را شبیهسازی میکند". سیستمهای AI امروزه بیش از صرفاً گسترش منطق انسانی هستند.
هوش مصنوعی یک واژه بسیار گسترده است. برای شروع، میتوانیم آن را به دو دسته بزرگ تقسیم کنیم:
AI اختصاصی: معمولاً شامل آموزش یک مدل یا گروهی از مدلها برای انجام یک کار محدود و یا پیشبینی نتایج آینده در یک حوزهی اختصاصی تعریف شده و بر اساس اطلاعاتی که از این حوزه به دست میآید، است. اکثر کاربردهای AI امروز را میتوان به عنوان اختصاصی تعریف کرد.
AI عمومی: شامل آموزش سیستمهای کامپیوتری نه تنها برای انجام وظایف و پیشبینی نتایج در یک حوزه تعریف شده محدود است بلکه همچنین برای تعریف کردن فراتر از آن زمینه و یادگیری در افقهای جدید بدون نیاز به نظارت است.
ما همچنین میتوانیم AI را به سه حوزه تحقیقاتی تقسیم کنیم:
- هوش مصنوعی: در گذشته، اصطلاح هوش مصنوعی مختص قسمتی از سیستمها و کامپیوترهایی بود که از آمار پیشرفته محاسبات استفاده میکردند. امروزه، این عبارت به عنوان یک اسم کلی است که اغلب در همهی زمینههای مربوط به این تکنولوژی به طور نامناسبی مورد استفاده قرار میگیرد.
- یادگیری ماشین: یادگیری ماشین، زیرمجموعه AI است که بر روی آموزش مدلهای آماری محاسباتی برای یادگیری از یک مجموعه داده شناخته شده است بطوریکه توانایی درک مجموعه بعدی را دارد، استفاده میشود.
- یادگیری عمیق: یادگیری عمیق یک اصطلاح فرعی از یادگیری ماشین است. این روش به وضوح از طریق روش پردازش اطلاعات مغز الهام گرفته شده است. آنها از معماری شبکههای عصبی از نورونهایی که به لایهها متصل میشوند استفاده میکنند که میتوانند پنهان یا "عمیق" باشند، که هر کدام به
شبکه عمومی کمک میکند تا اطلاعاتی را که دریافت میکنند را بهتر درک کنند. یادگیری عمیق اساساً یک شکل الهام بخش نورولوژیک از یادگیری ماشین است که درست در لبه برش تحقیق AI است.
لازم به ذکر است که خواندن در مورد AI و اجرای آن دو چیز بسیار متفاوت است. بااینحال، ازآنجاکه شما در حال خواندن این مقاله هستید، هیچ مشکلی در جستجوی بهترین روشهای تبدیل کسب و کار خود به مدافع AI وجود ندارد. در ادامه برخی از بهترین روشها برای اعمال AI در کسب و کار شما و ایجاد نتایج مثبت، مطرح میشود.
1. استفاده از AI برای خدمات مشتری
برای اینکه ارائهی خدمات به مشتریان خود را به سطح بهتری برسانید، باید رضایت آنها را جلب کنید. شما باید انتقادات، مشکلات و نیازهای آنها را بشنوید و باید سریعاً راهحلی برای برطرف نمودن نارضایتی آنها ارائه دهید.
رباتهای AI در حال حاضر در میان کانالهای اجتماعی محبوب هستند. هنگامیکه شما شروع به گفتگو با یک نام تجاری میکنید، اغلب یک پاسخ خودکار از یک ربات دریافت خواهید کرد. این ربات میتواند هوش مصنوعی داشته باشد و بر اساس آنچه که از کلمات و قصد شما درک کرده است، جواب خواهد داد. برای مثال، زمانی که با یک بانک تماس میگیرید، میتوانید به یک ربات صحبت کنید. رباتها نه تنها به عنوان فیلتر، بلکه به عنوان ابزار اتوماسیون، به طور قابلتوجهی سرعت و بهرهوری از کارکنان بانک را بهینه میسازند.
قسمت دوم