بریتانیا یک میلیارد پوند برای هوش مصنوعی هزینه می‌کند

بریتانیا یک میلیارد پوند بر روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می‌کند

بریتانیا در نظر دارد یک میلیارد پوند در زمینه توسعه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند. در مارس ۲۰۱۷ دولت بریتانیا از Jerome Pesenti خواست تا راهکارهای لازم برای استقرار هوش مصنوعی را بررسی کند، که نتیجه این بررسی تهیه یک بسته ۱ میلیارد پوندی برای حمایت از توسعه هوش مصنوعی در صنعت، دانشگاه و سراسر کشور بود. این سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۹ شروع به شکوفایی خواهد کرد.

بریتانیا در نظر دارد یک میلیارد پوند در زمینه توسعه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند. در مارس ۲۰۱۷ دولت بریتانیا از Jerome Pesenti خواست تا راهکارهای لازم برای استقرار هوش مصنوعی را بررسی کند، که نتیجه این بررسی تهیه یک بسته ۱ میلیارد پوندی برای حمایت از توسعه هوش مصنوعی در صنعت، دانشگاه و سراسر کشور بود. این سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۹ شروع به شکوفایی خواهد کرد.

حوزه‌های موردنظر شامل چهار موضوع راهبری، مهارت‌ها، پذیرش و داده‌ را شامل می‌شود. رهبری توسط یک شورای علمی جدید ارائه خواهد شد که توسط Tabitha Goldstasub، یکی از بنیانگذاران CognitionX و متخصصان این بخش هدایت خواهد شد. Demis Hassabis مشاور دفتر جدید (OAI) است که بخشی از BEIS و DCMS است. یکی از اولین اقدامات این شورا همکاری با UKRI و ایجاد ۲۰ مرکز آموزش عالی AI در دانشگاه‌های انگلستان خواهد بود که در اکتبر ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، بریتانیا دارای شکاف در مهارت‌های هوش مصنوعی است که اگر بخواهد در خط مقدم نوآوری هوش مصنوعی بماند، باید این مهم را درنظر بگیرد. از اکتبر ۲۰۱۹، بریتانیا شاهد تاسیس دانشگاه صنعتی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (Machine Learning) در دانشگاه‌ها خواهد بود که در حال حاضر برنامه‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی قوی را شروع کرده‌اند. دانشگاه‌های این کشور از سال ۲۰۲۰، تعداد ۲۰۰ دانشجوی دیگر را در رشته‌های AI/ML فارغ‌التحصیل خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۰ قصد دارد دوره‌های تبدیل MSc را ایجاد کند تا دانشجویان از رشته‌های پایه مهارت‌هایی که لازمه کار هوش مصنوعی است، را کسب کنند.

آنها همچنین کمپینی برای افزایش و تنوع نیروی کار در AI اجرا خواهند کرد. همانطور که محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای بخشی از زندگی ما می‌شوند، ضروری خواهد بود که این بخش تحت سلطه یک جنس، گروه سنی، نژاد یا فرهنگ نباشد. به عنوان مثال ممکن است به روش‌های جدید برای توازن جنسیتی فکر کنیم، زیرا این رویکرد در طی 30 سال گذشته موثر نبوده است.

آژانس نوآوری دولت بریتانیا (Innovate UK) و برخی دیگر در حال ترویج پذیرش AI از طریق صنایع و کسب و کارها و در واقع درون خود دولت از طریق آموزش و آگاهی هستند. این کشور همچنین یک ماموریت ویژه برای توسعه هوش مصنوعی با عنوان "پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری‌های مزمن را تا سال ۲۰۳۰" تصویب کرده ‌است، که اجرا خواهد کرد.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای هر کسی که در هوش مصنوعی کار می‌کند، یافتن راه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز برای آموزش الگوریتم ها به صورت ایمن و مطمئن است. برای رفع این مورد با یک مرکز جدید دانش و نوآوری اطلاعات، درباره "صحت داده‌ها" مشاوره خواهد شد. OAI ها، مطالعات موردی در مورد صحت داده‌ها را پایه‌ریزی می‌کنند، اما برای توسعه مثال‌های عملی که دیگران می‌توانند کپی کنند، باید انتخاب شوند.

اگرچه سال‌های زیادی طول خواهد کشید تا بتوان تاثیر مداخله دولت بر توسعه هوش مصنوعی را ارزیابی کرد، با این حال، یک چیز روشن است: باید در سطح بین‌المللی همکاری صورت گیرد. هوش مصنوعی دارای پتانسیل حل بسیاری از بزرگ‌ترین چالش‌های جامعه در قرن بیست و یکم است. اما تنها با ادغام منابع، اطلاعات، نتایج تحقیقات، مهارت‌ها و تخصص قادر خواهیم بود به نتایجی که نیاز داریم، دست یابیم. شورای جدید هوش مصنوعی بریتانیا این اطمینان را می دهد که این راهبرد، شرکت‌های انگلیسی را قادر به رقابت های بین‌المللی، فروش محصولات و خدمات خواهد کرد.

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به بازاریابان کمک کند

برای متخصصان بازاریابی امروز، همه‌چیز در مورد داده‌ها تمایز است. بینش درست و ترکیب اطلاعات باهم، وجه تمایز از جمعیت است. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) می‌تواند در این مورد کمک کند اما این به همان اندازه ساده نیست.

تحویل کالا با ربات‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی

JD، دومین شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چین، در ماه نوامبر 2018 ربات مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد که می‌تواند تا فاصله 5 کیلومتری کالاها را تحویل دهد.

هوش مصنوعی خطر آسیب‌های کلیه را از یادداشت‌های بالینی تشخیص می‌دهد

آسیب شدید کلیه (AKI) بیماریست که در آن کلیه‌ها بطور ناگهانی نمی‌توانند مواد زائد را از خون بگیرند، در نتیجه سیستم کلیوی بیماران مبتلا دچار اختلال می‌شود.

هوش مصنوعی در هواپیماهای ایرباس

اخیراً ایرباس تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و رایانش ابری برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها در سیستم‌های هواپیمایی به‌کار گرفته است.