هوش مصنوعی ابزار اندازه‌گیری و نظارت بر شهرهای هوشمند

هوش مصنوعی ابزار اندازه‌گیری و نظارت بر شهرهای هوشمند

آخرین گزارش منتشر شده توسط ABI Research ، پیش‌بینی کرده است که هوش مصنوعی بخش قابل‌توجهی از شهر هوشمند را تحت نظارت خود در آورده است و تعداد ارتباطات در سال 2026 به 87 درصد می‌رسد.

آخرین گزارش داده‌های بازار شهرهای هوشمند که توسط ABI Research منتشر شده، پیش‌بینی کرده است که هوش مصنوعی بخش قابل‌توجهی از شهر هوشمند را تحت نظارت خود در آورده است و تعداد ارتباطات در سال 2026 به 87 درصد می‌رسد.

بر اساس این گزارش، اگرچه دوربین‌های نظارتی با قابلیت محاسبه هوش مصنوعی از فروشندگانی نظیر NVIDIA در حال حاضر وجود دارند اما زمان تأخیر پایین شبکه‌ی G5 قابلیت پاسخگویی در زمان واقعی را با استفاده از قابلیت‌های قدرتمند هوش مصنوعی فراهم می‌کند.

دومینیک بونت معاون و کارشناس تحقیقات بازار در ABI Research در این باره می‌گوید: "کاربردهای اندازه‌گیری و نظارت توسط هوش مصنوعی (AI) و فناوری‌های یادگیری عمیق در حال افزایش است تا موارد استفاده نظیر تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و کاربردهای پیشرفته ایمنی حین کار با دستگاه‌ها افزایش یابد. هوش مصنوعی برای سیستم‌های هشدار، تشخیص نشت آب و سایر ناهنجاری‌ها، مدیریت ترافیک و ایمنی در جاده‌ها مستقر می‌شود."

شرکت TM Forum یک نقشه عملیاتی از شهر هوشمند منتشر کرده است که شامل ابزارهای مهم و حیاتی برای طراحی و توسعه شهر هوشمند و کمک به مناطق شهری در استفاده آسان از فناوری، بهره‌برداری و نیازهای سرمایه‌گذاری است. در حال حاضر 10 شهر چین برای انجام کلیه برنامه‌ها و کاربردهای خود از جمله JINan و Loudi از این نقشه استفاده می‌کنند.

این برنامه بخش اصلی از کار مشارکتیست که با هدف کمک به ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطاتی و فروشندگان تجاری برای بهره‌مندی از اقتصاد 5G متمرکز است. این برنامه همچنین شامل معیارها، اثبات کاتالیزور پروژه‌های مفهومی، مطالعات موردی و مجموعه مؤلفعه‌های اینترنت اشیا (IoT) برای مدیریت نقاط پایانی تجهیزات اینترنت اشیا به صورت گسترده می‌باشد.

مطالب مرتبط

آپارتمان‌های هوشمند

بازار خانه‌های هوشمند داغ است اما آپارتمان‌های هوشمند چطور؟ ماه گذشته شرکت SmartRent یک سرمایه‌گذاری استراتژیک از صندوق آمازون Alexa دریافت کرد که به وسیله آن می‌توان بینش عمیق‌تری از پلتفرم خانه هوشمند خود برای مدیران املاک و بنگاه‌های اجاره املاک در اکوسیستم آمازون فراهم کند.

تویوتا شهر هوشمند می‌سازد

تویوتا در حال ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 2000 نفر برای آزمایش هوش مصنوعی، ربات‌ها و اتومبیل‌های خودران است.

شرکت Ingenu برنامه Smarter City را برای برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا راه‌اندازی می‌کند

شرکت Ingenu، پیشگام در ارائه دستگاه‌های متصل، از آغاز برنامه Smarter City خود خبر داد. این برنامه یک پلتفرم هوشمند شهری است که بر اساس فناوری بی‌سیم دسترسی چندگانه (RPMA) انحصاری شرکت Ingenu و نوآوری اکوسیستم‌های متنوع شرکا و با پشتیبانی از رمزنگاری end-to-end تهیه شده است.

هشدارهای امنیتی شرکت ABI Research در مورد آسیب‌پذیری‌های شهرهای هوشمند

شرکت تحلیلگر ABI Research جدیدترین گزارش خود را با یک لحن هشدار آمیز در مورد امنیت شهرهای هوشمند منتشر کرده ‌است و استدلال می‌کند که با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا (IoT)، برخی صنایع خاص به دلیل کم اهمیت دانستن مسائل امنیتی و کمبود منابع مالی در برابر حملات سایبری بسیار آسیب‌پذیر هستند.