کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت کشاورزی

کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت کشاورزی

کشاورزی در آستانه یک تغییر بزرگ قرار دارد. اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) کشاورزان را قادر می‌سازد تا مدیریت کارامدی بر محصولات کشاورزی و دام‌ها داشته باشند. تجهیزات خودران کشاورزی، سیستم‌های پایش احشام، و راهکارهای دقیق کشاورزی، کشاورزان را توانمند می‌سازد تا جهان رو به رشد را تغذیه و محیط‌زیست ناپایدار خود را کنترل کنند.

کشاورزی در آستانه یک تغییر بزرگ قرار دارد. اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) کشاورزان را قادر می‌سازد تا مدیریت کارامدی بر محصولات کشاورزی و دام‌ها داشته باشند. تجهیزات خودران کشاورزی، سیستم‌های پایش احشام، و راهکارهای دقیق کشاورزی، کشاورزان را توانمند می‌سازد تا جهان رو به رشد را تغذیه و محیط‌زیست ناپایدار خود را کنترل کنند.

با شروع سال 2019 جالب است تغییراتی که در حوزه‌ی اینترنت اشیا در سال 2018 انجام شد، مورد بررسی قرار بگیرد و روند این تغییرات در سال جاری پیش‌بینی شود. بسیاری از صنایع تحت تأثیر رشد IoT قرار گرفته‌اند. به لطف این تکنولوژی محوطه دانشگاهی امن‌تر خواهد بود، اتومبیل‌ها دقیق‌تر خواهند شد، خانه‌ها شیک‌تر و بصری‌تر خواهند بود و کسب و کار ها ارزش بیشتری را به ارمغان می‌آورند.

در ادامه به بررسی تأثیرات اینترنت اشیا در حوزه‌ی کشاورزی می‌پردازیم.

تراکتورهای خودران

یکی از دلایلی که چرا مزارع ممکن است اولین استفاده کننده تجهیزات خودران (AV) باشند، این است که هیچ پیاده‌روی مزاحم و یا ساختمان‌هایی که تراکتورها می‌توانند با آن برخورد کنند وجود ندارد. زمین کشاورزی باز، یک محدوده تست کم‌خطر را فراهم می‌کند که در آن به‌کارگیری فناوری‌های در حال ظهور AV امکان‌پذیر می‌شود.

تراکتورهای خودآموز فقط ربات‌های راننده بی‌روح نیستند. آنها همچنین با هوش مصنوعی عمل می‌کنند تا بهره‌وری کشاورزی را به حداکثر برسانند. به‌عنوان‌مثال، CNH Industrial و ASI Robotics برای ساخت تراکتورهایی که از الگوریتم‌های تولید مسیر استفاده می‌کنند، همکاری کرده‌اند. بدین منظور محاسبه الگوی پوشش مناسب منطقه برای یک میدان با توجه به نوع کار، نوع وسیله نقلیه ، تعداد وسایل نقلیه در میدان پیاده‌سازی رادیوی تبدیل انجام می‌شود و ازآنجاکه این تراکتورهای رباتیک بدون راننده هستند، آنها می‌توانند عملیات خود را به صورت 24/7 اجرا کنند.

نظارت بر دامداری

کشاورزان تجاری فقط محصولات کشاورزی را پرورش نمی‌دهند؛ بسیاری نیز صدها یا هزاران دام را اداره می‌کنند. و هنگامی‌که سرمایه‌ی شما یک موجود در حال حرکت است، نظارت بر همه‌چیز از سلامت تا محل نگهداری آن می‌تواند برای موفقیت پایدار کسب و کار شما حیاتی باشد. شرکت‌هایی نظیر Telit درحال‌توسعه راهکارهای مدیریت دامداری فعال‌ شده با IoT هستند. آنها سنسورهای متصل به وسایل پوشیدنی دام را به منظور نظارت بر ضربان قلب، فشار خون، میزان تنفس، درجه حرارت و حتی هضم غذا قرار می‌دهند. این سنسورها همچنین می‌توانند مکان حیوانات مریض را ردیابی کنند. سپس سنسورها داده‌ها را به ابر می‌فرستند و به کشاورزان اجازه می‌دهند سریعتر از طریق رابط کاربر شناسایی شوند و نسبت به حل مشکلات گله‌های خود اقدام نمایند.

