راه‌اندازی خدمات اجاره خودرو با استفاده از اینترنت اشیا

راه‌اندازی خدمات اجاره خودرو با استفاده از اینترنت اشیا

اخیراً کره‌ی جنوبی برای راه‌اندازی خدمات اجاره‌ی ماشین از شبکه‌ی IoT استفاده می‌کند و بدین منظور اپراتور ملی SK Telecom در این پروژه همکاری خواهد کرد.

اخیراً کره‌ی جنوبی برای راه‌اندازی خدمات اجاره‌ی ماشین از شبکه‌ی IoT استفاده می‌کند و بدین منظور اپراتور ملی SK Telecom در این پروژه همکاری خواهد کرد. در این شبکه اگرچه سرعت انتقال داده‌ها کم است اما درعین‌حال نیاز به توان کمتری برای انتقال آن‌ها دارد و به نظر می‌رسد سرعت 300 کیلوبیت در ثانیه برای انتقال اطلاعات حیاتی اتومبیل‌ها کافی باشد.

شبکه‌های SK از IoT برای بررسی وضعیت موتور، میزان استفاده و نظارت بر کدهای مربوط به عملکرد خودرو استفاده می‌کنند. خبرها حاکی از آنست که در آینده، با استفاده از این شبکه‌ها می‌توان عملکرد هر راننده را کنترل نمود و با استفاده از این امر به کسانی که عملکرد بهتری حین رانندگی با اتومبیل‌های اجاره‌ای دارند، در نرخ اجاره تخفیف داد.

در ماه جولای، این شرکت با Hyundai برای ارائه‌ی خدمات هوش مصنوعی (AI) به خانه‌ها همکاری می‌کرد و اخیراً با BMW در زمینه خدمات خودرو هوشمند قرارداد وضع کرده است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد تا سال آینده که شبکه 5G شرکت راه‌اندازی می‌شود، خدمات آن ارائه نخواهد شد.

مطالب مرتبط

فولکس‌واگن با همکاری مایکروسافت سیستم ابری اتومبیل‌های خودران راه اندازی می‌کند

فولکس‌واگن با همکاری مایکروسافت به دنبال راه اندازی سیستم ابری اتومبیل‌های خودران (Automotive Cloud) است.

قوانین جدید برای تولید کنندگان ماشین‌های خودران

سخنگوی دولت انگلیس در آخرین نشست خبری تایید کرد در صورتی که اتومبیل‌های خودران باعث ایجاد خسارت در هر سطحی شوند، سازندگان آن با زندان مواجه خواهند شد.

راه اندازی سیستم پارک اتوماتیک خودرو در چین

به تازگی کمپانی‌های بوش و دایملر با همکاری یکدیگر موفق به راه اندازی سیستم پارک اتومبیل به صورت اتوماتیک در چین شدند.