شبکه ریلی بریتانیا از واقعیت افزوده برای نمایش نسل بعدی پل‌های عابر پیاده استفاده می‌کند

شبکه ریلی بریتانیا از واقعیت افزوده برای نمایش نسل بعدی پل‌های عابر پیاده استفاده می‌کند

شبکه ریلی بریتانیا یک برنامه کاربردی هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) را با نام ARki معرفی کرده است که تعامل بین شرکت راه‌آهن و مسافران را فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند مسیرهای جدید پیاده‌روی نظیر پل‌های عابر پیاده در ایستگاه‌های قطار را با استفاده از گوشی هوشمند مشاهده کنند.

شبکه ریلی بریتانیا یک برنامه کاربردی هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) را با نام ARki معرفی کرده است که تعامل بین شرکت راه‌آهن و مسافران را فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند مسیرهای جدید پیاده‌روی نظیر پل‌های عابر پیاده در ایستگاه‌های قطار را با استفاده از گوشی هوشمند مشاهده کنند.

این برنامه که توسط شرکت Darf Design مستقر در لندن توسعه یافته است، با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده تجسم سه‌بعدی از ساختمان‌ها را با جزئیات کامل فراهم می‌کند و به مسافران و جوامع کمک می‌کند تا آینده محل زندگی خود را به نمایش عموم بگذارند. شرکت راه‌آهن نیز برای نمایش نسل‌ جدید پل‌های عابر پیاده نمادهایی با نام Beacon، Ribbon و Frameدر ایستگاه ها نصب می‌کند.

سحر فیکوحی بنیانگذار شرکت Darf Design و توسعه‌دهنده اپلیکیشن ARki دراین‌باره می‌گوید: "چشم‌انداز ما این است که به طراحان اجازه دهیم که مدل‌های سه‌بعدی خود را در دنیای واقعی به اشتراک بگذارند. برای مردم بسیار نادر است که این دسترسی را به نقاشی‌های معماران واقعی بدست آورد و این اولین نمونه از تجسمات یک به یک در مورد پروژه‌های آینده است. این برنامه به دموکراتیک کردن شیوه طراحی و ساخت سازه‌ها با ارائه دسترسی عمومی به آنها در مراحل اولیه انتخاب طراحی کمک می‌کند."

Darf Design اخیراً در فهرست شرکت‌های Digital Catapult’s Augmentor programme قرار گرفت كه به تسریع سرمایه‌گذاری بریتانیا در فناوری‌های همه‌جانبه نظیر واقعیت افزوده (AR) کمک می‌کند.

پروژه راه‌آهن پر سرعت 2 (HS2) با همکاری کالج ملی راه‌آهن پر سرعت، شرکت مشاور مدیریت بازرگانی Inventya و یک برنامه آموزشی AR برای کارمندان آینده ایستگاه در مرکز Old Oak Common شمال لندن اجرا خواهد شد. برنامه آموزشی AR مزایای خوبی برای توسعه این مرکز به همراه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

پیش‌بینی آینده واقعیت افزوده در سال 2019 و فراتر از آن

آیا هنوز زود است که بگوییم آینده واقعیت افزوده (AR) روشن است یا نه؟ این تکنولوژی در حال گسترش است، غول‌هایی نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت و Magic Leap در حال ساخت محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری واقعیت افزوده (AR) هستند.

چین تا سال 2023 بیش از 65 میلیارد دلار در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت بین‌المللی IDC، سرمایه‌گذاری بازار چین در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (VR/AR) تا سال 2023 از مرز 65.21 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ابزاری در خدمت برند سازی

مطالعه‌ی جدید انجام‌شده توسط شرکت تحقیقاتی و استراتژیست Magid نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می‌توانند نقش مهمی در افزایش ادراک برندهای تجاری داشته باشند.

روند صعودی بهره‌برداری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده‌فروشی

شرکت Khronos توسعه‌دهنده استانداردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (OpenXR) اعلام کرده‌است با گروه قابل‌توجهی از خرده‌فروشان و شرکت‌های فناور برای ایجاد نسخه‌های سه‌بعدی (3D) از محصولات و مناسب برای برنامه‌های کاربردی AR و VR و همچنین دیگر پلتفرم‌های خرید آنلاین سه‌بعدی همکاری خواهد کرد.