کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت ایمنی

کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت ایمنی

در بسیاری از مناطق در سراسر جهان ساختمان‌های جدید مسکونی به سیستم‌های اطفاء حریق اتوماتیک مجهز هستند. تأثیرگذاری آن‌ها در ایمنی ساختمان‌ها انکار ناپذیر است، اما مطالعات متعدد حاکی از آن است که اثربخشی سیستم‌های اطفاء حریق بین 70 تا 93 درصد متغیر است. گرچه این رقم قابل‌ملاحظه است اما نشان دهنده‌ی ایمنی بالای این سیستم ها نیست.

اینترنت اشیا IoT

در بسیاری از مناطق در سراسر جهان ساختمان‌های جدید مسکونی به سیستم‌های اطفاء حریق اتوماتیک مجهز هستند. تأثیرگذاری آن‌ها در ایمنی ساختمان‌ها انکار ناپذیر است، اما مطالعات متعدد حاکی از آن است که اثربخشی سیستم‌های اطفاء حریق بین 70 تا 93 درصد متغیر است. گرچه این رقم قابل‌ملاحظه است اما نشان دهنده‌ی ایمنی بالای این سیستم ها نیست.

از هر 10 کپسول آتش‌نشانی در ساختمان‌ها یکی از آن‌ها در مواقع ضروری به درستی عمل نمی‌کند. 64 درصد از شکست‌ها به علت خاموش شدن سیستم است، چراکه یکی دیگر از دلایل اصلی عدم وجود تعمیر و نگهداری است.

شرکت‌های بیمه می‌توانند نقش به سزایی در کاهش این نوع صدمات داشته باشند. با ادغام فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، Blockchain، IoT، و هواپیماهای بدون سرنشین که وارد فضای بیمه می‌شوند، این بخش مجبور به تجدیدنظر در مدل صنعت آتش‌نشانی می‌شود. بازار به بلوغ می‌رسد تا بداند که بیمه دارای پتانسیل زیادی برای انقلاب در صنعت با شرکت‌های بزرگ و فناوری‌های در حال ظهور است. 

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در صنایع آتش‌نشانی انتخاب شده‌اند تا با ارائه‌ی تکنولوژی‌های هوشمند بتوانند از میزان خسارات وارده در این حوزه جلوگیری به عمل آورند.

با طراحی یک راهکار دقیق می‌توان عملکرد کپسول‌های آتش‌نشانی در ساختمان‌ها را بهبود بخشید. کپسول‌های آتش‌نشانی در آینده می‌توانند به ‌غیر از موارد ضروری نیز به صاحبان خانه کمک کنند. در واقع با افزودن سنسورهای دیگر به کپسول‌های آتش‌نشانی می‌توان امنیت کلی یک ساختمان را از جنبه‌های دیگر مثل تأمین آب آشامیدنی تضمین نمود. با اتصال به شبکه‌ی ابر، این کپسول‌ها به یک سیستم ایمنی هوشمند برای خانه‌ها و ساختمان‌ها تبدیل می‌شوند. برای مثال، حسگرها را می‌توان به آبپاش‌ها اضافه کرد تا به طور مؤثر دمای خانه را کنترل کنند.

علاوه بر این کپسول‌های هوشمند همچنین می‌توانند پس از آتش‌سوزی کمک کنند. شرکت‌هایی با استفاده از سیستم‌های کپسول‌های آتش‌نشانی پیشرفته برای اتصال به صنعت بیمه وجود دارد. این کپسول‌ها قادر به گزارش فعالیت در حین آتش‌سوزی می‌باشند که در یک جعبه سیاه ذخیره می‌شوند و فرصتی برای تحقق بخشیدن به علت آسیب و درعین‌حال تجزیه و تحلیل هر گونه اقدامات پیشگیرانه در آینده ارائه می‌دهند. این باعث می‌شود که ادعاهای بیمه برای همه طرف‌ها راحت‌تر و مقرون به ‌صرفه‌تر باشد.

آنچه باعث می‌شود که کپسول‌های آتش‌نشانی هوشمند بسیار جالب باشند این است که بر خلاف سایر دستگاه‌های هوشمند در بسیاری از خانه‌ها با یک بار هزینه می‌توان برای سالیان طولانی از آن استفاده نمود.

IoT می‌تواند صنعت آتش‌نشانی را با ارائه‌ی یک محصول که موردنیاز قانونی و یا بیمه در تمام ساختمان‌ها و خانه‌ها است ، ایمن سازد. ما امیدواریم این تکنولوژی نتیجه‌ای بیشتر از خانه‌های مدرن به دست آورد زیرا محصولات جدید در صنعت ایمنی آتش‌نشانی به کاهش خطرات، ادعاهای بیمه و انجام وظایف اضافی برای محافظت از مردم و اموال کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

اهداف اینترنت اشیا در سال 2019 چیست؟

اینترنت اشیا فعالیت خود را به عنوان یک تکنولوژی نو ظهور در سال 2019 شروع کرده است اما اهمیت آن توسط عموم مردم هنوز به طور کامل درک نشده است.

مزایای همکاری دو تکنولوژی Blockchain و IoT

از آغاز سال 2018، چند گزارش و مقاله علمی پیش‌بینی کرده بودند که همکاری و ادغام اینترنت اشیا با بلاک چین یک جهش مهم برای این تکنولوژی‌ها خواهد بود. امروزه بیشترین چالش‌های اساسی IoT مربوط به حوزه امنیت آن از جمله اطمینان از حفظ حریم خصوصی داده‌ها، ذخیره‌سازی امن داده‌ها و همچنین مسئله یکپارچگی، تداوم و سازگاری انواع مختلف داده‌ها می‌باشد.

جدیدترین پیشرفت‌های اینترنت اشیا

اخیراً FCC از افتتاح رادیو پهن باند CBRS) 3.5) گیگاهرتزی برای استفاده تجاری شهروندان خبر داده است. پیش‌ازاین، باند 3.5 گیگاهرتزی به حوزه اعضای وزارت دفاع امریکا یعنی سیستم‌های رادار دریایی ایالات‌متحده، اختصاص داشته است.

اینترنت اشیا یکی از روندهای مهم تکنولوژی در چند سال اخیر و همینطور سال‌های آینده خواهد بود و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا که پیش‌بینی شده است در سال 2019 بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهند بود، بررسی می‌شوند.