در بخش اول این وبلاگ، ما در مورد چالشهایی که معماران و توسعه دهندگان املاک معمولاً هنگام جستجو برای درک ارزش واقعی استفاده از واقعیت مجازی (VR) در معماری دارند،، بحث کردیم. در حال حاضر ، میتوانیم به این هدف دست یابیم که یک تور واقعیت مجازی بیش از حد واقع گرایانه ایجاد کنیم که میتواند تورهای واقعی جلوه کند. همچنین میتوانیم عناصری را اضافه کنیم که باعث جذاب تر و معنیدار شدن ساختمان برای مشتری شود.
در این مطلب تصمیم داریم به مسائل بیشتری بپردازیم و ترسهایی را که برخی از معماران و توسعه دهندگان املاک از فناوری VR دارند را از بین ببریم.
چالش 4: واقعیت مجازی گاهی اوقات ایزوله است
افرادی که VR را امتحان کردهاند قبل از اجرا به احساس انزوا اعتراف می کنند. برای برخی، تجربه انفرادی VR لذت بخش است اما مواردی وجود دارد که مردم ترس از غوطهور شدن در VR دارند.
هنگامی که این اتفاق میافتد بهتر است به آن فرد اطمینان دهید که به تنهایی نمیرود و میتوانند یک گروه را با یک تنظیم فیزیکی VR مشاهده کند. با یک تنظیم چند کاربره، VR میتواند اجتماعی باشد. افراد در یک اتاق میتوانند با محیط VR تعامل برقرار کنند و ضمن آزمایش آن، از فضای واقعی خود بگویند.
چالش 5: مشتری ها به ندرت به تنهایی تصمیم می گیرند
معمولاً بیش از یک تصمیم گیرنده وجود دارد. مشتریان به ندرت هنگام خرید ملک به تنهایی تصمیمگیری میکنند. این فرایند یک کار مشترک است. آنها همیشه این کار را با شریک زندگی، دوستان، بستگان یا والدینشان انجام میدهند و به شخصی احتیاج دارند که بتواند در مورد سرمایه گذاری بالقوه با وی بحث کنند.
بعضی اوقات، سایر ذینفعان بسیار دور هستند (به عنوان مثال در کشور، ایالت یا شهر دیگری ساکن هستند) و نمیتوانند آن را به صورت یک VR در دفتر مشاهده کنند.
به همین دلیل سعی شده که VR به یک رایانه رومیزی، لپ تاپ، تلفن هوشمند، تبلت و هدست VR متصل شود تا مردم حین بازدید از یک ملک، مشاوران خود را هم مشاهده کنند. خریداران همچنین میتوانند طراحی خانه آینده خود را با استفاده از VR سفارشی و نهایی کنند و توسعه دهندگان املاک و معماران می توانند از این ویژگی برای درگیر کردن مشتری خود در روند طراحی استفاده کنند.