هوای مطبوع با وسایل هوشمند کنترل کیفیت هوا-بخش اول

هوای مطبوع با وسایل هوشمند کنترل کیفیت هوا-بخش اول

تنفس هوای ناسالم در خارج از منزل برای بسیاری از ما به بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است. ذرات میکروسکوپی بسیار کوچک از اتومبیل‌ها ، قطارها ، نیروگاه‌ها ، کارخانه‌ها و منابع دیگر در هوا رها می‌شوند. این موضوع مخصوصاً برای کسانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند بسیار عادی و یک مشکل بزرگ است.

خانه‌ هوشمند

تنفس هوای ناسالم در خارج از منزل برای بسیاری از ما به بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است. ذرات میکروسکوپی بسیار کوچک از اتومبیل‌ها ، قطارها ، نیروگاه‌ها ، کارخانه‌ها و منابع دیگر در هوا رها می‌شوند. این موضوع مخصوصاً برای کسانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند بسیار عادی و یک مشکل بزرگ است.

اما کیفیت هوای داخل خانه به همان اندازه مهم است. اکثر مردم نمی‌دانند که هوایی که در خانه‌هایشان تنفس می‌شود ممکن است تا پنج برابر از فضای بیرون بدتر باشد. کیفیت هوایی که تنفس می‌کنید می‌تواند با فعالیت‌هایی نظیر آشپزی، تمیز کردن و رنگ کردن رو به وخامت رود. این فعالیت‌ها می‌توانند مواد شیمیایی آلی فرار (VOC) را منتشر کنند. مواد و مبلمان منزل نیز ممکن است این ذرات را آزاد کنند. برای ایمن‌سازی خانه خود با قفل‌کردن درب‌ها و بسته نگه داشتن پنجره‌ها، ممکن است به طور سهواً خود را در هوای ناسالم زندانی کنید.

غلظت CO2 (دی اکسید کربن) مدتهاست که به عنوان یک شاخص برای کیفیت هوای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند توسط سنسورهای کم‌هزینه اندازه‌گیری شود.

خوشبختانه طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند وجود دارد که به شما امکان می‌دهند خانه خود را از نظر کیفیت هوا نظارت کنید و به شما هشدار می‌دهد تا در صورت لزوم اقداماتی را انجام دهید.

  • Awair - نسخه 2

مانیتور هوشمند کیفیت هوا Awair هوای اطراف شما را بررسی می‌کند و دما، رطوبت ، دی اکسید کربن ، مواد شیمیایی سمی و گرد و غبار را اندازه‌گیری می‌کند. شما به برنامه می‌گویید که چه فاکتورهایی برایتان اهمیت دارد ازجمله ذرات آلرژی‌زا و غیره سپس دستگاه راهکارها و توصیه‌های بهبود هوا جهت کاهش ذرات آلرژی‌زا را به شما نشان می‌دهد و اکنون شما باید آنها را رعایت کنید تا میزان این شاخص در هوای منزلتان کاهش یابد. صفحه نمایش LED آن یک عکس لحظه‌ای سریع از کیفیت هوای فعلی شما ارائه می‌دهد.

فناوری TrueSense Awair برای دستیابی به دقت و کنترل بیشتر از مانیتور اختصاصی و تجزیه‌وتحلیل پیچیده استفاده می‌کند. TrueSense داده‌های حسگرهای یکپارچه شده در دستگاه را برای اندازه‌گیری جداگانه دما، رطوبت، گردوغبار، سطح VOC و CO2 تجزیه‌وتحلیل می‌کند. امتیاز Awair (0 تا 100) و رنگ‌ها یک مقیاس بندی از وضعیت را نشان می‌دهند. سبز برای خوب ، زرد برای متوسط و قرمز برای ضعیف است.

  • Foobot

یک مانیتور اندازه‌گیری کیفیت هوای داخلی است که به شما کمک می‌کند تا محیط خود را کنترل کنید. با خواندن مقادیر نمایش داده شده روی دستگاه فوراً خواهید دانست که هوای محیط اطراف شما آلوده است یا خیر.

Foobot با اسکن 24/7 محیط و یادگیری عادات فرد، به شما هشدارها و توصیه‌های عملی را برای داشتن هوایی تازه در خانه ارائه می‌دهد. با استفاده از یک اپلیکیشن در تلفن همراه ، قادر خواهید بود به داده‌های قبلی و شاخص‌های آلودگی به هنگام عبور از آستانه (طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی) دسترسی داشته باشید.

آلاینده‌های موجود در هوا عبارتند از: ترکیبات آلی فرار (فرمالدئید ، بنزن ، زایلن ، تولوئن و غیره) ، PM2.5 دی اکسید کربن و منوکسید کربن.

  • Netatmo

Netatmo سطح هوا ، رطوبت ، دما ، سروصدای خانه شما را اندازه‌گیری می‌کند و هنگامی‌که همه‌چیز از دست خارج می‌شود به شما هشدار می‌دهد. تمام داده‌های شما به صورت آنلاین ضبط شده و برای همیشه از طریق تلفن هوشمند، رایانه لوحی یا رایانه شخصی در دسترس شما قرار می‌گیرد.

gizmo با یک اپلیکیشن ساده و کاربردی ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد در یک نگاه متوجه شوید آیا هوا در خانه شما سالم است یا خیر. همچنین در مورد چگونگی برطرف کردن مشکلات احتمالی به شما راهکار ارائه می‌دهد. درصورتی‌که بخواهید کیفیت هوای چندین اتاق را ردیابی کنید، این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه Netatmo را از یک مکان مرکزی متصل و کنترل کنید.

همچنین می‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن ، سلامتی محیط را بررسی کنید. روی قسمت بالای دستگاه ضربه بزنید گزینه‌ی Healthy Home روشن خواهد شد و در مورد کیفیت هوا خانه شما اطلاعاتی نمایش می‌دهد.

ادامه در بخش دوم

مطالب مرتبط

خانه‌های هوشمند در سال 2020 محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد

از سال 2014 دستگاه‌های خانگی هوشمند با معرفی دستیار گوگل ، پورتال فیسبوک و آمازون اکو ، به یک کالای مرسوم تبدیل شده‌اند.

شاخص‌ترین برندها و سیستم‌های خانه هوشمند در سال 2019-بحش اول

در سال 2019 سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند خانگی بیشتر از هر زمان دیگری چشمگیر و همه‌گیر شده‌اند. استفاده از یک سیستم هوشمند دیگر فقط به این معنی نیست که از الکسا بخواهید آب و هوا را پیش‌بینی کند یا آهنگ جدید و محبوبی را پخش کند. اکنون می‌توانید از دستگاه‌های هوشمند برای کباب کردن مرغ در کباب‌پز خود استفاده کنید و یا در حالی مشغول به تماشای یک فیلم هستید چراغ‌ها را در اتاق نشیمن خاموش یا روشن نمایید.

هر آنچه باید در مورد دستیار صوتی آمازون الکسا بدانید

آمازون الکسا (Amazon Alexa) که به عنوان ساده الکسا شناخته می‌شود یک دستیار مجازی است که توسط آمازون ساخته شده و برای اولین بار در بلندگوهای هوشمند Amazon Echo و Amazon Echo Dot استفاده شده است.

شاخص‌ترین برندها و سیستم‌های خانه هوشمند در سال 2019-بخش دوم

در بخش اول این وبلاگ، به معرفی کلی سیستم‌های خانه هوشمند و برخی برندهای برتر نظیر آمازون اکو و لامپ فیلیپس Hue پرداختیم. در این مطلب تصمیم داریم به دیگر برندهای مطرح در خانه هوشمند بپردازیم.