هوش مصنوعی خطر ابتلا افراد به کرونا ویروس را ارزیابی می‌کند

هوش مصنوعی خطر ابتلا افراد به کرونا ویروس را ارزیابی می‌کند

محققان به زودی اپلیکیشن هوشمندی را تولید می‌کنند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را بر اساس احساس و مکانی که در آن قرار گرفته‌اید، ارزیابی می‌کند و افراد مورد نظر را به نزدیکترین مرکز آزمایش، هدایت می‌کند.

محققان به زودی اپلیکیشن هوشمندی را تولید می‌کنند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را بر اساس احساس و مکانی که در آن قرار گرفته‌اید، ارزیابی می‌کند و افراد مورد نظر را به نزدیکترین مرکز آزمایش، هدایت می‌کند.

محققان دانشکده پزشکی جورجیا در ژورنال کنترل عفونت و اپیدمیولوژی بیمارستان گزارش می‌دهند این اطلاعات به مسئولان بهداشت و درمان محلی و عمومی کمک خواهد کرد تا اطلاعات واقعی را در مورد جمعیت آماری در حال ظهور کسانی که در معرض خطر ابتلا به کروناویروس قرار دارند، داشته باشند تا بتوانند اقدامات ابتکاری و پیشگیرانه را انجام دهند.

دکتر Arni S.R. Srinivasa Rao در این باره می‌گوید: "ما با شناسایی افرادی که در معرض خطر ابتلا به کروناویروس هستند، سرعت دسترسی آنها به غربالگری و مراقبت‌های پزشکی و کاهش شیوع این بیماری عفونی را افزایش می‌دهیم." Srinivasa Rao مدیر آزمایشگاه تئوری و مدل سازی ریاضی در بخش بیماریهای عفونی MCG در دانشگاه آگوستا مسئول این مطالعه است.

رائو و همكار دكتر خوزه وازكز رئیس بخش بیماری‌های عفونی MCG، با توسعه دهندگان در تلاشند تا اپلیکیشن را نهایی كنند و طی چند هفته رایگان در دسترس باشد.

اپلیکیشن از افراد سؤال می‌کند که در کجا زندگی می‌کنند. سایر اطلاعات جمعیتی نظیر جنسیت، سن و نژاد و تماس با فردی که به بیماری کرونا ویروس مبتلا بوده یا سفر به مناطقی نظیر ایتالیا و چین با شیوع نسبتاً زیاد عفونت ویروسی در 14 روز گذشته را جمع آوری می‌کند.

همچنین در مورد علائم شایع عفونت و مدت زمان آنها از جمله تب، سرفه، تنگی نفس، خستگی، تولید خلط، سردرد، اسهال و ذات الریه سؤال خواهد شد. این اطلاعات مشابه از کسانی که با فرد زندگی می‌کنند نیز جمع‌آوری می‌شود.

سپس هوش مصنوعی از یک الگوریتم Rao برای ارزیابی سریع اطلاعات فرد استفاده خواهد کرد و میزان ریسک ارزیابی می‌شود و به نزدیکترین مرکز با توانایی آزمایش هشدار می‌دهد که احتمالاً باید بررسی بهداشتی از فرد مورد نظر صورت پذیرد.

اطلاعات جمعی بسیاری از افراد به شناسایی سریع و دقیق مناطق جغرافیایی از جمله شهرها، شهرستانها و روستاها که ویروس در آن انتشار یافته است کمک می‌کند و خطر نسبی در آن منطقه را کاهش می‌دهد. همچنین محققان می‌توانند درباره شیوع ویروس اطلاعات بیشتری کسب كنند.

پس از آماده شدن اپلیکیشن، آن را در دامنه augusta.edu و به احتمال زیاد در فروشگاه‌های اپلیکیشن بر روی سیستم عامل‌های iOS و Android راه‌اندازی می‌کنند.

این فناوری می‌تواند به شناسایی سریعتر موارد احتمالی کمک کند، با ذکر این نکته که اپلیکیشن coronavirus می‌تواند با سایر بیماری‌های عفونی نیز سازگار شود. دسترسی و سرعت اپلیکیشن هوشمند به این معنی است که می‌توان از آن برای غربالگری در هر کجا که جمعیت زیادی جمع می‌شوند مانند رویدادهای مهم ورزشی نیز استفاده کرد.