کندو های زنبورهای متصل

درحالی‌که بسیاری از افراد در طی این سال‌ها گل و گیاه را برای کمک به افزایش جمعیت زنبورها کشت می‌کردند، یک شرکت پرتغالی رویکرد مدرن‌تری برای نظارت بر سازندگان عسل خود را به کار گرفت. APiS 'B-App یک پلتفرم مبتنی بر وب است که اجازه می‌دهد تا سلامت زنبورها را از راه دور ارزیابی کنند. این برنامه حتی به عنوان یک ابزار مدیریت پروژه با فعال کردن زنبورداران برای برنامه‌ریزی وقایع و اجرای وظایف برای مراقبت از زنبورها عمل می‌کند .علاوه بر این، بسته Smart Hive تمام سخت‌افزار شما را فراهم می‌کند، برای مثال یک چوب پنبه برای تنظیم درجه حرارت برای کندوهای شما و یک شمارشگر که تعداد زنبورها را در هنگام ورود و خروج شمارش می‌کند.

همه اینها با Hive Monitor که در میان کندو قرار دارد و داده‌ها را به ابر منتقل می‌کند امکان‌پذیر می‌شود. فناوری APiS نه تنها باعث افزایش شانس زنده ماندن زنبورها می‌شود، بلکه از مشکل جدید سرقت زنبور عسل نیز جلوگیری می‌کند؛ تهدیدی که به دلیل کاهش تعداد حشرات افزایش یافته است.

کشاورزی دقیق

شرکت‌هایی مانند Monnit با استفاده از پرونده‌های دقیق در نظارت بر گلخانه‌ها، از سنسورهای بی‌سیم در گلخانه صنعتی بهره می‌برند. به‌طورمثال سنسور دمای گلخانه را بررسی و ثبت می‌کند و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا این داده‌ها را در نقشه خود نظارت کنند.

کشاورزی دقیق، کشاورزان را قادر می‌سازد با ارائه عمیق بینش و کنترل، کارامدتر از گذشته باشند. علاوه بر این، صنعت کشاورزی تحت تأثیر سرعت تکنولوژی‌های در حال ظهور است که می‌تواند تأثیر بزرگی در راه انجام فعالیت کشاورزان در کسب و کار داشته باشد.

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمند و چالش امنیت غذایی

امروزه امنیت غذایی به یکی از مهمترین اولویت‌های امنیتی کشورها تبدیل شده است. کاهش منابع آبی، کمبود مواد غذایی و لزوم تأمین آن برای کشورهای جهان مسائلی هستند که ظرفیت بالقوه تبدیل به بحران‌های امنیتی را دارند. اینترنت اشیا و هوشمندسازی فرایندهای کاشت تا برداشت محصولات کشاورزی، یکی از راه‌های مقابله با مخاطرات این حوزه است.

اینترنت اشیا به گرسنگی در جهان پایان می‌دهد

فناوری‌های پیشرفته در اینترنت اشیا (IoT) می‌توانند به از بین بردن علل کلیدی زباله‌های مواد غذایی کمک کنند.

بررسی دقیق IoT در کشاورزی و راه‌حل‌های هوشمند کشاورزی:

ایده‌های نوآورانه و پیشرفت‌های تکنولوژیک به صنعت کشاورزی کمک می‌کند تا تولید افزایش و تخصیص منابع بهینه شود. در اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم، شاهد تعدادی از نوآوری‌های مکانیکی مانند تراکتور و ماشین بودیم. امروزه برای تولید محصولات کشاورزی بیشتر با هزینه‌های پایین‌تر و مصرف بهینه منابع از اینترنت اشیا (IoT) استفاده می‌شود. IoT از راه‌اندازی یک راهکار هوشمند و جامع در کشاورزی تا تولید یک سنسور خاص برای بازار می تواند ایفای نقش کند.

پیشرفت تکنولوژی در طول زمان بر روی صنایع مختلف تاثیر گذاشته و استفاده از Drone ها در کشاورزی مثال بسیار خوبی در این زمینه است . Drone ها به منظور ارتقاء زمینه های مختلف کشاورزی از جمله ارزیابی سلامت محصول، آبیاری، نظارت بر محصول، سمپاشی و تجزیه و تحلیل خاک و زمین استفاده می شوند.