ربات‌های هوشمند به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک می‌کنند

ربات‌های هوشمند به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک می‌کنند

چین به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای مهار گسترش COVID-19 از ربات‌های هوشمند 5G patrol تولید شده توسط Guangzhou Gosuncn Robot Co.,Ltd، برای نظارت بر ماسک و دمای بدن افردا در اماکن عمومی استفاده می‌کند.

چین به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای مهار گسترش COVID-19 از ربات‌های هوشمند 5G patrol تولید شده توسط Guangzhou Gosuncn Robot Co.,Ltd، برای نظارت بر ماسک و دمای بدن افردا در اماکن عمومی استفاده می‌کند.

به دنبال شیوع COVID-19، شرکت Guangzhou Gosuncn Robot Co.,Ltd، ارائه دهنده محصولات و خدمات شهر هوشمند و اینترنت اشیا (IoT)، ربات هوشمند 5G patrol خود را با قابلیت‌های جدید به منظور کمک به افسران پلیس درجه یک در انجام پیشگیری از بیماری ارتقا داده است.

از آنجا که اندازه‌گیری دستی دمای بدن توسط پرسنل ایمنی را در معرض خطرات احتمالی سلامتی قرار می‌دهد، این ربات‌ها مجهز به 5 دوربین با وضوح بالا و دماسنج مادون قرمز هستند که قادر به اسکن دمای 10 نفر به طور همزمان در شعاع 5 متر هستند. در صورت مشاهده درجه حرارت بالا یا عدم وجود ماسک، ربات‌ها هشدار را به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌کنند.

تمام داده‌ها به صورت آنلاین برای تصمیم‌گیری و پاسخ به یک مرکز کنترل منتقل شوند. علاوه بر این اگرچه این ربات‌ها ماشین‌های خودران هستند اما می‌توانند از راه دور نیز کنترل شوند در نتیجه نیروی انسانی با کاهش مسئولیت‌های گشت زنی و جلوگیری از شیوع عفونت محافظت می‌شود. جای تعجب نیست که این ربات‌های هوشمند پیش از این در فرودگاه‌ها و مراکز خرید در شهرهای گوانگژو، شانگهای، ژی آن و گویانگ مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

این ربات‌ها مجهز به هوش مصنوعی، رایانش ابری و فناوری‌های داده بزرگ را برای سنجش محیطی، تصمیم‌گیری پویا، کنترل حرکت خودران و همچنین سنجش رفتاری و تعامل با یکدیگر هستند. برای استفاده از این چنین محاسبات پیشرفته‌ای، این ربات‌ها به یک کامپیوتر صنعتی (Edge) با کارایی بالا مدلMIC-770 مجهز شده است. این کامپیوتر می‌تواند به طور گسترده‌ای در امنیت شهری، تجهیزات هوشمند، وسایل نقلیه خودران، سرورهای هوش مصنوعی، تجهیزات بازرسی پزشکی بالا با امنیت بالا و راهکارهای بینایی ماشین و برنامه‌های متنوع اتوماسیون صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

مطالب مرتبط

استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا برای تشخیص بیماری کرونا

محققان دانشگاه UMass می‌گویند که استفاده از یک دستگاه Raspberry Pi edge می‌تواند به شناسایی علائم شبه آنفلوانزا کمک کند و دامنه وسیعی از ابزارهای مورد استفاده برای ردیابی شیوع بیماری را افزایش می‌دهد.

دولت‌ها در مورد کرونا ویروس با غول‌های تکنولوژی مشورت می‌کنند

کاخ سفید میزبان جلساتی با نمایندگان بزرگترین شرکتهای فناوری جهان برای بحث در مورد شیوع کرونا ویروس است و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز جلسه‌ای را با نمایندگان بزرگترین شرکتهای فناوری در خیابان داونینگ برگزار کرده است.

هوش مصنوعی خطر ابتلا افراد به کرونا ویروس را ارزیابی می‌کند

محققان به زودی اپلیکیشن هوشمندی را تولید می‌کنند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را بر اساس احساس و مکانی که در آن قرار گرفته‌اید، ارزیابی می‌کند و افراد مورد نظر را به نزدیکترین مرکز آزمایش، هدایت می‌کند.

IDC از کاهش چشمگیر بازار نیمه‌هادی‌ها با همه‌گیرشدن کووید 19 خبر می‌دهد

IDC تحلیلی غم‌انگیز از بازار نیمه‌هادی‌ها را با شروع همه‌گیر شدن بیماری Covid-19 ارائه داده است که کاهش قابل‌توجهی در مقایسه با رشد کلی و جزئی پیش‌بینی شده، نشان می‌دهد.