خوزه وازكز نیز در این باره می‌گوید: "ما در تلاشیم میزان قرار گرفتن افرادی كه بیمار نیستند در برابر افراد مبتلا را كاهش دهیم. همچنین می‌خواهیم اطمینان حاصل كنیم كه افراد آلوده به تشخیص قطعی و مراقبت مورد نیاز سریعتر دسترسی پیدا كنند."

رائو در ادامه می‌گوید: "مردم دیگر نباید منتظر بمانند که بیمارستان‌ها مستقیماً آنها را معاینه کنند. ما می‌خواهیم زندگی مردم را ساده کنیم و نگرانی‌های آنها را با دریافت مستقیم اطلاعات به آنها از بین ببریم."

اگر نگرانی در مورد coronavirus باعث شود بسیاری از مردم در بیمارستان‌ها حضور یابند در حالی که بسیاری از آنها مبتلا به بیماری آنفولانزا هستند، امکانات بیش از حد تحت الشعاع قرار داده می‌شوند و احتمال ابتلا آنها به ویروس بیشتر می‌شود.

آزمایشات مربوط به کروناویروس که شامل آزمایش از مخاط سوراخ بینی و دهان و آنالیز خلط است اکنون توسط CDC به طور گسترده توزیع می‌شود، همچنین سازمان غذا و دارو به برخی از آزمایشگاه‌های پیشرفته‌تر به ویژه آزمایشگاه‌های مراکز پزشکی آکادمیک اجازه داده است مانند مرکز پزشکی دانشگاه آگوستا که از روش‌های خاص خود برای جستجوی نشانه های عفونت ویروسی استفاده کند. این هفته در حدود 90 هزار مورد کرونا ویروس در 62 کشور گزارش شده است که بیشترین میزان ابتلا به آن در چین است.

CDC و WHO می‌گویند که ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید تاریخچه دقیقی را در مورد افرادی که از نظر تب و بیماری حاد تنفسی مورد ارزیابی قرار می گیرند، بدست آورند.

مطالب مرتبط

الگوریتم هوش مصنوعی تطبیق رفتار انسان با شغل وی

شرکت استارتاپی SCIKEY که در زمینه منابع انسانی (HR) فعالیت می‌کند با ابداع الگوریتم انعطاف‌پذیر MindMatch و استفاده از هوش مصنوعی (AI) الگوهای رفتاری کارمندان را درک می‌کند و رفتار آنها را در مواجهه با شغل هر فرد پیش‌بینی می‌کند.

پیش‌بینی بار شبکه برق با استفاده از کنتورهای هوشمند و هوش مصنوعی

پیش‌بینی بار الکتریکی به دلیل پیچیدگی و تغییرپذیری و میزان استفاده هنوز هم یک چالش است. با پیشرفت‌های اخیر اینترنت اشیا (IoT)، کنتورهای هوشمند و پیش‌بینی آب‌وهوا با استفاده از یادگیری ماشین (ML)، توانایی تجزیه‌وتحلیل الگوهای استفاده و برآورد نیازهای آینده برای کمک به تعادل شبکه برق به وجود آمده است.

هوش مصنوعی ابزار اندازه‌گیری و نظارت بر شهرهای هوشمند

آخرین گزارش منتشر شده توسط ABI Research ، پیش‌بینی کرده است که هوش مصنوعی بخش قابل‌توجهی از شهر هوشمند را تحت نظارت خود در آورده است و تعداد ارتباطات در سال 2026 به 87 درصد می‌رسد.

شرکت brezzl در حال توسعه محصولات هوشمندمدرن و پایدار است و اخیراً یک کمپینی با عنوان Indiegogo برای تأمین بودجه چشم یخچال (Fridge Eye) ایجاد کرده است که باعث می‌شود محتویات یخچال و فریزر در زمان واقعی قابل مشاهده باشد. خریداران از طریق اپلیکیشن تلفن‌های هوشمند می‌توانند هنگام خرید مواد غذایی به میزان مواد غذایی موجود در یخچال خود نیز دسترسی داشته باشند.