غولهای تکنولوژی خانه هوشمند سامسونگ و مایکروسافت، پلتفرم اینترنت اشیا Azure Digital Twins IoT و پلتفرم SmartThings را به منظور ایجاد تجربیات بهتر برای کاربران ادغام میکنند.
شرکتهای سامسونگ الکترونیک و مایکروسافت هفته گذشته در بیانیهای همکاری جهانی خود را با هدف دیجیتالیسازی صنعت مدیریت املاک و مستغلات و دارایی با استفاده از پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) Microsoft Azure و خدمات ابری به همراه دستگاههای هوشمند این شرکت، اعلام کردند.
این دو شرکت بر روی تعدادی طرح آزمایشی از جمله یکی در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) که به دنبال بهینهسازی عملیات نگهداری ساختمان و همچنین ارائه تجربیات بهتر برای ساکنان و تکنسینها است، کار میکنند.
پیشبینی میشود بازار این مجموعه مشترک تا سال 2022 ، 298 میلیون دلار ارزش داشته باشد. مایکروسافت پلتفرمهای Azure Digital Twins و Dynamics 365 Field Service را برای جمعآوری و تجزیهوتحلیل دادههای اینترنت اشیا (IoT) جمعآوری شده از سنسورهای هوشمند بهم پیوسته مستقر خواهد کرد.
پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) Azureمایکروسافت قادر به پردازش اطلاعات دریافتی از میلیونها نقطه اطراف ساختمان است و همچنین میتواند در تعیین اولویت مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری که نیاز به آدرسدهی دارند، کمک کند.
یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI) موجود در پلتفرم Azure IoT مایکروسافت توانایی تصمیمی گیری را افزایش میدهد و باعث افزایش بهرهوری کارکنان تعمیر و نگهداری میشود و زمان برنامهریزی در تماسهای خدماتی را کاهش میدهد. از طریق پلتفرم اینترنت اشیا (IoT)سامسونگ SmartThings نیز دادههای لوازم هوشمند سامسونگ از جمله یخچالهای هوشمند، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، دستگاههای تصفیه هوا، اجاقها و حتی دستگاههای تلفن همراه سامسونگ را برای مشاهده و ارزیابی ساختمان جمعآوری کرد.
سام جورج ، نایب رئیس شرکت مایکروسافت گفت: "این همکاری فرصتهای جدیدی را برای نوآوری بیشتر در صنعت توسعه املاک و مستغلات ایجاد میکند. ما با هم برترین فناوریهای قابل اعتماد، آسان و ایمن را همراه با تخصص سامسونگ در دستگاهها و وسایل متصل به منظور سادهسازی کارایی و نگهداری از ساختمان پدید میآوریم."
Azure Digital Twins میتوانند مدلهای مقیاسپذیر و دیجیتالی از فضای داخلی ساختمان و محیط اطراف خود ایجاد كنند که به مشتریان كمك میکند بینشهای بهتر در مورد محصولات، بهینهسازی عملیات، كاهش هزینه و دستیابی به تجربیات مشتری به دست آورند.
گذشته از پیشرفتهایی که این امر میتواند برای مدیران ساختمان و توسعهدهندگان املاک به همراه داشته باشد، سامسونگ و مایکروسافت برنامههای فروش و بازاریابی جهانی خود را برای ارائه راهکارهای یکپارچه به مشتریان پیشرو نظیر اپراتورهای ساختمان و شرکتهای مدیریت تأسیسات، آماده کردهاند.